Το μάθημα επικεντρώνεται στη διερεύνηση δύο αλληλένδετων λογοτεχνικών ειδών, του έπους και της τραγωδίας και εξετάζει την ιστορία, τις πηγές και την υποδοχή τους στην αρχαιότητα και σήμερα.
Κατά το πρώτο ήμισυ του εξαμήνου γίνεται συστηματική μελέτη των διαφόρων κατηγοριών του έπους (ηρωικό, βιοσοφικό, θρησκευτικό), εξετάζονται οι πηγές, τα σωζόμενα κείμενα, τα προβλήματα και νέες προσεγγίσεις στην ιστορία του είδους, ιδιαίτερα στα ομηρικά έπη.
Στη συνέχεια, το μάθημα επικεντρώνεται στη διερεύνηση της τραγωδίας ως δημιούργημα της αστικής λογοτεχνίας και εξετάζει τη σχέση της με το έπος και τη θέση της στην πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα του 5ου αιώνα. π.Χ. Γίνεται αναφορά σε έργα από κάθε έναν από τους σωζόμενους, Αισχύλο, Σοφοκλή και του Ευριπίδη
|
Στατιστική Β [open]
Ελένη Γάκη - Προπτυχιακό -
(A-)
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Το μάθημα αυτό αποτελεί συνέχεια του μαθήματος Στατιστική Α΄. Το ενδιαφέρον εδώ μετατοπίζεται από τη μελέτη της συμπεριφοράς μιας τυχαίας μεταβλητής, η οποία έχει ήδη καλυφθεί, στη μελέτη των σχέσεων μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μετρήσιμων μεταβλητών και τη δυνατότητα εκτίμησης της μιας από αυτές όταν είναι γνωστές οι τιμές των άλλων. Οι τεχνικές που εφαρμόζονται αναφέρονται ως Ανάλυση Παλινδρόμησης (Απλή και Πολλαπλή Παλινδρόμηση). Εισάγεται επίσης η μεθοδολογία της Ανάλυσης Διακύμανσης η οποία εφαρμόζεται για τη σύγκριση των μέσων περισσοτέρων των δύο πληθυσμών. Τέλος παρουσιάζονται δύο ενότητες, οι Μέθοδοι Προβλέψεων και οι Αριθμοδείκτες, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ορισμένους τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων και τις πρακτικές εφαρμογές τους.
|
Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των τεχνικών συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων. Η ποιότητα και η αντιπροσωπευτικότητα των δεδομένων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία μιας έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται ο σχεδιασμός ενός δείγματος και οι διάφορες τεχνικές δειγματοληψίας, όπως τυχαία, στρωματοποιημένη, κατά συστάδες και συστηματική δειγματοληψία. Μετά τη συλλογή των δεδομένων ακολουθεί η διερεύνηση των συσχετίσεων τους, ο έλεγχος ανεξαρτησίας τους, η διερεύνηση της γραμμικότητας των σχέσεών τους κ.λπ. Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται προς το σκοπό αυτό παρουσιάζονται στα πλαίσια του μαθήματος και εφαρμόζονται με τη χρήση των στατιστικών πακέτων SPSS και Minitab. Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος θα εξετάζονται μελέτες περίπτωσης, όπου θα γίνεται ο σχεδιασμός του δείγματος βάσει των απαιτήσεων της κάθε μελέτης, η επεξεργασία των δεδομένων και τέλος η παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
|
Το μάθημα έχει ως βασικό στόχο την καλλιέργεια και ανάπτυξη ώριμης και δομημένης αναλυτικής σκέψης, απαραίτητης για τη λήψη αποφάσεων στο πεδίο της διοίκησης επιχειρήσεων. Συμπληρώνοντας την κατανόηση της λογικής και της οργάνωσης που διέπει το αντικείμενο της πληροφορικής, γνώση που έχει αποκτηθεί από τα εισαγωγικά μαθήματα νέων τεχνολογιών, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να διαχειριστούν με καλύτερο τρόπο ακόμα πιο σύνθετα και περίπλοκα θεωρητικά και πρακτικά προβλήματα σε όλο το φάσμα των γνωστικών αντικειμένων του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες εμπλουτίζονται παράλληλα με την απόκτηση γνώσεων από τα άλλα αντίστοιχης κατεύθυνσης μαθήματα του Τμήματος, όπως π.χ. τα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης.
|
Φυσική ΙI
Γεώργιος Κοφινάς - Προπτυχιακό -
(A)
Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Ηλεκτροστατική: νόμος Coulomb, ηλεκτρικό πεδίο, δυναμικό, ροή, νόμος Gauss, εξίσωση Poisson, δυναμική ενέργεια, συνοριακές συνθήκες, μέθοδος εικόνων, ηλεκτρικό δίπολο, ανάπτυγμα πολυπόλων, αγωγοί, χωρητικότητα, διηλεκτρικά, πόλωση, ηλεκτρική μετατόπιση. Ηλεκτρικό ρεύμα, εξίσωση συνέχειας, στάσιμο ρεύμα, νόμος Ohm. Μαγνητοστατική: δύναμη Laplace, Lorentz, δύναμη σε ρευματοφόρο αγωγό, μαγνητικό δίπολο, νόμος Biot-Savart, νόμος Ampere, διανυσματικό δυναμικό, πεδίο μαγνητικού διπόλου, μαγνητικά υλικά, μαγνήτιση, μαγνητίζον πεδίο. Εξίσωση Ampere-Maxwell, εξίσωση Faraday, βαθμωτό δυναμικό ηλεκτρομαγνητικού πεδίου, αμοιβαία επαγωγή, αυτεπαγωγή, κυκλώματα RL, RC, RLC, εξισώσεις Maxwell, θεώρημα διατήρησης ενέργειας, ορμής, εξισώσεις δυναμικών στη βαθμίδα Coulomb, Lorentz, στοιχεία ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.
|
Στόχος του μαθήματος είναι: (Α) να εισάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες και τα θέματα της τεχνολογίας των πολυμέσων, ειδικά για την ανάλυση και τον έλεγχο των συστημάτων βιομηχανικής τεχνολογίας, τα οποία χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση πολλαπλών εργασιών σε ένα βιομηχανικό έργο. (Β) Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις και τις εφαρμογές των διαφόρων εργαλείων πολυμέσων στον τομέα του σχεδιασμού και των συστημάτων του προϊόντος. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα αναπτύξει τις απαραίτητες ακαδημαϊκές δεξιότητες για να κατανοήσουν την τεχνολογία των πολυμέσων και τις πρακτικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την μετέπειτα μελέτες.
|
Το μάθημα έχει ως βασικό στόχο την καλλιέργεια και ανάπτυξη ώριμης και δομημένης αναλυτικής σκέψης, απαραίτητης για τη λήψη αποφάσεων στο πεδίο της διοίκησης επιχειρήσεων. Συμπληρώνοντας την κατανόηση της λογικής και της οργάνωσης που διέπει το αντικείμενο της πληροφορικής, γνώση που έχει αποκτηθεί από τα εισαγωγικά μαθήματα νέων τεχνολογιών, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να διαχειριστούν με καλύτερο τρόπο ακόμα πιο σύνθετα και περίπλοκα θεωρητικά και πρακτικά προβλήματα σε όλο το φάσμα των γνωστικών αντικειμένων του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων.
|
Το μάθημα εξετάζει σημαίνουσες πτυχές της αρχαιολογίας και κοινωνικής ιστορίας της αρχαίας Αιγύπτου από την προ-δυναστική περίοδο και τη διαμόρφωση του ενοποιημένου αιγυπτιακού κράτους έως το τέλος του Νέου Βασιλείου (περ. 1075 π.Χ.).
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη νεκρική και ναϊκή αρχιτεκτονική με παράλληλη ανάλυση των βασικών θρησκευτικών και λατρευτικών παραδόσεων και πρακτικών.
Aναλύεται ο ρόλος της Αιγύπτου στο ευρύτερο περιβάλλον της νοτιοανατολικής Μεσογείου και αξιολογούνται οι πολύπλευρες διαπολιτισμικές, οικονομικές, εμπορικές και διπλωματικές επαφές της με τους λαούς του Αιγαίου και της Εγγύς Ανατολής κατά τη 2η χιλιετία π.Χ.
Επιχειρεί μια εις βάθος προσέγγιση και ερμηνεία των αρχαιολογικών δεδομένων, με παράλληλη εξέταση κειμενογραφικών και εικονογραφικών πηγών, στα οποίες βασίζεται η ανασύνθεση και ερμηνεία των ποικίλλων εκφάνσεων της αιγυπτιακής κοινωνίας
|
Το μάθημα επικεντρώνεται στις σύγχρονες ψηφιακές μορφές οργάνωσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης. Κύρια ζητήματα που αναδεικνύονται στο μάθημα είναι αυτά των μοναδικών χαρακτηριστικών που επιδεικνύει το ηλεκτρονικό επιχειρείν, όπως η παγκόσμια παρουσία, των δυνάμεων που πιέζουν τις επιχειρήσεις για στροφή στο ηλεκτρονικό αυτό μέσο (π.χ. ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις) και των νέων επιχειρηματικών μοντέλων τα οποία προέκυψαν μέσω του διαδικτύου και οι σημαντικές επιπτώσεις που επέφεραν στο κλασσικό επιχειρείν, όπως για παράδειγμα στη μουσική βιομηχανία. Έμφαση δίνεται και στη στρατηγική των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων που διαρκώς διαφοροποιείται και μεταλλάσσεται καθώς και στη δύναμη του καταναλωτή που πλέον δεν είναι παθητικός δέκτης πληροφοριών αλλά συμμετέχει ενεργά στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου και παρεμβαίνει στις επιχειρηματικές διαδικασίες, μέσω των εργαλείων και εφαρμογών του Web 2.0.
|
Το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση της σύγχρονης οικονομική της επιχείρησης, συνδυάζοντας τη θεωρία με εφαρμογές της στην πράξη. Στο θεωρητικό μέρος δίδεται έμφαση στις δραστηριότητες που εξυφαίνονται στο εξωτερικό της επιχείρησης και ιδιαίτερα στις σχέσεις της με άλλες (ανταγωνιστικές) επιχειρήσεις στον κλάδο όπου αυτή δραστηριοποιείται. Η επίπεδο της ζήτησης και της προσφοράς του προϊόντος καθώς και οι συνθήκες ανταγωνισμού (συναγωνισμού) με άλλες επιχειρήσεις παρουσιάζονται αλλά και υποδεικνύονται οι κύριες μέθοδοι για τον ποσοτικό προσδιορισμό τους. Τέλος, παρουσιάζεται συνοπτικά η διαμόρφωση της στρατηγικής της επιχείρησης και οι κρίσιμοι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη από το ανώτερο διευθυντικό στέλεχος.
|