Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολιτική


Η Επιχειρησιακή Στρατηγική ασχολείται με την εναρμόνιση και το συντονισμό όλων των τμημάτων της επιχείρησης για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης κοινής προσέγγισης με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση του αβέβαιου μέλλοντος. Η διαμόρφωση των στρατηγικών αποφάσεων υποστηρίζεται από την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο η επιχείρηση δραστηριοποιείται όπως και από τον εντοπισμό των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων της ίδιας της επιχείρησης. Τα ζητήματα που θα αναλυθούν στα πλαίσια του μαθήματος θα υποστηρίξουν τους φοιτητές έτσι ώστε να μπορούν να λαμβάνουν μελλοντικά αποφάσεις σχετικά με τις πιθανές εναλλακτικές στρατηγικές που έχει μία επιχείρηση, την ανάπτυξη και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, την κατανομή των πόρων της και την ελκυστικότητα των αγορών που μπορεί να διεισδύσει.


Στόχοι Μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να: Μπορούν να τοποθετήσουν την επιχείρηση απέναντι στις δυνάμεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, εκτιμώντας το εσωτερικό και εξωτερικό της περιβάλλον Εκτιμούν μέσω της ανάλυσης πόρων και ικανοτήτων τις ικανότητες της επιχείρησης Αξιολογούν τις εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές σε επίπεδο αγοράς και σε επίπεδο κλάδου, που μπορεί να ακολουθήσει μια επιχείρηση για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Κατανοούν τις διαδικασίες διαμόρφωσης στρατηγικής, αξιοποιώντας τις κατάλληλες τεχνικές και εργαλεία Εξοικειωθούν με τη διαδικασία υλοποίησης και αξιολόγησης της στρατηγικής που έχει σχεδιαστεί.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν έχουν από το πρόγραμμα σπουδών καθοριστεί προαπαιτούμενα μαθήματα.


Περιεχόμενα

Εννοιολογική προσέγγιση στρατηγικής Ανάλυση μακρο-εξωτερικού περιβάλλοντος Ανάλυση μικρο-εξωτερικού περιβάλλοντος Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος επιχείρησης Διαμόρφωση Αποστολής - Οράματος Στάδια στρατηγικής Εταιρικές στρατηγικές Επιχειρηματικές στρατηγικές Στρατηγική Διεθνοποίησης Αξιολόγηση και υλοποίηση στρατηγικής   Εξωτερική ανάθεση Συγκριτική Προτυποποίηση Κάρτα Ισόρροπης Στοχοθεσίας   Εβδομάδα Διάλεξη 1 Εννοιολογική προσέγγιση στρατηγικής Θέματα εργασιών - αναθέσεις 2 Ανάλυση μακρο-εξωτερικού περιβάλλοντος Εφαρμογή τεχνικής PEST-DG (Mελέτη περίπτωσης) 3 Ανάλυση μικρο-εξωτερικού περιβάλλοντος Εφαρμογή των 5 διαστάσεων του  Porter 4 Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος επιχείρησης (Mελέτη   περίπτωσης) 5 Διαμόρφωση Αποστολής - Οράματος 6 Στάδια στρατηγικής 7 Εταιρικές στρατηγικές 8 Εταιρικές στρατηγικές (Mελέτη περίπτωσης) 9 Επιχειρηματικές   στρατηγικές   10 Επιχειρηματικές   στρατηγικές (Mελέτη περίπτωσης) 11 Στρατηγική Διεθνοποίησης 12 Αξιολόγηση   και Υλοποίηση Στρατηγικής   13 Εξωτερική ανάθεση Συγκριτική Προτυποποίηση 14 Κάρτα Ισόρροπης Στοχοθεσίας Επανάληψη

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ
Τμήμα: Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Πατρών
Θεματική Περιοχή: Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ