Φιλοσοφία της Παιδείας


Ποιός είναι ο σκοπός της εκπαίδευσης; Θα πρέπει το κράτος να ελέγχει την παιδεία; Θα πρέπει οι γονείς ή τα παιδιά να έχουν λόγο στην εκπαίδευση; Χρειαζόμαστε δασκάλους, δασκάλες και διδασκαλία και αν ναι, με ποιά κριτήρια θα τους επιλέξουμε; Ποιά η σημασία της παιδαγωγικής σχέσης για την εκπαιδευτική διαδικασία; Με ποιά κριτήρια θα πρέπει να επιλέγουμε τι θα μπει σε ένα πρόγραμμα σπουδών; Μπορεί η εκπαίδευση να μας κάνει ευτυχισμένες κι ευτυχισμένους; Αυτά είναι μερικά ενδεικτικά προβλήματα που θα μας απασχολήσουν στη Φιλοσοφία της Παιδείας. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισαγάγει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές στον προβληματισμό της φιλοσοφίας της παιδείας. Θα συζητήσουμε τις απόψεις φιλοσόφων και κινημάτων και θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα του φαινομένου της εκπαίδευσης.


Στόχοι Μαθήματος

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος:Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα:  γνωρίσουν τον βασικό προβληματισμό της φιλοσοφίας της εκπαίδευσης κατανοήσουν την σχέση της φιλοσοφίας της εκπαίδευσης με τη γνωσιολογία, την ηθική και πολιτική φιλοσοφία


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν υπάρχουν  


Περιεχόμενα

Εισαγωγή: τι είναι η φιλοσοφία της παιδείας;Οι σκοποί της εκπαίδευσηςΔασκάλες, δάσκαλοι και διδασκαλίαΣχολείο και πολιτείαΟι γονείς και η εκπαίδευσηΓνώση και εκπαίδευσηΦιλοσοφία για Παιδιά

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Ρένια Γασπαράτου
Τμήμα: Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Πατρών
Θεματική Περιοχή: Φιλοσοφία, Ηθική, Θρησκεία
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ