Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί: ?Να οριοθετούν έννοιες όπως νεωτερικότητα και παγκοσμιοποίηση, ομογενοποίηση ?Να αναλύουν σε βάθος τρία μοντέλα σύζευξης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας: Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική διαφορετικότητα ?Να αναλύουν τα τρία Εκπαιδευτικά παραδείγματα που χαρακτηρίζουν τη σχολική εμπειρία (διδακτική, αυθεντική και μετασχηματιστική εκπαίδευση) ?Να αναλύουν το μοντέλο της Εθνικιστικής εκπαίδευσης, του Νεοφιλελευθερισμού / της Νεοφιλελεύθερης εκπαίδευσης, του Πολιτειακού Πλουραλισμού ?Να οριοθετούν όρους όπως διαπολιτισμικότητα, διαπολιτισμική ικανότητα, ετερότητα, διαφορετικότητα, αναστοχασμός, εθνοτικές ομάδες ?Να αναλύουν τα μοντέλα της αφομοίωσης και της ενσωμάτωσης ?Να αναλύουν τις έννοιες της διαπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικής προσέγγισης στην Ευρώπη ?Να οριοθετούν τους στόχους/αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και τα στάδια πολιτισμικής εξέλιξης ?Να δίνουν τα χαρακτηριστικά της διαπολιτισμικής ικανότητας ?Να οριοθετούν τις έννοιες της ετερότητας και του οικείου/διαφορετικού άλλου ?Να αναλύουν τις διαδικασίες διαχείρισης του άλλου σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες
Προαπαιτούμενα: Βασικές γνώσεις παιδαγωγικής και κοινωνιολογίας.
1. Εισαγωγικά στο μάθημα 2. Πολιτισμική Ετερογένεια στο πλαίσιο της Παγκοσμιοποίησης 3. Εργασία και εκπαίδευση (Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική διαφορετικότητα) 4. Εκπαιδευτικά παραδείγματα (διδακτική, αυθεντική και μετασχηματιστική εκπαίδευση) 5. Πολιτειακή Αγωγή & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση:Εθνικισμός 6. Πολιτειακή Αγωγή & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση:Νεοφιλελευθερισμός 7. Πολιτειακή Αγωγή & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση:Πολιτειακός πλουραλισμός: Προς τη νέα μάθηση 8. Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις διαχείρισης της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας: Αφομοίωση και Ενσωμάτωση 9. Διαφορετικότητα: Από τον αποκλεισμό στην αφομοίωση/ Το σύγχρονο παρελθόν 10. Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις διαχείρισης της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας: Πολυπολιτισμική εκπαίδευση 11. Γνωσιακός σχετικισμός 12. Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις διαχείρισης της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας: Διαπολιτισμική προσέγγιση 13. Ετερότητα στην Εκπαίδευση:Εμείς και οι άλλοι
Βαθμίδα:
Τύπος:
(A+)
Επισκεφτείτε το μάθημα
Ευγενία Αρβανίτη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Αικατερίνη Καλέρη Πανεπιστήμιο Πατρών Ερμηνευτική-Φαινομενολογία
Χρήστος Φλώρος ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοικονομικής
Μαγδαληνή Δραγασάκη ΤΕΙ Κρήτης Τεχνολόγων Γεωπόνων
, Άλλο Ίδρυμα
Αντωνία Ψαρουδάκη Άλλο Ίδρυμα Διατροφής και Διαιτολογίας