Μέγεθος και ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Ο γενικός Οικονομικός Προυπολογισμός των επιχειρήσεων. Επενδύσεις και χρηματοδότηση. Μορφές χρηματοδότησης και σύνθεση Κεφαλαίου. Ξένο και Πιστωτικό Κεφάλαιο. Αναπτυξιακά καθεστώτα. Άλλες μορφές χρηματοδότησης. Ισολογισμός και Αποτελέσματα Χρήσης. Δείκτες αποδοτικότητας επενδεδυμένου κεφαλαίου. Ισορροπημένη κάρτα.
|
Εισαγωγή στον τομέα της ενέργειας, παγκόσμιο ενεργειακό ισοζύγιο, ορυκτά καύσιμα, συμβατικές μέθοδοι παραγωγής ενέργειας, ηλιακή ενέργεια, αιολική ενέργεια, βιομάζα και συνθετικά καύσιμα, γεωθερμία, υδροηλεκτρική ενέργεια, τεχνοοικονομικά στοιχεία, προσδιορισμός κόστους kwh, παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος, ειδικές καταναλώσεις, συνιστώσες του κόστους, παραδείγματα.
|
Opencourse Χημεία
Γεώργιος Μαρνέλλος, Ευάγγελος Τόλης - Προπτυχιακό -
(A)
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Εισαγωγή στις βασικές αρχές δομής του ατόμου, κβαντομηχανική προσέγγιση του ατόμου, ηλεκτρονιακή διαμόρφωση των ατόμων, περιοδικό σύστημα των στοιχείων, ιοντικός δεσμός, ομοιοπολικός δεσμός, μοριακή γεωμετρία, η θεωρία δεσμού σθένους, υβριδισμός, θεωρία μοριακών τροχιών, μεταλλικός δεσμός, διαμοριακές δυνάμεις, χημική κινητική, χημική ισορροπία, διαλύματα, οξέα-βάσεις-άλατα, οξειδοαναγωγή, ηλεκτροχημεία, η τεχνική της περίθλασης ακτίνων Χ, φασματοσκοπικές τεχνικές ανάλυσης.
|
Οι νέες τεχνολογίες στην κοινωνία και στη ζωή μας. Εκπαιδευτικές λειτουργίες και εκπαιδευτική χρήση του υπολογιστή. Θεωρίες μάθησης και
υπολογιστές. Παιδαγωγικές χρήσεις της πληροφορικής, συνεργατική μάθηση, τεχνολογικός αλφαβητισμός. Παιδαγωγική αξιοποίηση λογισμικού και εφαρμογών.
Μαθησιακές δυσκολίες και υπολογιστές. Πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού. Επιθυμητά χαρακτηριστικά. Στοιχεία σχεδίασης, διεπαφής, γλώσσας, λειτουργικότητας,
ευελιξίας, αποτελεσματικότητας, αμεσότητας, εμβάθυνσης, φιλικότητας, γενίκευσης. Ανθρώπινη, ηθική, νόμιμη χρήση των υπολογιστών. Παρουσίαση εκπαιδευτικού
λογισμικού ανοικτού κώδικα: άδειες και πνεύμα που το διέπει. Προχωρημένες εκπαιδευτικές τεχνικές μέσω τεχνολογικών εργαλείων, ψηφιακή αφήγηση.
Μέθοδοι διδασκαλίας: Διαλέξεις, ατομικές εργασίες, πρότυπες διδασκαλίες.
|
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά στους σταθμούς κοινωνικών και πολιτισμικών δρώμενων στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία. Συγκρούσεις και συμμαχίες στο βαλκάνια και στην Ευρώπη, ανάλυση της Ευρωπαϊκής αποικιοκρατικής πολιτικής στο πεδίο των πολιτισμικών σπουδών. Ε.Ε, παγκοσμιοποίηση, διαπολιτιμικότητα (19ος – 21ος αι.).
|
Γενική περιγραφή. Πρότυπο von Neumann. Κατηγοριοποίηση κατά Flynn. Πολύ-επεξεργαστές, Πολύ-υπολογιστές. Συστήματα κατανεμημένης και κοινόχρηστης μνήμης. Υπολογισμός απόδοσης. Κλιμάκωση. Δίκτυα διασύνδεσης παράλληλων υπολογιστών. Νόμος του Grosch, του Amdahl, των Gustafson Barsis. Σχεδιασμός παράλληλων εφαρμογών. Παραλληλοποίηση προγραμμάτων - MPI. Συγχρονισμός. Γράφοι εξάρτησης. Χρονοδρομολόγηση. Συνάφεια διαμοιραζόμενης μνήμη. MESI. Parallel GPU. Μοντέλα και μηχανισμοί επικοινωνίας διεργασιών.
Εργαστηριακές ασκήσεις σε προγραμματισμό παράλληλων εφαρμογών σε OpenMPI, Openmp, threads και CUDA
|
Γενικές Αρχές Λειτουργικών Συστημάτων. Εξέλιξη ΛΣ. Διεργασίες. Συγχρονισμός. Επικοινωνία
Διεργασιών. Ταυτόχρονες Διεργασίες. Αμοιβαίος Αποκλεισμός.
Χρονοδρομολόγηση Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας.
Διαχείριση Μνήμης. Σελιδοποίηση. Εικονική Μνήμη.
Διαχείριση Συστήματος Αρχείων. Ασφάλεια σε ΛΣ.
Αδιέξοδα. Διαχείριση Εισόδου/Εξόδου. Λειτουργικά Συστήματα Windows, Unix.
Εργαστηριακές Ασκήσεις σε σενάρια φλοιού (scripts) windows & Linux
και προγραμματισμό λειτουργικού συστήματος σε POSIX.
|
Αρχές Ενσωματωμένου Υπολογισμού. Σύνολα εντολών CPU. Σχεδιασμός, ανάπτυξη και
προγραμματισμός ψηφιακών συστημάτων ενσωματωμένων σε συσκευές. Απαιτήσεις Σχεδίασης.
Μελέτη ειδικών προβλημάτων από την πλευρά του υλικού και του λογισμικού.
Ιεραρχία μνήμης. Αλγοριθμικοί μετασχηματισμοί. Παραδείγματα ανάπτυξης υλικού και
λογισμικού. Λειτουργικά Συστήματα πραγματικού χρόνου. Εργαστηριακές ασκήσεις σε
προγραμματισμό σε συμβολική γλώσσα για δημοφιλείς ενσωματωμένους επεξεργαστές.
[Σύνολο: 4 ώρες | Θεωρία : 2 ώρες | Εργ. 2 ώρες ]
|
Στόχος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της νεότερης ελληνικής ιστορίας μέσα από τα προσφερόμενα συγγράμματα του μαθήματος,
τις διαλέξεις και την βιβλιογραφία.
Θα αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις στο πεδίο των ιστορικών σπουδών, οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση επιστημονικών θεωριών και αρχών με
παράλληλη ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής ανάλυσης για την επίλυση σύνθετων ερευνητικών προβλημάτων στις ιστορικές εποχές, όπως θέματα ειρήνης και
πολέμου, επανάστασης και κινημάτων. Έτσι, δύνανται να διαχειρίζονται σύνθετες ιστορικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας σε θέματα ιστορικής κρίσης
και ταυτότητας.
Συνεπώς, δύνανται να περιγράφουν, να αναγνωρίζουν και να αποδελτιώνουν ιστορικά γεγονότα και εποχές. Θα ερμηνεύουν και θα κατανοούν μέσω ποιοτικών
και ποσοτικών μεθοδολογικών εργαλείων την διδακτέα ύλη προεπαναστατικά και από την ίδρυση του νεότερου ελληνικού έθνους. Τέλος, στο πλαίσιο της
αξιολόγησης δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν στην διατύπωση ιστορικών κρίσεων μέσω σύγκρισης των δεδομένων ανάλυσης.
|
Μέγεθος και ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Ο γενικός Οικονομικός Προϋπολογισμός των επιχειρήσεων.
Επενδύσεις και χρηματοδότηση.
Μορφές χρηματοδότησης και σύνθεση κεφαλαίου.
Ξένο και Πιστωτικό Κεφάλαιο.
Αναπτυξιακά καθεστώτα.
Άλλες μορφές χρηματοδότησης.
Ισολογισμός και Αποτελέσματα Χρήσης.
Δείκτες αποδοτικότητας επενδεδυμένου κεφαλαίου.
Ισορροπημένη κάρτα (Balanced Scorecard).
|