Βρέθηκαν 169 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
humanities and arts subject

Διδακτική Εννοιών της Φυσικής για την Προσχολική Ηλικία

Κωνσταντίνος Ραβάνης - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Εισαγωγή στις βασικές θεωρίες και έννοιες οι οποίες οδηγούν σε μια Διδακτική εννοιών της Φυσικής για την προσχολική ηλικία και στις στρατηγικές ανάπτυξης σχετικών δραστηριοτήτων.

humanities and arts subject

Ειδικά Θέματα Διδακτικής Εννοιών της Φυσικής για την Προσχολική Ηλικία

Κωνσταντίνος Ραβάνης - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Η προσέγγιση και εμβάθυνση σε ειδική θεματολογία στην περιοχή της Διδακτικής της Φυσικής για την Προσχολική Ηλικία. Οι θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα αυτό είναι οι εξής: Φύλο και Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική ηλικία, Αναλυτικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου και ο κόσμος της Φυσικής στο Νηπιαγωγείο, ζητήματα Αξιολόγησης, Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων από τον κόσμο της Φυσικής στο Νηπιαγωγείο.

humanities and arts subject

Προχωρημένα Θέματα Διδακτικής της Φυσικής

Κωνσταντίνος Ραβάνης - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Στο μάθημα πραγματοποιείται συστηματική επεξεργασία βασικών εννοιών της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και επιχειρείται η εφαρμογή τους σε ζητήματα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας όλων των σχολικών βαθμίδων.

humanities and arts subject

Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

ΧΡΥΣΗ ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ - Προπτυχιακό - (A-)
ΧΗΜΕΙΑΣ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Το μάθημα "Διδακτική των Φυσικών Επιστημών" απευθύνεται σε φοιτητές Σχολών Φυσικών Επιστημών και συγκεκριμένα των Τμημάτων Χημείας, Φυσικής, Βιολογίας, και Γεωλογίας. Καταρχήν γίνεται μία εισαγωγή όπου περιγράφονται οι κύριες έννοιες που αφορούν στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και κατόπιν δίνεται βάση στις ιδέες των μαθητών και τους τρόπους αντιμετώπισής τους, στις διδακτικές προσεγγίσεις και στα διδακτικά εργαλεία. Κατόπιν οι φοιτητές καλούνται να χρησιμοποίσουν τις γνώσεις που εισέπραξαν από τις προηγούμενες διαλέξεις για να ετοιμάσουν τη δική τους μικροδιδασκαλία και το δικό τους σχέδιο διδασκαλίας. Επίσης παρουσιάζονται κάποια παραδείγματα παρανοήσεων των μαθητών όπως η φωτοσύνθεση.

humanities and arts subject

Ψυχοκινητική και φυσική αγωγή στην προσχολική ηλικία

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΗΓΑ - Προπτυχιακό - (A-)
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές που θα συμμετάσχουν στο μάθημα θα μπορούν στο τέλος του εξαμήνου: • να σχεδιάζουν δημιουργικά και κριτικά «ανοικτές» δραστηριότητες φυσικής αγωγής με βάση τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες όλων των παιδιών, και να τις αξιολογούν μαζί τους • να ενσωματώνουν δραστηριότητες φυσικής αγωγής στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη χρησιμοποιώντας «πολύπλευρη» και «ολιστική» προσέγγιση • να συμβάλλουν στην ανάπτυξη θετικών στάσεων και εμπειριών των παιδιών σχετικά με την προαγωγή υγείας και τη διά βίου άσκηση Εξετάζονται οι εξής θεματικές ενότητες: - Η λειτουργία του ανθρώπινου σώματος - Διατροφή και παιδική παχυσαρκία - Σωματική ανάπτυξη στην παιδική ηλικία - Κινητική ανάπτυξη στην παιδική ηλικία - Αρχές ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης - Μέθοδοι εκπαίδευσης του σώματος στο ελληνικό νηπιαγωγείο - Ψυχοκινητική αγωγή και εκπαίδευση - Η φυσική αγωγή στο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου - Η φυσική αγωγή σήμερα - Σχεδιασμός προγραμμάτων και μέθοδοι διδασκαλίας στη φυσική αγωγή - Συνεκπαίδευση παιδιών με διαφορετικές κινητικές δυνατότητες - Ο ρόλος της εκπαιδευτικού - Συστηματική παρατήρηση και εκτίμηση της κινητικής εξέλιξης του παιδιού

humanities and arts subject

Διαπολιτισμική Παιδαγωγική

Ευγενία Αρβανίτη - Προπτυχιακό - (A+)
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Πρόκειται για ένα μάθημα που αναλύει τη σύγχρονη ελληνική πολυπολιτισμική πραγματικότητα,την επίδραση της μετανάστευσης σε αυτή, καθώς  και το νέο ρόλο της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην οριοθέτηση της κοινωνίας της γνώσης και του κοινωνικοπολιτισμικού  μετασχηματισμού με βάση τη διαπολιτισμική επικοινωνία και ανταλλαγή. Εξετάζεται  ενδελεχώς ο ρόλος της νέας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής (Kalantzis & Cope, 2012) σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο και ο τρόπος που (επανα)σχεδιάζονται τα σύγχρονα αναστοχαστικάπρογράμματα σπουδών με στόχο το διάλογο και την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας και επικοινωνίας. Επίσης συζητούνται εκτενώς πρακτικά θέματα που αφορούν τη γλωσσική και πολιτισμική ετερότηταστο νηπιαγωγείο, καθώς και τη διαχείρισή της με την υιοθέτηση μιας διαφοροποιημένηςπαιδαγωγικής προσέγγισης. Τέλος, παρουσιάζονται διαπολιτισμικές διδακτικές προτάσεις.

humanities and arts subject

Προσχολική Παιδαγωγική

ΜΑΡΙΑ ΚΑΜΠΕΖΑ - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική ηλικία., Πανεπιστήμιο Πατρών

Γνωριμία με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών για το νηπιαγωγείο (τη φιλοσοφία, το περιεχόμενο, τις διδακτικές μεθόδους, το ρόλο του εκπαιδευτικού, καθώς και τους τρόπους αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας), εξοικείωση με το περιβάλλον του νηπιαγωγείου και την εκπαιδευτική πρακτική. Απόκτηση βασικών γνώσεων για τη διαδικασία της παρατήρησης και καταγραφής μέσα από την παρατήρηση των ελεύθερων δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο.

humanities and arts subject

Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Παντελής, Αφροδίτη Κυρπιανός, Σταυροπούλου - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Να δώσει, υπό το πρίσμα μιας συγκριτικής προσέγγισης, μια συνολική εικόνα της διαμόρφωσης του εκπαιδευτικού συστήματος από τη συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους μέχρι σήμερα.

humanities and arts subject

Εισαγωγή στην Ψυχολογία

ΕΙΡΗΝΗ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗ - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολικη ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Το μάθημα προσφέρει μία συστηματική εισαγωγή στην επιστήμη της ψυχολογίας, μέσα από τις καθιερωμένες θεωρίες του κλάδου και τις πρόσφατες εξελίξεις. Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν διαμορφώσει μία εικόνα για το αντικείμενο μελέτης της επιστήμης της ψυχολογίας και των κλάδων της, αλλά και για τις βασικές λειτουργίες του ανθρώπινου νου, όπως προσεγγίζονται από την επιστήμη της ψυχολογίας.

humanities and arts subject

Γνωστική Ανάπτυξη

ΕΙΡΗΝΗ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗ - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική ηλικία., Πανεπιστήμιο Πατρών

Στόχος του μαθήματος είναι να εξετάσει βασικές θεωρητικές απόψεις σχετικά με τον τρόπο που σκέφτονται τα παιδιά. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με τις διάφορες θεωρητικές απόψεις της ψυχολογίας γύρω από θέματα μάθησης και γνωστικής ανάπτυξης και θα μπορούν να απαντήσουν σε δύο βασικά ερωτήματα σχετικά με τη σκέψη των παιδιών: "Τι αναπτύσσεται;" και "Πώς συμβαίνει η ανάπτυξη;".