Βρέθηκαν 40 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
agricultural sciences subject

Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία (Θεωρία)

Παναγιώτα Κουτσούλη - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιεργειών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει στους φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιεργειών στην επιστήμη της ζωικής παραγωγής.

agricultural sciences subject

Κοινωνιολογία της Αγροτικής Ανάπτυξης

Χαράλαμπος Κασίμης - Μεταπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το μάθημα στοχεύει σε μια ολιστική και κριτική προσέγγιση της έννοιας της αγροτικής ανάπτυξης μέσα από τη διδασκαλία βασικών εννοιών και μεθόδων για την κατανόηση μιας κοινωνικά ετερογενούς αγροτικής κοινωνίας. Πλαίσιο αναφοράς αποτελεί η Ελλάδα και οι χώρες της Ε.Ε.

agricultural sciences subject

Αξιολόγηση Γεωργικών Επενδύσεων

ΣΤΕΛΙΟΣ ΡΟΖΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ - Προπτυχιακό - (A+)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Οι στόχοι του μαθήματος είναι η εκπαίδευση και πρακτική εξοικείωση των φοιτητών στις μεθόδους που χρησιμοποιούνται σήμερα για τη λήψη αποφάσεων επενδύσεων κεφαλαίου.

agricultural sciences subject

Μέθοδοι Γεωργοοικονομικής & Κοινωνιολογικής Έρευνας

Χαράλαμπος Κασίμης, Ελευθέριος Νέλλας - Προπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Στόχος του μαθήματος είναι η παροχή των γνώσεων εκείνων που θα συμβάλουν στην εκμάθηση τόσο των θεωρητικών όσο και των μεθοδολογικών προσεγγίσεων για την εκπόνηση της κοινωνικο-οικονομικής έρευνας στον αγροτικό χώρο. Το μάθημα στοχεύει να εξοπλίσει τον φοιτητή με εκείνα τα θεωρητικά και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει και να εξηγήσει τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα, να ανακαλύψει την κανονικότητα και την τάξη πίσω από αυτά και να εντάξει την ερμηνεία αυτών των φαινομένων μέσα στο σύγχρονο (ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό) πλαίσιο λειτουργίας τους. Το μάθημα αποτελείται από δυο διακριτά μέρη: αυτό της θεωρίας και αυτό του εργαστηρίου στο οποίο διδάσκονται τα εργαλεία ανάλυσης των δεδομένων της έρευνας.. Πιο συγκεκριμένα μέσα από την διδασκαλία της θεωρίας του μαθήματος ο φοιτητής κατανοεί ότι ο στόχος της έρευνας είναι διερευνητικός, περιγραφικός και εξηγητικός. Στο διερευνητικό επίπεδο ο στόχος είναι να βοηθήσει στην εξειδίκευση των ερωτημάτων και την προετοιμασία για την έρευνα. Το σημαντικότερο τμήμα της κοινωνικοοικονομικής έρευνας είναι περιγραφικό χρησιμοποιώντας τεχνικές συλλογής ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Στο επίπεδο αυτό, στόχος είναι η δημιουργία μιας εικόνας της κατάστασης, του κοινωνικοοικονομικού πλαισίου και των σχέσεων επικεντρώνοντας στο «πως» και το «ποιός» και λιγότερο στο «γιατί». Στο εξηγητικό επίπεδο, στόχος είναι να απαντήσει ο ερευνητής στο «γιατί» επιχειρώντας να εντοπίσει τις αιτίες και τους λόγους για τους οποίους κάτι συμβαίνει. Έτσι ο φοιτητής διδάσκεται πως θα πραγματοποιήσει τα βήματα της ερευνητικής διαδικασίας από την επιλογή του θέματος, στην επικέντρωση στο βασικό ερώτημα (ή τα βασικά ερωτήματα) της έρευνας, στον σχεδιασμό της, με την επιλογή των κατάλληλων μεθόδων, στην συγκέντρωση των δεδομένων, στην ανάλυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία, στην εξήγηση των ευρημάτων και τέλος στην συγγραφή και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων. Στο επίπεδο της διδασκαλίας των τεχνικών και εργαλείων της έρευνας στα πλαίσια του εργαστηρίου του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά γνώση αφενός της διαδικασίας μέτρησης και δειγματοληψίας και αφετέρου της επεξεργασίας και των μεθόδων ανάλυσης δεδομένων με τη χρήση του Spss. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: • έχει αποκτήσει τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις για την διατύπωση και διερεύνηση ενός ερευνητικού προβλήματος • έχει αποκτήσει τις κατάλληλες μεθοδολογικές τεχνικές και εργαλεία για την διεξαγωγή γεωργοοικονομικών και κοινωνιολογικών ερευνών στον αγροτικό χώρο • κατανοήσει και εξηγήσει τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα που μελετά • ανακαλύψει την κανονικότητα και την τάξη πίσω από τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα που μελετά και να εντάξει την ερμηνεία αυτών των φαινομένων μέσα στο σύγχρονο (ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό) πλαίσιο λειτουργίας τους • αποκτήσει τις τεχνικές δεξιότητες και την θεωρητική κατάρτιση για την διαχείριση και επίλυση κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν στην έρευνα και την ανάπτυξη σε εθνικό και διεθνές περιβάλλον • αναλύει τα δεδομένα, να συνθέτει τα ευρήματα, να ερμηνεύει τα ερευνητικά αποτελέσματα και να συντάσσει τις τελικές εκθέσεις

agricultural sciences subject

Παραγωγή Υδρόβιων Οργανισμών

Ναυσικά Καρακατσούλη, Ελένη Μήλιου, Ευστράτιος Παπουτσόγλου - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

-

other discipline image

Καλλωπιστικά Φυτά (Εργαστήριο)

Μαρία Παπαφωτίου, Αναστασία Ακουμιανάκη-Ιωαννίδου, Αγγελική Παρασκευοπούλου - Προπτυχιακό - (A+)
Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κατάταξη των καλλωπιστικών φυτών σε ομάδες. (ετήσια φυτά άνοιξης και θέρους, πολυετή ποώδη, βολβώδη- κονδυλώδη- ριζωματώδη, φυτά πλαισίων και σχημάτων, αειθαλή θαμνώδη και δενδρώδη, φυλλοβόλα θαμνώδη και δενδρώδη, αναρριχώμενα και έρποντα φυτά, φυτά εσωτερικών χώρων, υδροχαρή φυτά, αλπικά φυτά). Ταξινόμηση. (προσδιορισμός ειδών και ποικιλιών). Μορφολογικά και βιομετρικά χαρακτηριστικά. (σχήμα και μέγεθος του φυτού και των τμημάτων του, περιγραφή άνθους, εποχή άνθησης και καρποφορίας). Πολλαπλασιασμός. (σπόροι, μοσχεύματα, παραφυάδες, καταβολάδες, υπόγεια όργανα, εμβολιασμός). Συνθήκες καλλιέργειας. (κλίμα, έδαφος, άρδευση, λίπανση, κλάδευση, φυτοπροστασία). Χρήσεις των καλλωπιστικών φυτών στην Κηποτεχνία και Αρχιτεκτονική του Τοπίου.

agricultural sciences subject

Επιχειρησιακή Έρευνα στην Γεωργία

Στέλιος Ροζάκης, Δημήτρης Κρεμμύδας - Προπτυχιακό - (A+)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με τη συμπλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι θα έχετε γνώση της θεωρίας και θα είστε εξοικειωμένοι με τεχνικές και μαθηματικά υποδείγματα ώστε να μπορείτε να παίρνετε γρήγορες και εμπεριστατωμένες αποφάσεις και να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά ένα μεγάλο φάσμα επιχειρησιακών προβλημάτων. Επίσης θα είστε ικανοί να διερευνείτε, να εκφράζετε ποσοτικά και να αξιολογείτε μικρο-οικονομικά υποδείγματα για την ανάλυση αποφάσεων, κατανοώντας τη σχέση της περιγραφής της οικονομικής πραγματικότητας με το δέον γενέσθαι στην επιχείρηση Το μάθημα μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις βασικές ενότητες: (α) Μαθηματικός Προγραμματισμός (β) Προγραμματισμός έργων (γ) Πολυκριτήρια Ανάλυση και (δ) Λήψη αποφάσεων υπό συνθήκες αβεβαιότητας, Για την κάθε ενότητα θα διδαχθείτε τις βασικές θεωρητικές έννοιες, θα εργαστείτε πάνω σε εφαρμοσμένα προβλήματα ενώ σε μερικές από αυτές θα εξοικειωθείτε με λογισμικό που διευκολύνει την επίλυση σχετικών προβλημάτων.

agricultural sciences subject

Γεωργική Εκπαίδευση

Αλέξανδρος Κουτσούρης - Προπτυχιακό - (A-)
Αγροτική Οικονομία και Ανάπτυξη, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Εκπαίδευση, κατάρτιση και γεωργική εκπαίδευση,¨εισαγωγή και φιλοσοφική θεώρηση. Η γεωργική εκπαίδευση στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Θεωρία των αναγκών και ανάλυση εργασίας, Σχεδιασμός αναλυτικού προγράμματος σπουδών: σκοποί και στόχοι. Εκπαιδευτική ψυχολογία: θεωρίες μάθησης. Μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης. Αρχές τεχνικής εκπαίδευσης: δεξιότητες. Αξιολόγηση προγραμμάτων (τεχνικής) εκπαίδευσης

agricultural sciences subject

Εκτροφή Μηρυκαστικών Ζώων (Θεωρία)

Μαρία Χαρισμιάδου - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στο να κατανοήσουν οι φοιτητές : • τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για την άσκηση της εκτροφής, τις δυνατότητες ανάπτυξης και τις προοπτικές της βοοτροφίας, προβατοτροφίας και αιγοτροφίας μέσα από την ανασκόπηση του παγκόσμιου ζωικού κεφαλαίου και της κατανομής του (ζωικό κεφάλαιο, παραγωγή κρέατος και γάλακτος). • τα χαρακτηριστικά των σημαντικότερων φυλών βοοειδών, προβάτων και αιγών με σκοπό την αξιολόγηση και την αξιοποίηση τους μέσα από τα κατάλληλα συστήματα εκτροφής. • τους παράγοντες που επηρεάζουν το ποσοστό συλλήψεων, τη διάρκεια της κυοφορίας και του τοκετού καθώς και τους παράγοντες με τους οποίους εκτιμάται η αναπαραγωγική ικανότητα σε μία αγέλη ή ποίμνιο (δείκτης πολυδυμίας, δείκτης βιωσιμότητας, δείκτης παραγωγικότητας). • τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία παραγωγής γάλακτος, την ανάπτυξη και λειτουργία του μαστού και την εξέλιξη της γαλακτοπαραγωγής στα μηρυκαστικά • τους παράγοντες που επηρεάζουν την κρεοπαραγωγική ικανότητα και την ποιότητα σφάγιου και κρέατος των μηρυκαστικών.

agricultural sciences subject

Γενική Λαχανοκομία (Θεωρία)

Δημήτριος Σάββας, Χάρολντ Πάσσαμ - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Eισαγωγή. Η υφιστάμενη κατάσταση των λαχανικών σε διεθνές επίπεδο, στις χώρες της Ε.Ε. και στην Ελλάδα. Σημασία των λαχανικών γα τη διατροφή του ανθρώπου. Μορφές κατανάλωσης λαχανικών. Μέθοδοι ταξινόμησης λαχανικών. Τύποι λαχανοκομικών εκμεταλλεύσεων. Τα λαχανικά και το φυσικό τους περιβάλλον. Η επίδραση της θερμοκρασίας αέρος και εδάφους, της υγρασίας, των βροχοπτώσεων, της ηλιοφάνειας, του ανέμου, του υψομέτρου, της κλίσης του εδάφους κ..λπ. Επιλογή περιοχών καλλιέργειας. Σχεδιασμός και οργάνωση επιχειρήσεων. Eδαφος. Τύποι εδαφών, ιδιότητες, δομή, βάθος, pΗ στράγγιση, προτιμήσεις λαχανικών σε ορισμένους τύπους εδάφους. Λίπανση. Διατροφή λαχανικών, θρεπτικά στοιχεία, ανάλυση εδάφους, φυλλοδιαγνωστική, πρόγραμμα λίπανσης, τύποι και ποσότητες χημικών λιπασμάτων, χρόνος και μέθοδοι εφαρμογής. Οργανική ουσία, κοπριά, χλωρή λίπανση. Πολλαπλασιασμός λαχανικών. Eγγενής πολλαπλασιασμός, σπόρος, βλάστηση σπόρου, λήθαργος. Σπορεία και τεχνική ανάπτυξης νεαρών φυτών, υποστρώματα, συνθήκες στα σπορεία. Eγκατάσταση φυτών. Απευθείας σπορά, βάθος σποράς, μεταφύτευση, μέθοδοι φύτευσης, αραίωμα φυτών, περιποιήσεις μετά τη μεταφύτευση. Μελέτη πληθυσμού και προγραμματισμός καλλιεργειών. Σχέσεις πληθυσμών και ύψους παραγωγής, μεγέθους φυτών, χρόνου ωρίμανσης. Αμειψισπορά, διαδοχή καλλιεργειών, επαναληπτική σπορά ή φύτευση, συγκαλλιέργεια. Άρδευση λαχανικών. Υπολογισμός αναγκών σε νερό, μέθοδοι άρδευσης, ποιότητα νερού. Συγκομιδή, Ημερομηνία συγκομιδής, μεταχειρίσεις πριν και μετά τη συγκομιδή, συγκομιδή με το χέρι, μηχανική συγκομιδή, διαλογή, τυποποίηση, συσκευασία. Αποθήκευση και Eμπορία λαχανικών. Ανάγκη αποθήκευσης, μεταχειρίσεις πριν και μετά την αποθήκευση, συνθήκες αποθήκευσης, αποθήκευση στο χωράφι, κοινές αποθήκες, αποθήκες ψυγεία. Eμπορία και οικονομική σημασία των λαχανικών. Μηχανοποίηση καλλιέργειας λαχανικών. Μηχανήματα καλλιέργειας εδάφους, σπορείων, μεταφυτευτικές μηχανές, Ψεκαστήρες, συλλεκτικές μηχανές, μηχανές διαλογής και συσκευασίας. Εισαγωγή στη Βιολογική Γεωργία. Καλλιέργεια κηπευτικών εκτός εδάφους (υδροπονικές καλλιέργειες). Μετασυλλεκτικοί χειρισμοί κηπευτικών