Βιομηχανικό Μάρκετινγκ
Προκόπιος Θεοδωρίδης - Προπτυχιακό -
(A-)
Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών
Το μάθημα στοχεύει να οδηγήσει τους φοιτητές στη κατανόηση των βασικών χαρακτηριστικών των βιομηχανικών αγορών και των κυρίων διαφορών μεταξύ βιομηχανικού μάρκετινγκ και μάρκετινγκ καταναλωτικών προϊόντων, στην εξοικείωση με την ανάλυση προβλημάτων Β2Β μάρκετινγκ και την αντίστοιχη λήψη αποφάσεων. Θέματα που θα αναλυθούν στις εισηγήσεις του μαθήματος θα εστιάζουν στις βασικές διαφορές του βιομηχανικού μάρκετινγκ (Β2Β) μάρκετινγκ και τα ιδιαιτέρα χαρακτηριστικά της βιομηχανικής αγοράς αλλά και της αγοράς των επιχειρήσεων γενικότερα, στην αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων και στους διαφορετικούς τύπους αγορών, στα χαρακτηριστικά της έρευνας στην συγκεκριμένη αγορά, στην πολιτική προϊόντος, τιμολόγησης, διανομής και επικοινωνίας, στην τμηματοποίηση της βιομηχανικής αγοράς.
|
Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Προκόπιος Θεοδωρίδης - Προπτυχιακό -
(A-)
Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών
το μάθημα δίνεται έμφαση στην διαφήμιση και στις δημόσιες σχέσεις. Τόσο το κομμάτι της διαφήμισης όσο και εκείνο των δημοσίων σχέσεων αποτελούν σημαντικό τμήμα του Μάρκετινγκ και θεωρούνται απαραίτητα εργαλεία για την διαμόρφωση του προωθητικού μείγατος.Στις συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν στην αγορά το προωθητικό μείγμα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην διαφοροποίηση του προϊόντος και στην διαμόρφωση "εικόνας".
Αναπτύσσονται εισαγωγικές έννοιες της διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων. Αναλύονται οι επικοινωνιακοί στόχοι που θέτει κάθε επιχείρηση και παράλληλα παρουσιάζονται το πρόγραμμα μάρκετινγκ και οι διαφημιστικοί στόχοι. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στο δημιουργικό κομμάτι της διαφήμισης, στην επιλογή των μέσων μαζικής ενημέρωσης καθώς και στο κομμάτι του προϋπολογισμού και τελικά της αξιολόγησης του διαφημιστικού προγράμματος.
Τέλος, σε ότι αφορά το κομμάτι των δημοσίων σχέσεων γίνεται αναφορά σε στοιχεία όπως η λειτουργία, οι στρατηγικές και η αξιολόγηση του προγραμματος των δημοσίων σχέσεων
|
Διοίκηση Ξενοδοχείων
Δημήτρης Κούτουλας - Προπτυχιακό -
(A-)
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, Πανεπιστήμιο Πατρών
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των χαρακτηριστικών και της τυπολογίας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, των βασικών αρχών της ξενοδοχειακής διοίκησης καθώς και της σημασίας που έχει ο ξενοδοχειακός κλάδος για την ελληνική οικονομία.
|
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Προκόπιος Θεοδωρίδης - Προπτυχιακό -
(A-)
Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών
Η Συμπεριφορά του καταναλωτή αλλά και γενικότερα η αγοραστική διαδικασία αποτελεί κεντρικό πυρήνα του μάρκετινγκ. Το μάθημα εστιάζει στην αγοραστική απόφαση που έχει σαν αποτέλεσμα την επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών αποτελώντας το επίκεντρο της στρατηγικής των επιχειρήσεων
|
Εισαγωγή στους Η/Υ
Ιωάννης Σταματίου - Προπτυχιακό -
(A-)
Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών
ΘΕΩΡΙΑ: Εισαγωγικές έννοιες στα συστήματα υπολογιστών. Ιστορική εξέλιξη. Οι σύγχρονες τάσεις στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Το υλικό: Αρχιτεκτονική και λειτουργία υπολογιστικών συστημάτων (ο προσωπικός υπολογιστής). Επεξεργασία δεδομένων. Μαθηματική θεμελίωση: Το δυαδικό σύστημα, η άλγεβρα Boole. Αποθήκευση πληροφοριών. Συσκευές αποθήκευσης. Το λογισμικό: Εισαγωγή σε θέματα λειτουργικών συστημάτων, συστημάτων βάσεων δεδομένων και πολυμέσων. Βασικές γνώσεις στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων. Ο κύκλος ζωής ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων. Εισαγωγικά θέματα προγραμματισμού υπολογιστών και ανάπτυξης λογισμικού. Γλώσσες προγραμματισμού. Αλγόριθμοι και σχεδίαση προγράμματος. Δίκτυα υπολογιστών: Τύποι και τεχνολογίες δικτύων. Τοπολογίες δικτύων, συσκευές διασύνδεσης, πρωτόκολλα επικοινωνίας, εφαρμογές. Το Διαδίκτυο: Βασικά χαρακτηριστικά, ο τρόπος λειτουργίας και οι βασικές παρεχόμενες υπηρεσίες (www, e-mail, ftp, telnet, μηχανές αναζήτησης, κ.α.). Εισαγωγή σε θέματα όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) στον παγκόσμιο ευρύ ιστό, κατασκευή ιστότοπων (Web-sites), ασφάλεια δεδομένων, κ.α.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Χρήση και λειτουργία του Excel. Επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων αυξημένης δυσκολίας με το Excel. Χρήση και λειτουργία του PowerPoint.
|
Στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται οι βασικές απόψεις των θεμελιωτών του αντικειμένου και συγκεκριμένα των J. Schumpeter, K. Arrow, R. Nelson και S. Winter, τόσο για τα κίνητρα για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών όσο και για τις επιπτώσεις της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στις οικονομικές λειτουργίες. Έμφαση δίνεται στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων των Νέων τεχνολογιών σε μια σειρά παραμέτρων του Οικονομικού Συστήματος όπως είναι η Ανάπτυξη, η Παραγωγικότητα, η Κοινωνική Ευημερία και η Διάρθρωση των Αγορών και η Ανάπτυξη του Διεθνούς Εμπορίου. Ακόμα παρουσιάζονται οι πλευρές της καινοτομίας που συνδέονται με την διάχυση της και την παγκοσμιοποίησης.
|
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Φαίδων Θεοφανίδης - Μεταπτυχιακό -
(A-)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΒΑ, Πανεπιστήμιο Πατρών
Η εισαγωγή στην ερευνητική μεθοδολογία και η εμπέδωση των αρχών και των μεθόδων της έρευνας μάρκετινγκ, μέσω της οποίας ερευνώνται με μεθοδικό και εμπειρικό τρόπο ζητήματα του μάρκετινγκ.
|
Μάρκετινγκ (ΜΒΑ)
Προκόπιος Θεοδωρίδης - Μεταπτυχιακό -
(A-)
Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών
Το μάθημα δίνει έμφαση στις σημαντικότερες αποφάσεις τις οποίες καλούνται να πάρουν τα στελέχη του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, στην προσπάθεια τους να εναρμονίσουν τους αντικειμενικούς στόχους και τους πόρους της επιχείρησης με τις ανάγκες και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά. Καλύπτει όλα τα σημαντικά ζητήματα που συναντώνται στο στρατηγικό-τακτικό προγραμματισμό και την σύγχρονη διοικητική του μάρκετινγκ. Αναλύει τα σημαντικότερα συστατικά του μείγματος Μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, μελετώντας μέσα από πραγματικές περιπτώσεις (casestudies) τα σημαντικότερα κριτήρια διαφοροποίησης του από επιχείρηση σε επιχείρηση και από κλάδο σε κλάδο.
|
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Ι
Δημήτρης Τζελέπης - Προπτυχιακό -
(A-)
TMHMA ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, Πανεπιστήμιο Πατρών
Το μάθημα παρουσιάζει βασικά ζητήματα του πεδίου της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής. Στόχος είναι η ανάλυση των λογιστικών εννοιών και αρχών και η προετοιμασία των ενδιαφερομένων να χειρίζονται θέματα όπως η καταγραφή λογιστικών γεγονότων και η κατάρτιση λογιστικών καταστάσεων.
|
H ενέργεια και οι διαφορετικές πηγές της αποτελούν έναν κρίσιμο παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη. Το συγκεκριμένο μάθημα εξετάζει τις βασικές πηγές ενέργειας όπως το πετρέλαιο ο άνθρακας, η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο και προσπαθεί να κατανοήσει τον ρόλο τους στην οικονομία.Επίσης, παρουσιάζεται με αναλυτικό τρόπο η σχέση μεταξύ των διαφορετικών πηγών ενέργειας και της οικονομίας συσχετίζοντας τις μάλιστα με την πλευρά του περιβάλλοντος αναλύοντας θέματα όπως η ενεργειακή παραγωγή και κατανάλωση, η διάρθρωση των αγορών ενέργειας, η τιμολόγηση και φορολόγηση των διαφορετικών πηγών και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος απο την χρήση τους.Τέλος εξετάζονται ζητήματα όπως η ενεργειακή αποδοτικότητα και η ενεργειακή ασφάλεια και μελετώνται πολιτικές που συνδέονται με τα παραπάνω θέματα και γίνεται μια πρώτη εισαγωγή στα οικονομικά της κλιματικής αλλαγής.
|