Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στο φιλολογικό είδος της αποκαλυπτικής γραμματείας, εξετάζει τις ιστορικοφιλολογικές συνθήκες που το γέννησαν καθώς και τη θεολογική σημασία του. Ειδικότερα στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιασθούν οι απαρχές της αποκαλυπτικής γραμματείας κι οι συνθήκες που την γέννησαν και θα ερμηνευθούν με τη βοήθεια της ιστορικοκριτικής μεθόδου κείμενα της Καινής Διαθήκης και του αρχέγονου Χριστιανισμού προκειμένου να καταστεί σαφές πώς η αρχαία Εκκλησία υιοθέτησε αυτό το λογοτεχνικό είδος προκειμένου να κατανοήσει την παρουσία της μέσα στην ιστορία. Τέλος, θα αναζητηθεί η σημασία αυτών των αποκαλυπτικών κειμένων σήμερα.
|
Εισαγωγή στον προγραμματισμό υπολογιστών για εφαρμογές υπολογιστικής φυσικής, με χρήση της γλώσσας C.
|
Εξετάζονται τα πολιτικά και στρατιωτικά γεγονότα, οι σημαντικές εκκλησιαστικές και θρησκευτικές έριδες με πολιτικές συνέπειες ή διαστάσεις, η πολιτική ιδεολογία και σκέψη, οι οικονομικο-κοινωνικές δομές και οι διοικητικοί θεσμοί. Το μάθημα περιλαμβάνει επίσης παρουσίαση των βασικών πηγών και ενδεικτικής βιβλιογραφίας. Στόχος του μαθήματος είναι η γνώση, η κατανόηση, η ανάλυση και η αποτίμηση της πολιτικο-στρατιωτικής κατάστασης της ύστερης βυζαντινής περιόδου, των κοινωνικο-πολιτικών φαινομένων και των παραγόντων που οδήγησαν σταδιακά στην αποδυνάμωση της αυτοκρατορίας και στην οριστική κατάλυσή της.
|
Ανάλυση βάδισης
Δημήτριος Πατίκας - Προπτυχιακό -
(A-)
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Περιγραφή και παρουσίαση μεθόδων αξιολόγησής της βάδισης
|
Χρήση Συστήματος Διαχείρισης Μαθημάτων για την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού και την επικοινωνία με τους φοιτητές. Αξιοποίηση ηλεκτρονικών παιχνιδιών για την κινητροδότηση και αξιολόγηση των φοιτητών.
|
Το δευτεροετές αυτό μάθημα προσφέρει μια επισκόπηση της αγγλικής λογοτεχνίας και του αγγλικού πολιτισμού από τον δέκατο ένατο έως τον εικοστό πρώτο αιώνα. Έχει ως στόχο του να κάνει γνωστά θέματα και προβληματισμούς που απασχόλησαν την λογοτεχνική και πολιτισμική παραγωγή της Βρετανίας κατά τους δύο τελευταίους αιώνες. Για τον σκοπό αυτό εξετάζει λογοτεχνικά, θεωρητικά και πολιτισμικά κείμενα του Ρομαντισμού, της Βικτωριανής εποχής, του Μοντερνισμού και του Μεταμοντερνισμού. Η μελέτη των κειμένων στέφεται γύρω από συγκεκριμένους θεματικούς άξονες (όπως, για παράδειγμα, τις έννοιες της κειμενικότητας, της επανάστασης, του έθνους, του φύλου και της φυλής). Μέσα από διαδραστικές αναγνώσεις οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν τις αλλαγές στις οποίες υπόκειται η λογοτεχνική αναπαράσταση σε συνάρτηση με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ιστορικές, πολιτισμικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες που χαρακτηρίζουν αυτούς τους αιώνες. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι φοιτητές/τριες να μελετούν τα κείμενα μέσα στα χρονικά πλαίσια που θέτει το πρόγραμμα του μαθήματος και να συνεισφέρουν στις συζητήσεις και ασκήσεις που γίνονται στην τάξη.
|
H στόχευση του μαθήματος είναι διττή: Αφενός οι διδασκόμενοι να γνωρίζουν τις θεωρίες μάθησης και το γνωστικό υπόβαθρό που διέπει την αλληλεπίδραση των χρηστών με τα πάσης φύσεως υπολογιστικά συστήματα (συμπεριλαμβανομένου του Διαδικτύου), αφετέρου δε να εξειδικεύονται σε μεθόδους και γλώσσες προγραμματισμού ώστε να δημιουργούν με τεχνικές ταχείας προτυποποίησης (rapid prototyping) διαδραστικά μοντέλα που υλοποιούν τις τεχνικές "διαλόγου" που επιτάσσει η θεωρία.
|
Δίκαιο των ΜΜΕ
Παναγιώτης Μαντζούφας - Προπτυχιακό -
(A-)
Νομικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Συνταγματική κατοχύρωση και διεθνής προστασία της ραδιοτηλεοπτικής επικοινωνίας. Άμεσος κρατικός έλεγχος και συνταγματικές επιταγές του άρθρ. 15 § 2 Σ. Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Ρ/Τ σταθμών, Περιεχόμενο των ΡΑ εκπομπών, ΕΣΡ κανονιστικές, γνωμοδοτικές και ελεγκτικές / κυρωτικές αρμοδιότητες.
|
Ιταλική Γλώσσα Β1
Ελένη Κασάπη - Προπτυχιακό -
(A+)
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Το μάθημα Ιταλική γλώσσα Β1 προτείνει την αναθεώρηση και την αύξηση των βασικών γλωσσολογικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων για να είναι δυνατή η αλληλεπίδραση με ιταλόφωνους ομιλητές σε συχνές καταστάσεις της καθημερινής ζωής.
|
Γεωργική Εκπαίδευση
Αφροδίτη Παπαδάκη-Κλαυδιανού - Προπτυχιακό -
(A-)
Γεωπονίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ιστορική εξέλιξη της γεωργικής εκπαίδευσης. Μάθηση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στοιχεία παιδαγωγικής. Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Εκπαιδευτικά συστήματα. Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Διδακτική και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Συμμετοχή εκπαιδευομένων. Αξιολόγηση εκπαιδευομένων. Οπτικοακουστικά μέσα διδασκαλίας. Μεθοδολογία έρευνας στην εκπαίδευση. Επαγγελματικός προσανατολισμός. Αγροτική Οικιακή Οικονομία.
|