Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου – Στατιστική


Εισαγωγή στην Περιγραφική και Επαγωγική Στατιστική


Στόχοι Μαθήματος

Οι φοιτητές/τριες αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να κατακτήσουν τα παρακάτω: Μετατροπή  ενός ερευνητικού ερωτήματος ή υπόθεσης σε στατιστικές υποθέσεις Αναγνώριση του τύπου των δεδομένων που διαθέτουν και επιλογή της κατάλληλης στατιστικής μεθόδου ή τεχνικής για την επεξεργασία τους προκειμένου να οδηγηθούν στην υιοθέτηση μιας συγκεκριμένης στατιστικής υπόθεσης. Χρήση στατιστικού λογισμικού τόσο για την προετοιμασία των δεδομένων πριν τη στατιστική επεξεργασία όσο και για την χρησιμοποίηση της ενδεδειγμένης στατιστικής μεθόδου ή τεχνικής ανάλογα με το ερευνητικό ερώτημα ή/και τις στατιστικές υποθέσεις Εξαγωγή συμπερασμάτων μελετώντας τα αποτελέσματα που δημιουργούνται από το στατιστικό λογισμικό με τη μορφή πινάκων ή/και γραφημάτων. Ερμηνεία των στατιστικών συμπερασμάτων στα πλαίσια του πεδίου από το οποίο προέρχεται το ερευνητικό ερώτημα


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Γενικές προαπαιτούμενες γνώσεις:  Μαθηματικά γυμνασίου, χρήση Η/Υ, εισαγωγή στην Μεθοδολογία των κοινωνικών Επιστημών


Περιεχόμενα

Πρόκειται για ένα δίωρο εισαγωγικό μάθημα Στατιστικής το οποίο αποτελείται από μία διάλεξη και μια εβδομαδιαία εργαστηριακή δραστηριότητα. Στη διάλεξη παρουσιάζονται μέθοδοι και τεχνικές της Περιγραφικής και Επαγωγικής Στατιστικής όπως κατανομές συχνοτήτων, μέτρα της κεντρικής τάσης, μέτρα διασποράς, κανονική κατανομή, αξιολόγηση ατομικών περιπτώσεων, δειγματοληψία, δειγματοληπτική κατανομή, σημειακή εκτίμηση παραμέτρων, εκτίμηση με τα διαστήματα εμπιστοσύνης, εισαγωγή στον έλεγχο υποθέσεων, έλεγχος t, έλεγχοι με την κατανομή χ2, την απλή παλινδρόμηση και συσχέτιση με τον συντελεστή Pearson. Στην υποχρεωτική εργαστηριακή άσκηση οι φοιτητές ασκούνται στη χρήση στατιστικού λογισμικού με τη βοήθεια του οποίου κατανοούν τις μεθόδους που διδάσκονται στη διάλεξη και επεξεργάζονται δεδομένα που προέρχονται από πραγματικές έρευνες. Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει δύο εξετάσεις εκ των οποίων η μία στηρίζεται στη διερεύνηση ερευνητικών υποθέσεων με τη βοήθεια στατιστικού λογισμικού ενώ η δεύτερη αφορά σε ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας και την επίλυση προβλημάτων με χαρτί και μολύβι.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Βασίλης Γιαλαμάς
Τμήμα: Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Ίδρυμα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θεματική Περιοχή: Παιδαγωγική
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ