2. Προγραμματισμός - Ι


Θεωρία Βασικές αρχές αρχιτεκτονικής υπολογιστών, ροή δεδομένων σε συστήματα πληροφορικής, λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας, διάρθρωση της κύριας μνήμης. Εκτέλεση προγράμματος, πηγαίο πρόγραμμα, εκτελέσιμο πρόγραμμα, γλώσσα μηχανής, συμβολική γλώσσα (assembly), μεταγλωττιστές (compilers), ο ρόλος της Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας, ο ρόλος της Κύριας Μνήμης. Δυαδικό σύστημα, αναπαράσταση πληροφορίας, αναπαράσταση χαρακτήρων, αναπαράσταση αριθμών, η έννοια της μεταβλητής στις γλώσσες προγραμματισμού, τύποι δεδομένων. Συστήματα αρίθμησης, μετατροπή δυαδικών σε 10-δικους, 8-δικούς, 16-δικούς και αντίστροφα, αριθμητική στο δυαδικό σύστημα, εξάσκηση. Ανάπτυξη Λογισμικού, κύκλος ζωής λογισμικού (ανάλυση, σχεδιασμός, κατασκευή, έλεγχος), γλώσσες υψηλού επιπέδου, βασικές ενότητες ενός προγράμματος. Δομημένος προγραμματισμός, η δομή και ο ρόλος των εντολών ελέγχου και των εντολές επανάληψης, παρουσίαση αυτών των δομών / εντολών στην γλώσσα προγραμματισμού C. Λογικοί τελεστές, η άλγεβρα bool, λογικές εκφράσεις / προτάσεις / παραστάσεις, χρήση αυτών στην γλώσσα προγραμματισμού C, ασκήσεις εξάσκησης. Αλγόριθμοι: έκφραση αλγορίθμων με βήματα, με λογικά διαγράμματα και με ψευδοκώδικα, παραδείγματα αλγορίθμων, παραδείγματα με προγράμματα C Εργαστήριο Εξοικείωση με το περιβάλλον του εργαστηρίου, μεταγλώττιση προγράμματος. Μεταβλητές, σταθερές, τύποι δεδομένων, ασκήσεις. Εντολές εισόδου και εξόδου, προγράμματα εξάσκησης. Τελεστές (εκχώρησης, αριθμητικοί), προγράμματα εξάσκησης. Τελεστές (σχεσιακοί, λογικοί, επιπέδου bit) και λογικές εκφράσεις, προγράμματα εξάσκησης. Εντολές ελέγχου (if-then-else, switch), προγράμματα εξάσκησης και παραδείγματα (εφαρμογή λογικής). Εντολές επανάληψης (for, while), προγράμματα εξάσκησης και παραδείγματα (μέσος όρος, αναζήτηση, ΜΙΝ-ΜΑΧ). Μονοδιάστατοι πίνακες, προγράμματα εξάσκησης (διάβασμα, εμφάνιση πίνακα) και παραδείγματα (μέσος όρος, αναζήτηση, ΜΙΝ-MΑΧ).


Στόχοι Μαθήματος

Απόκτηση των βασικών γνώσεων προγραμματισμού υπολογιστών με έμφαση στην λογική και στις βασικές αρχές του δομημένου προγραμματισμού. Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να έχει καταλάβει την έννοια της εκτέλεσης ενός προγράμματος, να συντάσσει λογικές προτάσεις και να είναι σε θέση να καταστρώνει απλούς αλγόριθμους τους οποίους θα κωδικοποιεί σε προγράμματα της γλώσσας προγραμματισμού C (στο εργαστήριο). Τελικός στόχος είναι η προετοιμασία των φοιτητών για τα μαθήματα των επόμενων εξαμήνων που απαιτούν προγραμματισμό υπολογιστών


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Εισαγωγή στην Πληροφορική


Περιεχόμενα

ΘΕΩΡΙΑ - 2ώρες/ εβδομάδα Δυαδικό Σύστημα Αρίθμησης και Αριθμητική: Συστήματα αρίθμησης, Μετατροπή δυαδικών αριθμών σε δεκαδικούς και αντίστροφα. Αριθμητική στο δυαδικό σύστημα Λογισμικό: Βασικές έννοιες (λογισμικό συστημάτων, και εφαρμογών, γλώσσα μηχανής, συμβολικές γλώσσες, γλώσσες υψηλού επιπέδου, μεταγλωττιστές, λειτουργικά συστήματα, αλγόριθμοι). Λογικά διαγράμματα. Αλγόριθμοι σε ψευδοκώδικα Κριτήρια αξιολόγησης προγραμμάτων. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ- 2ώρες/ εβδομάδα Η γλώσσα προγραμματισμού C. Εξοικείωση με το περιβάλλον εργασίας. Δημιουργία, μεταγλώττιση, εκτέλεση προγραμμάτων.Τύποι μεταβλητών σταθερές.Εντολές εισόδου-εξόδου με παραδείγματα και ασκήσεις.Εντολές ελέγχου με παραδείγματα και ασκήσεις. Εντολές επανάληψης με παραδείγματα και ασκήσεις.Πίνακες με παραδείγματα και ασκήσεις (μονοδιάστατοι). Ασκήσεις επανάληψης.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Κώστας, Μιχάλης Βασιλάκης, Καλογεράκης
Τμήμα: Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
Ίδρυμα: ΤΕΙ Κρήτης
Θεματική Περιοχή: Άλλο Επιστημονικό Υπο-Πεδίο
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ