Αρχιτεκτονική Υπολογιστών


Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε: - Να γνωρίζει τα επιμέρους στοιχεία της αρχιτεκτονικής του υπολογιστή. - Να καταλαβαίνει τον τρόπο λειτουργίας του υπολογιστή σε επίπεδο κώδικα μηχανής. - Να κάνει προγραμματισμό σε κώδικα μηχανής.


Στόχοι Μαθήματος

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε: - Να γνωρίζει τα επιμέρους στοιχεία της αρχιτεκτονικής του υπολογιστή. - Να καταλαβαίνει τον τρόπο λειτουργίας του υπολογιστή σε επίπεδο κώδικα μηχανής. - Να κάνει προγραμματισμό σε κώδικα μηχανής.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

-


Περιεχόμενα

- Εγκυκλοπαιδική εισαγωγή στη σύγχρονη τεχνολογία υλοποίησης των υπολογιστών. - Η γλώσσα μηχανής και η γλώσσα assembly, σαν το μοντέλο αφαίρεσης που το hardware παρουσιάζει προς το software. - Παράδειγμα της γλώσσας μηχανής μιας αρχιτεκτονικής RISC. - Υλοποίηση των υπολογιστών χρησιμοποιώντας καταχωρητές, πολυπλέκτες, αποκωδικοποιητές, ALU's, PLA's, RAM's, ROM's, κλπ. - Σχεδίαση του datapath. - Σχεδίαση της μονάδας ελέγχου. - Εικονική μνήμη. - Περιφερειακές συσκευές, και η σύνδεσή τους με την κεντρική μονάδα. - Διακοπές. - Σύντομη αναφορά στο μικροπρογραμματισμό, στο pipelining, στην κρυφή μνήμη, και τους παράλληλους υπολογιστές. - Ολίγα περί της επίδοσης (ταχύτητας) των υπολογιστών.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Ανδρέας Μιαουδάκης
Τμήμα: Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ
Ίδρυμα: ΤΕΙ Κρήτης
Θεματική Περιοχή: Άλλο Επιστημονικό Υπο-Πεδίο
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ