Οπτικός Προγραμματισμός


Το μάθημα αποσκοπεί στο να εξοικειώσει τον φοιτητή με τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη εφαρμογών σε οπτικά περιβάλλοντα όπως ο QtCreator, την σχεδίαση διεπαφών και φορμών με χρήση της πολυ-πλατφορμικής C++ βιβλιοθήκης Qt. Την χρήση έτοιμων οπτικών αντικειμένων βιβλιοθήκης, την εμπέδωση του οδηγούμενου-από-συμβάντα προγραμματισμού στην ανάπτυξη εφαρμογών και την εξοικείωση του φοιτητή με τις δυνατότητες του περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού της βιβλιοθήκης Qt.


Στόχοι Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος εντρύφηση των φοιτητών σε θεμελιώδεις έννοιες των ψηφιακών συστημάτων και σχεδίασης αυτών όπως τα κάτωθι: - Δημιουργία κλάσεων κατανόησης εννoιών πολυμορφισμού, συλλογής δεδομένων(containers) και πολυμορφισμού σε C++. - Χρήση της πολύ-πλατφορμικής βιβλιοθήκης Qt, του περιβάλλοντος ανάπτυξης IDE QtCreator και δημιουργίας φορμών και γραφικών διεπαφών - Δημιουργία απλών εφαρμογών υπολογισμού με χρήση φορμών - Δημιουργία πολύ-παραθυρικών εφαρμογών - Προγραμματισμός εφαρμογών Qt τόσο σε περιβάλλον Windows όσο και σε κινητές συσκευές (Android)


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα


Περιεχόμενα

1.Το πρώτο πρόγραμμα σε Qt. Βασικοί τύποι δεδομένων 2.Δημιουργία διαλόγων ο μηχανισμός σημάτων και υποδοχέων (signals-slots) 3.Δημιουργία κλάσεων και κανονικοποιημένη μορφή γραφής μεθόδων 4.Δημιουργία ιεραρχιών κλάσεων από την QObject, Προηγμένα θέματα αντικειμενοστραφή προγραμματισμού Ι, εικονικές κλάσεις, πολυμορφισμός, εικονικές μέθοδοι 5. Προηγμένα θέματα κλάσεων ΙΙ, Συλλογές δεδομένων, πρότυπες κλάσεις, στατικά μέλη κλάσεων, singleton κλάσεις. Χρήση σύνθετων widget (Πίνακες-Λίστες) 6.Χρήση βασικών widgets 1:Buttons/qlabels/textEdits 7.Χρήση βασικών widgets 2:combobox/spinbox/radiobuttons/checkbox/sliders 8.Οριοθέτηση widgets/containers και τεχνικές layout γραφικών φορμών. Χρήση εικόνων κινούμενων εικόνων και χρωμάτων σε widgets. Δημιουργία συλλογών (resources) 9.Κυρίως Παράθυρο εφαρμογής. Δημιουργία μενού υπομενού και εργαλειοθηκών 10.Ζωγραφίζοντας στη οθόνη χρήση QPainter/QImage και γεγονότα events (handlers-filters), MessageBoxes, Dialogs, Modality.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Σωτήριος Κοντογιάννης
Τμήμα: Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ίδρυμα: ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Θεματική Περιοχή: Επιστήμες Υπολογιστών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ