Opencourse Νεότερη Ελληνική Ιστορία


Στόχος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της νεότερης ελληνικής ιστορίας μέσα από τα προσφερόμενα συγγράμματα του μαθήματος, τις διαλέξεις και την βιβλιογραφία. Θα αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις στο πεδίο των ιστορικών σπουδών, οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση επιστημονικών θεωριών και αρχών με παράλληλη ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής ανάλυσης για την επίλυση σύνθετων ερευνητικών προβλημάτων στις ιστορικές εποχές, όπως θέματα ειρήνης και πολέμου, επανάστασης και κινημάτων. Έτσι, δύνανται να διαχειρίζονται σύνθετες ιστορικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας σε θέματα ιστορικής κρίσης και ταυτότητας. Συνεπώς, δύνανται να περιγράφουν, να αναγνωρίζουν και να αποδελτιώνουν ιστορικά γεγονότα και εποχές. Θα ερμηνεύουν και θα κατανοούν μέσω ποιοτικών και ποσοτικών μεθοδολογικών εργαλείων την διδακτέα ύλη προεπαναστατικά και από την ίδρυση του νεότερου ελληνικού έθνους. Τέλος, στο πλαίσιο της αξιολόγησης δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν στην διατύπωση ιστορικών κρίσεων μέσω σύγκρισης των δεδομένων ανάλυσης.


Στόχοι Μαθήματος

Στόχος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της νεότερης ελληνικής ιστορίας μέσα από τα προσφερόμενα συγγράμματα του μαθήματος,τις διαλέξεις και την βιβλιογραφία.Θα αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις στο πεδίο των ιστορικών σπουδών, οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση επιστημονικών θεωριών και αρχών μεπαράλληλη ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής ανάλυσης για την επίλυση σύνθετων ερευνητικών προβλημάτων στις ιστορικές εποχές, όπως θέματα ειρήνης καιπολέμου, επανάστασης και κινημάτων. Έτσι, δύνανται να διαχειρίζονται σύνθετες ιστορικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας σε θέματα ιστορικής κρίσηςκαι ταυτότητας.Συνεπώς, δύνανται να περιγράφουν, να αναγνωρίζουν και να αποδελτιώνουν ιστορικά γεγονότα και εποχές. Θα ερμηνεύουν και θα κατανοούν μέσω ποιοτικώνκαι ποσοτικών μεθοδολογικών εργαλείων την διδακτέα ύλη προεπαναστατικά και από την ίδρυση του νεότερου ελληνικού έθνους. Τέλος, στο πλαίσιο τηςαξιολόγησης δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν στην διατύπωση ιστορικών κρίσεων μέσω σύγκρισης των δεδομένων ανάλυσης.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ


Περιεχόμενα

Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά  σε εθνικές ομάδες, ηγετικά πρόσωπα, κινήματα και κοινότητες που διαμόρφωσαν την πολιτική, οικονομική, κοινωνική, πολιτισμική νεότερη ελληνική ιστορία  στον ετεροπροσδιορισμό και αυτοκαθορισμό του Νεοέλληνα  στη μετάβαση από την κουλτούρα της Ανατολικής Μεσογείου προς την ευρωπαϊκή πραγματικότητα (18ος-20ός αιώνας)  σε μεθοδολογικά και επιστημολογικά ζητήματ στην προσχολική αγωγή και στις νέες τάσεις και προτάσεις της ιστοριογραφίας και των ιστορικών δράσεων στον 21ο αιώνα

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Ιφιγένεια Βαμβακίδου
Τμήμα: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Θεματική Περιοχή: Παιδαγωγική
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ