Εικονική Πραγματικότητα [Open]


Στο μάθημα γίνεται μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες, τις μεθόδους ταξινόμησης και τις εφαρμογές συστημάτων Εικονικής Πραγματικότητας. Στη συνέχεια αναλύονται τα διάφορα μοντέλα αναπαράστασης του περιβάλλοντος και οι πιθανές μεταφορές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αλληλεπίδραση του χρήστη με τον εικονικό κόσμο. Γίνεται παρουσίαση των μεθόδων πληροφορικής κινηματογραφίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κίνηση των αντικειμένων και των χαρακτήρων, ενώ αναλύονται και θέματα μοντελοποίησης φυσικών νόμων και αναγνώρισης σύγκρουσης και αντίδρασης (collision detection and response), που είναι απαραίτητα σε αληθοφανή εικονικά περιβάλλοντα. Γίνεται εισαγωγή στην έννοια των αυτόνομων συνθετικών χαρακτήρων και στις σχετικές τεχνολογίες που τους συνοδεύουν, ενώ παρουσιάζεται διεξοδικά και το υλικό εικονικής πραγματικότητας, όπως γάντια δεδομένων (data gloves) και οθόνες προσαρμοσμένες στο κεφάλι (head mounted displays). Τέλος, δίνεται έμφαση στις μεθοδολογίες σχεδίασης και αξιολόγησης συστημάτων εικονικής πραγματικότητας, σε θέματα σχεδίασης μεταφορών και αλληλεπιδράσεων, καθώς και σε μεθοδολογίες ανάπτυξης. Παράλληλα παρουσιάζεται το περιβάλλον Open Simulator και η γλώσσα LSL, με τα οποία καλούνται οι φοιτητές να σχεδιάσουν έναν εικονικό κόσμο και τις σχετικές αλληλεπιδράσεις. Τα εργαστήρια εφαρμογής των ανωτέρω εννοιών και τεχνικών είναι υποχρεωτικά


Στόχοι Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσει ο φοιτητής το χώρο της εικονικής πραγματικότητας και τη χρησιμότητά του ως προηγμένο μέσο διάδρασης, να εξοικειωθεί με τις σχετικές τεχνολογίες λογισμικού και υλικού, και γνωρίσει τις μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης εικονικών κόσμων.  


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Κανένα


Περιεχόμενα

Στο μάθημα γίνεται μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες, τις μεθόδους ταξινόμησης και τις εφαρμογές συστημάτων Εικονικής Πραγματικότητας. Στη συνέχεια αναλύονται τα διάφορα μοντέλα αναπαράστασης του περιβάλλοντος και οι πιθανές μεταφορές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αλληλεπίδραση του χρήστη με τον εικονικό κόσμο. Γίνεται παρουσίαση των μεθόδων πληροφορικής κινηματογραφίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κίνηση των αντικειμένων και των χαρακτήρων, ενώ αναλύονται και θέματα μοντελοποίησης φυσικών νόμων και αναγνώρισης σύγκρουσης και αντίδρασης (collision detection and response), που είναι απαραίτητα σε αληθοφανή εικονικά περιβάλλοντα. Γίνεται εισαγωγή στην έννοια των αυτόνομων συνθετικών χαρακτήρων και στις σχετικές τεχνολογίες που τους συνοδεύουν, ενώ παρουσιάζεται διεξοδικά και το υλικό εικονικής πραγματικότητας, όπως γάντια δεδομένων (data gloves) και οθόνες προσαρμοσμένες στο κεφάλι (head mounted displays). Τέλος, δίνεται έμφαση στις μεθοδολογίες σχεδίασης και αξιολόγησης συστημάτων εικονικής πραγματικότητας, σε θέματα σχεδίασης μεταφορών και αλληλεπιδράσεων, καθώς και σε μεθοδολογίες ανάπτυξης. Παράλληλα παρουσιάζεται το περιβάλλον Open Simulator και η γλώσσα LSL, με τα οποία καλούνται οι φοιτητές να σχεδιάσουν έναν εικονικό κόσμο και τις σχετικές αλληλεπιδράσεις. Τα εργαστήρια εφαρμογής των ανωτέρω εννοιών και τεχνικών είναι υποχρεωτικά  

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Σπυρίδων Βοσινάκης
Τμήμα: Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Θεματική Περιοχή: Μηχανική Περιβάλλοντος
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά Δημιουργού

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ