Αναπτυξιακή Ψυχολογία (Θ)


Η αναπτυξιακή ψυχολογία αποτελεί έναν ερευνητικό και επαγγελματικό κλάδο της ψυχολογίας, ο οποίος ασχολείται με τη μελέτη των βιολογικών, κοινωνικών και ψυχολογικών διεργασιών οι οποίες αλληλεπιδρούν και οδηγούν στην ανάπτυξη του παιδιού από την εμβρυική περίοδο μέχρι την ενηλικίωση. Η ανάπτυξη είναι μία διεργασία η οποία εμπλέκει το παιδί σε ένα δυναμικά μεταλασσόμενο πλαίσιο. Το κύριο αντικείμενο της αναπτυξιακής ψυχολογίας είναι η κατανόηση της αναπτυξιακής διαδοχής που διέρχονται οι άνθρωποι καθώς μεγαλώνουν καθώς και των παραγόντων που προωθούν ή αναστέλλουν την ανάπτυξη. Στο μάθημα αυτό παρουσιάζονται κριτικά οι σημαντικότερες υπάρχουσες θεωρίες για την ανάπτυξη του παιδιού, οι οποίες στηρίζονται από σχετικές έρευνες. Η αναπτυξιακή διαδικασία παρουσιάζεται ανά στάδια (προγενετική περίοδος, βρεφική, νηπιακή, σχολική και εφηβική ηλικία) και ανά τομέα (βιοσωματικός, γνωστικός-γλωσσικό, ψυχοκοινωνικός).


Στόχοι Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι σπουδαστές τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς (γνωστικό, συναισθηματικό, κοινωνικό) κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς. Ειδικότεροι στόχοι είναι η εξοικείωση των σπουδαστών με τις βασικές θεωρίες της ανάπτυξης (Freud, Erikson, Piaget, Kohlberg, Bowlby κ.ά.), η κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης καθώς και η κατανόηση των συνθηκών που επηρεάζουν αρνητικά ή θετικά την προσαρμογή του ατόμου στις εκάστοτε περιβαλλοντικές συνθήκες (risk and resilience factors).


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Εισαγωγή στην Ψυχολογία


Περιεχόμενα

1. Αντικείμενο και τομείς μελέτης της αναπτυξιακής ψυχολογίας 2. Βασικές θεωρίες της ανάπτυξης: Sigmund Freud & Eric Erikson 3. O αναπτυσσόμενος οργανισμός στο προγενετικό περιβάλλον 4. Η βιοσωματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη του βρέφους 5. Η γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη του βρέφους 6. Η συναισθηματική ανάπτυξη του βρέφους και η διαμόρφωση του πρώτου δεσμού 7. Η γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη στη νηπιακή ηλικία 8. Η διαμόρφωση της ταυτότητας του φύλου 9. Η ανάπτυξη της ηθικότητας 10. Η γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη στη σχολική ηλικία 11. Η γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη στην εφηβική ηλικία

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Κατερίνα Μανιαδάκη
Τμήμα: Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Ίδρυμα: ΤΕΙ Αθήνας
Θεματική Περιοχή: Ψυχολογία
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ