Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία - Open Courses


Είναι γεγονός ότι διανύουμε μια περίοδο όπου η επικοινωνία είναι βασικός άξονας της καθημερινότητάς μας. Αυτό δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την έννοια της επικοινωνίας στα πλαίσια της επιχείρησης. Η έννοια του συμβόλου, της αξίας που παίρνει ο καταναλωτής από τη χρήση συγκεκριμένου επώνυμου προϊόντος αλλά και του τρόπου ζωής που προωθείται μέσα από συγκεκριμένες επωνυμίες, είναι όλα θέματα στενά συνδεδεμένα με την επικοινωνιακή πολιτική της επιχείρησης. Διότι ζητούμενο είναι όλες οι ενέργειες που αφορούν την διαφήμιση και την επικοινωνία της επιχείρησης να είναι συντονισμένες και να κατευθύνονται προς συγκεκριμένη κατεύθυνση μέσα από μια Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική, δημιουργώντας στην αρχή και ενισχύοντας στη συνέχεια την εικόνα του προϊόντος-υπηρεσίας. Η Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική είναι επομένως η διαδικασία με την οποία η επιχείρηση σχεδιάζει και διοικεί τα εργαλεία προώθησης για να πετύχει τους στόχους της. Οι στόχοι αυτοί μπορούν να αφορούν διάφορες ομάδες ενδιαφερόμενων όπως δυνητικούς και πραγματικούς πελάτες, δυνητικούς και πραγματικούς εσωτερικούς πελάτες, δηλαδή τους εργαζόμενους, αλλά και την κοινότητα στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση, τους μετόχους της, τους προμηθευτές της και άλλους πιθανούς συνεργάτες. Μέσα από τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος ο φοιτητής θα μάθει να χειρίζεται και να εφαρμόζει τα στοιχεία του επικοινωνιακού μίγματος: • τη διαφήμιση, • την προώθηση πωλήσεων, • την προσωπική πώληση, • το άμεσο μάρκετινγκ, • τη δημοσιότητα και • τις δημόσιες σχέσεις. Ακόμη, σημαντικές έννοιες είναι το lobbying, η διοργάνωση εκδηλώσεων και γεγονότων αλλά και οι χορηγίες. Επιπλέον, έμφαση θα δοθεί στις σύγχρονες μορφές επικοινωνίας, που δεν μπορεί να αγνοεί το σημερινό στέλεχος για να είναι ανταγωνιστικό. Αυτές είναι το guerilla marketing, το experiential marketing, τη σημασία των atmospherics, το viral marketing, αλλά και τη χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης (social media) προς όφελος της επιχείρησης. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση τόσο να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένης επικοινωνίας όσο και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητά του, προτείνοντας διορθωτικές κινήσεις όπου και όποτε χρειάζεται.


Στόχοι Μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση: Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα στοιχεία του μίγματος επικοινωνίας σε ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένης επικοινωνίας. Να αναπτύσσουν αποτελεσματικές στρατηγικές τοποθέτησης και διαφοροποίησης για τα διάφορα τμήματα καταναλωτών στα οποία απευθύνεται το κάθε πρόγραμμα επικοινωνίας. Να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο η ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική βοηθάει στo χτίσιμο δυνατών επωνυμιών. Να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα ενός σχεδίου ολοκληρωμένης επικοινωνίας και τα δυνατά και αδύναμά του σημεία. Να αναπτύσσουν δικά τους σχέδια ολοκληρωμένης επικοινωνίας που να χρησιμοποιούν όλα τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ αλλά και τις νέες τάσεις στο μάρκετινγκ.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Για το μάθημα αυτό ενδείκνυται οι συμμετέχοντες να έχουν γνώσεις μάρκετινγκ, που τους παρέχονται και στο σχετικό μάθημα κορμού Μάρκετινγκ του συγκεκριμένου προγράμματος.   


Περιεχόμενα

Η έννοια και πρακτική της Ολοκληρωμένης Επικοινωνιακής Στρατηγικής: Ορισμός. Αναγκαιότητά της στο σύγχρονο περιβάλλον. Λόγοι που επιβάλλουν τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Εργαλεία του Μίγματος Επικοινωνίας : Διαφήμιση. Προώθηση πωλήσεων. Προσωπική πώληση. Άμεσο μάρκετινγκ. Δημόσιες σχέσεις και δημοσιότητα. Διαδραστικό μάρκετινγκ. Εναλλακτικές μέθοδοι κλπ. Σχεδιασμός προγραμμάτων Ολοκληρωμένης Επικοινωνιακής Στρατηγικής: Τμηματοποίηση, Στόχευση και Τοποθέτηση. Υποδείγματα και βασικές κατευθύνσεις στο σχεδιασμό. Στρατηγικές ολοκληρωμένης επικοινωνίας για χτίσιμο δυνατών επωνυμιών Ολοκληρωμένη επικοινωνία για την ενίσχυση επωνυμιών. Συμπεριφορά καταναλωτή και αγορά επώνυμων προϊόντων. Η έννοια και πρακτική της Επιχειρησιακής Επικοινωνίας: Ορισμός. Αναγκαιότητά της στο σύγχρονο περιβάλλον. Λόγοι που επιβάλλουν τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό Αξιολόγηση προγραμμάτων Ολοκληρωμένης Επικοινωνιακής Στρατηγικής: Εναρμόνιση στόχων-αποτελεσμάτων. Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Μεταπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Γεώργιος Πανηγυράκης
Τμήμα: Executive MBA
Ίδρυμα: Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θεματική Περιοχή: Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Άδεια Χρήσης: Προστατεύονται όλα τα δικαιώματα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ