Σχεδιασμός και αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού


Η ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού εδράζεται σε μια συγκροτημένη διεπιστημονική προσέγγιση που τοποθετείται στο σημείο σύγκλισης διαφόρων επιστημών και τεχνολογιών (επιστήμες της εκπαίδευσης, διδακτική, γνωστικές επιστήμες, πληροφορική, τεχνολογία λογισμικού, πολυμέσων, τεχνητή νοημοσύνη, κλπ.). Έμφαση στη σχεδίαση λογισμικού που στηρίζεται σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, μαθησιακούς και διδακτικούς στόχους, προτεραιότητες και απαιτήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική και τεχνολογική αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού. Μέσα από τα επιλεγμένα παραδείγματα λογισμικών προσεγγίζεται το θέμα της σχεδίασης εκπαιδευτικού μαθησιακού περιβάλλοντος που αφορά: Αξιολόγηση αναγκών και καθορισμός απαιτήσεων χρήστη - Διδακτικές και παιδαγωγικές προδιαγραφές - Οργανικός και λειτουργικός σχεδιασμός - Σχεδιασμός διεπιφάνειας χρήσης εκπαιδευτικής εφαρμογής, σχεδιασμός οθονών - Ανάπτυξη σεναρίων με βάση τη διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση - Ζητήματα ένταξης στο σχολικό περιβάλλον - Θέματα παιδαγωγικής, διδακτικής και τεχνικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού.


Στόχοι Μαθήματος

Στόχο του μαθήματος αποτελεί το να ευαισθητοποιήσει τους φοιτητές στο διεπιστημονικό πεδίο που άπτεται της υπολογιστικής υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας, να τους εισαγάγει στις βασικές έννοιες και να αναλύσει τα θέματα που αφορούν στη διαδικασία σχεδιασμού, υλοποίησης, τεκμηρίωσης και αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Για την παρακολούθηση και κατανόηση του μαθήματος "Σχεδιασμός και αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού" δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα. 


Περιεχόμενα

Περιεχόμενο: Η ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού εδράζεται σε μια συγκροτημένη διεπιστημονική προσέγγιση που τοποθετείται στο σημείο σύγκλισης διαφόρων επιστημών και τεχνολογιών (επιστήμες της εκπαίδευσης, διδακτική, γνωστικές επιστήμες, πληροφορική, τεχνολογία λογισμικού και πολυμέσων, τεχνητή νοημοσύνη, κλπ.).   Έμφαση στη σχεδίαση λογισμικού που στηρίζεται σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, μαθησιακούς και διδακτικούς στόχους, προτεραιότητες και απαιτήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.   Παιδαγωγική και τεχνολογική αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού.   Μέσα από τα επιλεγμένα παραδείγματα λογισμικών προσεγγίζεται το θέμα της σχεδίασης εκπαιδευτικού μαθησιακού περιβάλλοντος που αφορά:   Αξιολόγηση αναγκών και καθορισμός απαιτήσεων χρήστη   Διδακτικές και παιδαγωγικές προδιαγραφές   Οργανικός και λειτουργικός σχεδιασμός   Σχεδιασμός διεπιφάνειας χρήσης εκπαιδευτικής εφαρμογής, σχεδιασμός οθονών   Ανάπτυξη σεναρίων με βάση τη διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση   Ζητήματα ένταξης στο σχολικό περιβάλλον   Θέματα παιδαγωγικής, διδακτικής και τεχνικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού   Εβδομαδιαίο πρόγραμμα   Εβδομάδα Περιγραφή 1. Εισαγωγή 2. Εκπαιδευτικό Λογισμικό 3. Μοντέλο σχεδιασμού ADDIE 4. Μοντέλο σχεδιασμού ADDIE: ανάλυση 5. Μοντέλο σχεδιασμού ADDIE: σχεδιασμός- αξιολόγηση 6. Αρχές Mayer για το σχεδιασμό Εκπαιδευτικού Λογισμικού 7. Σχεδιασμός Wiki δραστηριοτήτων West & West: Δραστηριότητες οικοδόμησης γνώσης 8. Σχεδιασμός δραστηριοτήτων West & West: Δραστηριότητες Κριτικής Σκέψης 9. Σχεδιασμός δραστηριοτήτων West & West: Δραστηριότητες Πλαισιωμένης Εφαρμογής 10. ΜΟΟC 11. Διαχείριση έργου 12. Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού 13. Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού  

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Νικόλαος Τσέλιος
Τμήμα: Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Πατρών
Θεματική Περιοχή: Επιστήμες Υπολογιστών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ