Στο τέλος των μαθημάτων οι φοιτητές/φοιτήτριες: -θα έχουν κατανοήσει και θα διακρίνουν τις σύγχρονες βασικές έννοιες της Ιστορίας της Λογοτεχνίας για Παιδιά, -θα έχουν ενημερωθεί για την ιστορική εξέλιξη της ελληνικής και της ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας για Παιδιά, - θα έχουν κατανοήσει τη μετάβαση από τη Λογοτεχνία για ενηλίκους στη Λογοτεχνία για Παιδιά, -θα έχουν έρθει σε επαφή με τους παλαιότερους λογοτέχνες και με τα έργα τους και θα μπορούν να κατανοήσουν το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της λογοτεχνικής παραγωγής για παιδιά, -θα αναγνωρίζουν τις διασκευές και μεταπλάσεις λογοτεχνικών κειμένων (κυρίως του 19ου αιώνα) για παιδιά, -θα έχουν έρθει σε επαφή με τη σύγχρονη λογοτεχνική παραγωγή για παιδιά (δημιουργοί, τάσεις-αντιπροσωπευτικά έργα, αισθητικά γνωρίσματα, θεματολογία).
Δεν υπάρχουν.
Εισαγωγικές έννοιες-Αποσαφήνιση όρων («Λογοτεχνία», «Παιδική Λογοτεχνία», «Λογοτεχνία για Παιδιά»). Εννοιολογικός προσδιορισμός και ιδιαίτερος χαρακτήρας της Λογοτεχνίας για Παιδιά. Εισαγωγή στη Θεωρία και στην Κριτική της Λογοτεχνίας για Παιδιά. Το παιδί ως αναγνώστης και κριτικός της Λογοτεχνίας για Παιδιά. Μορφή και περιεχόμενο των λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά ? Όροι καταλληλότητας- Κριτήρια επιλογής. Βασικά είδη λογοτεχνικών κειμένων στην Προσχολική Εκπαίδευση [Παραμύθι (λαϊκό-έντεχνο), Μύθος, Παραμυθικές-Μικρές Ιστορίες, Ποίηση, Εικονογραφημένο Βιβλίο (τεχνικές-μέθοδοι), Θέατρο (μορφές-είδη)]. Αφήγηση (είδη, τεχνικές, κώδικες, δραστηριότητες]. Σύγχρονες τάσεις και προσεγγίσεις λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά (χιούμορ, μεταμυθοπλασία, διακειμενικότητα, κ.ά.)
Βαθμίδα:
Τύπος:
(A-)
Επισκεφτείτε το μάθημα
Δημήτρης Πολίτης Πανεπιστήμιο Πατρών Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Αικατερίνη Καλέρη Πανεπιστήμιο Πατρών Ερμηνευτική-Φαινομενολογία
Χρήστος Φλώρος ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοικονομικής
Μαγδαληνή Δραγασάκη ΤΕΙ Κρήτης Τεχνολόγων Γεωπόνων
, Άλλο Ίδρυμα
Αντωνία Ψαρουδάκη Άλλο Ίδρυμα Διατροφής και Διαιτολογίας