Media Monitoring


Στο μάθημα "Monitoring των ΜΜΕ" διδάσκεται η ερευνητική αξία και οι ποικίλες πρακτικές λειτουργίες της παρακολούθησης των ΜΜΕ (στην εσωτερική και εξωτερική πολιτική, στο image making ατόμων και εμπορικών, πολιτικών κ.ά. φορέων), η σχέση του με τις άλλες μορφές έρευνας των ΜΜΕ, η εξάπλωσή του στην Ελλάδα και το υπόλοιπο κόσμο κλπ. Ταυτόχρονα εκπαιδεύονται οι φοιτητές/τριες στην οργάνωση και διεξαγωγή, αλλά και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων καταγραφής και παρακολούθησης των ΜΜΕ. Ειδικότερα εκπαιδεύονται στην θεωρία του monitoring αλλά και στη δημιουργία πρωτοκόλλων παρακολούθησης, στο σχηματισμό βάσεων δεδομένων, την εισαγωγή δεδομένων (data entry), την ανάλυση και τη χρήση των δεδομένων της παρακολούθησης.


Στόχοι Μαθήματος

Με το πέρας του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: αναγνωρίζουν τα αντικείμενα που καλύπτει ο κλάδος σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο κατανοούν  θεωρητικές και μεθοδολογικές βάσεις και προϋποθέσεις του πεδίου του media monitoring μεταφέρουν και εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε τρέχοντα θέματα δημόσιας επικοινωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό αποκτήσουν μια πρώτη δέσμη αναλυτικών ικανοτήτων για τη αποσαφήνιση και μελέτη του τρόπου παρουσιάσης από τα ΜΜΕ των θεμάτων που απασχολούν τη δημόσια σφαίρα  συνθέσουν γνώσεις και πληροφορίες από άλλα συναφή μαθήματα και πηγές γνώσης που επιστημολογικά εμπίπτουν στον κύκλο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ να αξιολογούν και να αντιμετωπίζουν κριτικά τη σχέση μέσων επικοινωνίας και κοινωνικής πραγματικότητας


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Χωρίς προαπαιτούμενα


Περιεχόμενα

1η εβδομάδα: Εισαγωγή στη σκοπιμότητα του μαθήματοςΕισαγωγή στη θεωρία και τις χρήσεις του επιστημονικού monitoring των ΜΜΕ 2η εβδομάδα: Ερευνητικές μεθοδολογίες (ποσοτικές- ποιοτικές)-Ανάλυση περιεχομένου- Media Monitoring 3η – 4η εβδομάδα: Δόμηση ερευνητικής εργασίας- Χρήση βιβλιοθηκών- Χρήση βιβλιογραφικών πηγών- Αναφορές παραπομπών και βιβλιογραφίας 5η εβδομάδα: Διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων- υποθέσεων εργασίας 6η εβδομάδα: Η δομή πρωτοκόλλου του γενικού/ ειδικού επιστημονικού monitoring 7η – 8η εβδομάδα: Ανάλυση τηλεοπτικού και διαδικτυακού περιεχομένου με τη βοήθεια πρωτοκόλλου έρευνας 9η εβδομάδα: Εισαγωγή στη χρήση του SPSS & δημιουργία βάσης δεδομένων 10η εβδομάδα: Εισαγωγή & Ανάλυση δεδομένων με το SPSS 11η- 13η εβδομάδα: Επεξεργασία δεδομένων- εξαγωγή βασικών αποτελεσμάτων με το SPSS

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Γιώργος Πλειός, Σταμάτης Πουλακιδάκος
Τμήμα: Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Ίδρυμα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θεματική Περιοχή: ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ