Παιδαγωγική της Διδασκαλίας IΙΙ


α. Θεωρητική προσέγγιση της μεθόδου project: Επιστημολογικές και ψυχοπαιδαγωγικές αφετηρίες. Ιστορική αναδρομή, νέες κατευθύνσεις. Τρόποι και δυνατότητες εισαγωγής στο σχολείο. Η περίπτωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. β. Ο ρόλος της επικοινωνίας στη διαμόρφωση κατάλληλου μαθησιακού κλίματος, για την εισαγωγή της μεθόδου project. Η σημασία του τεχνικού, του πρακτικού και του χειραφετικού ενδιαφέροντος (J. Habermas). γ. Ασκήσεις εφαρμογής της μεθόδου project στο Νηπιαγωγείο, με βάση τις προδιαγραφές του αναλυτικού προγράμματος, τις συνθήκες της καθημερινότητας και τη σχετική εμπειρία των φοιτητών, από τις περιόδους I και II. Στόχος των πρακτικών ασκήσεων την περίοδο αυτή είναι να γίνει ένας αναστοχασμός, για την αντιμετώπιση αρνητικών καταστάσεων και βελτίωση της δράσης.


Στόχοι Μαθήματος

-


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

-


Περιεχόμενα

Η αγωγή στην εποχή του μεταμοντέρνου, Παιδοκεντρισμός, Ο ρόλος της επικοινωνίας, Βιωματική - Επικοινωνιακή μάθηση, Η μέθοδος project, Η θεωρία του δομισμού, Διαθεματικότητα, Διαθεματικότητα και ελληνικό νηπιαγωγείο, Παραδείγματα από το διεθνή χώρο.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Κώστας Χρυσαφίδης
Τμήμα: Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Ίδρυμα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θεματική Περιοχή: Παιδαγωγική
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ