Η τέχνη του 19ου αιώνα


Στο μάθημα αυτό θα γίνει επισκόπηση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στα Επτάνησα και την μετα-επαναστατική Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην ζωγραφική. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους. Ορισμένα βασικά ερωτήματα θα μας απασχολήσουν σε όλη την διάρκεια του μαθήματος, ιδίως η επίπτωση του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν βίωσε την Αναγέννηση και είχε μειωμένη επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας ώς το 1950. Το δίλημμα «καινοτομία ή ελληνικότητα» αναφύεται συνεχώς στην διάρκεια των 150 χρόνων στα οποία θα επικεντρωθούμε και η έντονη αντίθεση μεταξύ της Σχολής του Μονάχου και της Γενιάς του 1930 θα καθορίσει την αισθητική αντίληψη των Ελλήνων μέχρι την στιγμή που οι συμπατριώτες τους θα ενταχθούν ισότιμα στην διεθνή πρωτοπορία.


Στόχοι Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν έχει Προαπαιτούμενα


Περιεχόμενα

Στο μάθημα αυτό θα γίνει επισκόπηση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στα Επτάνησα και την μετα-επαναστατική Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην ζωγραφική. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους. Ορισμένα βασικά ερωτήματα θα μας απασχολήσουν σε όλη την διάρκεια του μαθήματος, ιδίως η επίπτωση του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν βίωσε την Αναγέννηση και είχε μειωμένη επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας ώς το 1950. Το δίλημμα «καινοτομία ή ελληνικότητα» αναφύεται συνεχώς στην διάρκεια των 150 χρόνων στα οποία θα επικεντρωθούμε και η έντονη αντίθεση μεταξύ της Σχολής του Μονάχου και της Γενιάς του 1930 θα καθορίσει την αισθητική αντίληψη των Ελλήνων μέχρι την στιγμή που οι συμπατριώτες τους θα ενταχθούν ισότιμα στην διεθνή πρωτοπορία.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: ΑΙΛΙΑΝΑ ΜΑΡΤΙΝΗ
Τμήμα: Τμήμα Ιστορίας
Ίδρυμα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Θεματική Περιοχή: Ιστορία και Αρχαιολογία
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ