1. Κατανόηση της χρησιμότητας και της καταλληλότητας της δημιουργικής μεθόδου του ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού ως εκπαιδευτικού εργαλείου στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. 2. Κατανόηση των καθηκόντων, του εκπαιδευτικού για την τέχνη στο σχολείο, να δημιουργεί τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις που επιτρέπουν στην καλλιτεχνική πράξη να υπάρξει, σε παιδαγωγικό κλίμα, να διευκολύνει τους μαθητές να εξωτερικεύουν απορίες, να ξεπερνούν αμηχανίες, να αναπτύσσουν τις δυνατότητές τους και τη φαντασία τους μέσα από μια διαδικασία που σε κάθε περίπτωση είναι ουσιαστικά απολαυστική. 3. Θεμελίωση της ικανότητας συλλογής, οργάνωσης, ανάλυσης και σύνθεσης ιδεών για τη δημιουργία καλλιτεχνικού προϊόντος. 4. Σε πρακτικό επίπεδο άσκηση και προαγωγή των ικανοτήτων των εκφραστικών μέσων (σώμα - λόγος).
Δεν είναι απαραίτητη προηγούμενη εμπειρία και προαπαιτούμενες γνώσεις.
1η Ενότητα: Τέχνη ? Ορισμοί. Γνωριμία των φοιτητών/ τριών με τους βασικούς ορισμούς που αφορούν στην Τέχνη από την ελληνική αρχαιότητα ως σήμερα, με σκοπό την κατανόηση της ουσίας της Τέχνης. 2η Ενότητα: Αισθητική παιδεία. Περί Ρυθμού και Θεάτρου. 3η Ενότητα: Ρυθμική Αγωγή - Ρυθμικό παιχνίδι - Σύστημα Ρυθμικής Emil Jaques Dalcroze και σύστημα μουσικοκινητικής αγωγής Carl Orff. 4η Ενότητα: Τάσεις και ρεύματα της θεατρικής αγωγής. Το ρυθμικό και θεατρικό παιχνίδι ως μέθοδος που διαπαιδαγωγεί και στηρίζει έναν διαλεκτικό τρόπο διδασκαλίας. 5η Ενότητα: Ομάδα, σχέσεις και επικοινωνία στο θεατρικό παιχνίδι. 6η Ενότητα: Δομική συγκρότηση θεατρικού παιχνιδιού - Δημιουργικό συμβάν. Παιδευτική αξία θεατρικού παιχνιδιού. Επίπεδα στα οποία επιδρά το θεατρικό παιχνίδι. Μέσα έκφρασης θεατρικού παιχνιδιού. 7η Ενότητα: Τεχνική ανάπτυξης θεατρικού παιχνιδιού. 8η Ενότητα: Θεατρικές τεχνικές που έχει υιοθετήσει το θεατρικό παιχνίδι. 9η Ενότητα: Κινητικός αυτοσχεδιασμός και μέθοδος κινητικής αναπαράστασης ιστορίας ή θέματος του J.G. Thulin. Μιμική και παντομίμα. 10η Θεατρικό κείμενο - Δομικά στοιχειά δραματικού κειμένου. Από το χαρτί στη σκηνή- Η θεατρική παράσταση στο σχολείο 11η Ενότητα: Επινόηση Κειμένου: σκηνική απόδοση, αφήγηση. Παραμύθι. Φωνή - Λόγος. 12η Ενότητα: Το θεατρικό παιχνίδι ως μοντέλο διδασκαλίας μαθημάτων ή μέρους της ύλης του ετήσιου σχολικού προγράμματος των αφηγηματικών και θετικών μαθημάτων και ως μέθοδος για την υλοποίηση και ανάπτυξης προγράμματος με διαθεματική αντίληψη. 13η Ενότητα: Κούκλα και κουκλοθέατρο. Η Δύναμη της Μάσκας: κίνηση, έκφραση.
Βαθμίδα:
Τύπος:
(A-)
Επισκεφτείτε το μάθημα
Μαρία (Μάρω) Γαλάνη Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αικατερίνη Καλέρη Πανεπιστήμιο Πατρών Ερμηνευτική-Φαινομενολογία
Χρήστος Φλώρος ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοικονομικής
Μαγδαληνή Δραγασάκη ΤΕΙ Κρήτης Τεχνολόγων Γεωπόνων
, Άλλο Ίδρυμα
Αντωνία Ψαρουδάκη Άλλο Ίδρυμα Διατροφής και Διαιτολογίας