Προσχολική παιδαγωγική


Το μάθημα υποστηρίζει διδακτικές προσεγγίσεις που αντιλαμβάνονται τη διδασκαλία ως μια συνεχή διαδικασία, αρχίζοντας από την Προσχολική Εκπαίδευση.Υποστηρίζει την τέχνη του «διδάσκειν», ως πολυεπίπεδη διαδικασία που απαιτεί διαφορετικούς τύπους γνώσεις, όπως είναι η γνώση του περιεχομένου, η παιδαγωγική γνώση και οι διδακτικές δεξιότητες.


Στόχοι Μαθήματος

Η εξοικείωση των φοιτητριών και φοιτητών: Mε διδακτικές προσεγγίσεις της Προσχολικής Παιδαγωγικής Mε παιδαγωγικά εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα στο μελλοντικό εκπαιδευτικό να σχεδιάζει, να εφαρμόζει και να αξιολογεί αποτελεσματικά την παιδαγωγική διαδικασία και Mε νέες θεωρήσεις και προοπτικές που βελτιώνουν το επίπεδο και αναβαθμίζουν τη διδασκαλία στα προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

κανένα


Περιεχόμενα

Στο πλαίσιο του μαθήματος προτείνονται διδακτικές προσεγγίσεις που αντιλαμβάνονται τη διδασκαλία ως μια συνεχή διαδικασία, αρχίζοντας από την Προσχολική Εκπαίδευση. Το μάθημα υποστηρίζει την τέχνη του «διδάσκειν», ως πολυεπίπεδη διαδικασία που απαιτεί διαφορετικούς τύπους γνώσεις, όπως είναι η γνώση του περιεχομένου, η παιδαγωγική γνώση και οι διδακτικές δεξιότητες. Απαντήσεις σε κεντρικά ερωτήματα και προβληματισμούς διατυπώνονται μέσα από τις τρεις βασικές ενότητες του μαθήματος: Το Μαθητοκεντρικό Σχεδιασμό, τη Μαθητοκεντρική Διδασκαλία και τη Μαθητοκεντρική Αξιολόγηση. Συγκεκριμένα, προτείνονται προσεγγίσεις που δίνουν έμφαση σε σκοπούς και στόχους που προέρχονται μέσα από τρεις κύριες πηγές: το Παιδί, την Κοινωνία και τις Επιστήμες. Επίσης, συζητούνται θέματα που αφορούν τον αναστοχασμό ως βασικό συντελεστή του σχεδιασμού, στρατηγικές διατύπωσης ερωτημάτων ως ακρογωνιαίο λίθο της αποτελεσματικής διδασκαλίας, στρατηγικές διδασκαλίας, όπως αυτή της συνεργατικής μάθησης, της καθοδηγούμενης ανακάλυψης, του διαλόγου και της επίλυσης προβλημάτων.Επιπλέον παρουσιάζονται διδακτικές προσεγγίσεις που διευθετούν και οικοδομούν στη διαφορετικότητα των μαθητών ως δυνατό σημείο, καθώς και θέματα αποτελεσματικής διαχείρισης του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα από αποτελεσματικές παρεμβάσεις. Τέλος, εξετάζονται παραδοσιακοί τρόποι, αλλά και εναλλακτικές ή αυθεντικές μορφές αξιολόγησης.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Μαρία Σακεlλαρίου
Τμήμα: Παιδαγωγικό, Νηπιαγωγών
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Θεματική Περιοχή: Εκπαίδευση
Άδεια Χρήσης: CC-Αναφορά Δημιουργού-Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ