Διαπολιτισμική Παιδαγωγική


Πρόκειται για ένα μάθημα που αναλύει τη σύγχρονη ελληνική πολυπολιτισμική πραγματικότητα,την επίδραση της μετανάστευσης σε αυτή, καθώς  και το νέο ρόλο της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην οριοθέτηση της κοινωνίας της γνώσης και του κοινωνικοπολιτισμικού  μετασχηματισμού με βάση τη διαπολιτισμική επικοινωνία και ανταλλαγή. Εξετάζεται  ενδελεχώς ο ρόλος της νέας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής (Kalantzis & Cope, 2012) σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο και ο τρόπος που (επανα)σχεδιάζονται τα σύγχρονα αναστοχαστικάπρογράμματα σπουδών με στόχο το διάλογο και την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας και επικοινωνίας. Επίσης συζητούνται εκτενώς πρακτικά θέματα που αφορούν τη γλωσσική και πολιτισμική ετερότηταστο νηπιαγωγείο, καθώς και τη διαχείρισή της με την υιοθέτηση μιας διαφοροποιημένηςπαιδαγωγικής προσέγγισης. Τέλος, παρουσιάζονται διαπολιτισμικές διδακτικές προτάσεις.


Στόχοι Μαθήματος

Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί: ?Να οριοθετούν έννοιες όπως νεωτερικότητα και παγκοσμιοποίηση, ομογενοποίηση ?Να αναλύουν σε βάθος τρία μοντέλα σύζευξης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας: Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική διαφορετικότητα ?Να αναλύουν τα τρία Εκπαιδευτικά παραδείγματα που χαρακτηρίζουν τη σχολική εμπειρία (διδακτική, αυθεντική και μετασχηματιστική εκπαίδευση) ?Να αναλύουν το μοντέλο της Εθνικιστικής εκπαίδευσης, του Νεοφιλελευθερισμού / της Νεοφιλελεύθερης εκπαίδευσης, του Πολιτειακού Πλουραλισμού ?Να οριοθετούν όρους όπως διαπολιτισμικότητα, διαπολιτισμική ικανότητα, ετερότητα, διαφορετικότητα, αναστοχασμός, εθνοτικές ομάδες ?Να αναλύουν τα μοντέλα της αφομοίωσης και της ενσωμάτωσης ?Να αναλύουν τις έννοιες της διαπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικής προσέγγισης στην Ευρώπη ?Να οριοθετούν τους στόχους/αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και τα στάδια πολιτισμικής εξέλιξης ?Να δίνουν τα χαρακτηριστικά της διαπολιτισμικής ικανότητας ?Να οριοθετούν τις έννοιες της ετερότητας και του οικείου/διαφορετικού άλλου ?Να αναλύουν τις διαδικασίες διαχείρισης του άλλου σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες  


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

  Προαπαιτούμενα: Βασικές γνώσεις παιδαγωγικής και κοινωνιολογίας.


Περιεχόμενα

1. Εισαγωγικά στο μάθημα  2. Πολιτισμική Ετερογένεια στο πλαίσιο της Παγκοσμιοποίησης 3. Εργασία και εκπαίδευση (Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική διαφορετικότητα) 4. Εκπαιδευτικά παραδείγματα (διδακτική, αυθεντική και μετασχηματιστική εκπαίδευση)  5. Πολιτειακή Αγωγή & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση:Εθνικισμός 6. Πολιτειακή Αγωγή & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση:Νεοφιλελευθερισμός 7. Πολιτειακή Αγωγή & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση:Πολιτειακός πλουραλισμός: Προς τη νέα μάθηση 8. Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις διαχείρισης της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας: Αφομοίωση και Ενσωμάτωση 9. Διαφορετικότητα: Από τον αποκλεισμό στην αφομοίωση/ Το σύγχρονο παρελθόν 10. Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις διαχείρισης της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας: Πολυπολιτισμική εκπαίδευση 11. Γνωσιακός σχετικισμός  12. Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις διαχείρισης της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας: Διαπολιτισμική προσέγγιση 13. Ετερότητα στην Εκπαίδευση:Εμείς και οι άλλοι

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Ευγενία Αρβανίτη
Τμήμα: Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Πατρών
Θεματική Περιοχή: Παιδαγωγική
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ