Γραφικά Υπολογιστών και Συστήματα Αλληλεπίδρασης


Βασικές έννοιες, υλικό για αλληλεπίδραση και γραφικά. Βασικά μαθηματικά εργαλεία για γραφικά. Μοντελοποίηση του ανθρώπινου μηχανισμού επικοινωνίας, βασικά μοντέλα αντίληψης και αντίδρασης, αισθήσεις και αισθητήρια όργανα του ανθρώπου. Αλγόριθμοι για μετατροπή-απεικόνιση γραμμών και καμπυλών στις δύο διαστάσεις. Γέμισμα (filling), αποκοπή (clipping), το φαινόμενο του ψευδισμού και η αντιμετώπισή του (antialiasing). Διδιάστατοι και τριδιάστατοι γεωμετρικοί μετασχηματισμοί. Αλληλεπιδραστικές μέθοδοι εισόδου. Γραφικά περιβάλλοντα χρήσης. Tριδιάστατα γραφικά, απεικόνιση τρισδιάστατης σκηνής στις δύο διαστάσεις, συστήματα θέασης. Μέθοδοι αναπαράστασης στερεών αντικειμένων. Ανάλυση της έννοιας του χρώματος και των διαφόρων χρωματικών μοντέλων. Εισαγωγή στην εικονική πραγματικότητα (virtual reality).


Στόχοι Μαθήματος

Εκμάθηση αρχών, αλγορίθμων και τεχνικών για δημιουργία γραφικών, αλληλεπιδραστικού λογισμικού και συστημάτων οπτικοποίησης. Δυνατότητα σχεδίασης και ανάπτυξης λογισμικού για απόδοση, αλληλεπίδραση και οπτικοποίηση.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις


Περιεχόμενα

1. Εισαγωγή 2. Στοιχεία μοντελοποίησης του ανθρώπινου μηχανισμού επικοινωνίας 3. Θεμελιακά στοιχεία για γραφικά 4. Γέμισμα 5. Γεωμετρικοί μετασχηματισμοί 6. Απεικόνιση τρισδιάστατης σκηνής 7. Αναπαράσταση στερεών 8. Αναπαράσταση καμπυλών και επιφανειών 9. Φωτισμός και σκίαση 10. Φωτορεαλισμός

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Ιωάννης Φούντος
Τμήμα: Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Θεματική Περιοχή: Επιστήμες Υπολογιστών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ