Βρέθηκαν 385 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
natural sciences subject

Θεωρία και Αλγόριθμοι Γράφων

Ιωάννης Μανωλόπουλος - Προπτυχιακό - (A-)
Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Στόχος του μαθήματος είναι η γνωριμία των φοιτητών με βασικά ζητήματα σχετικά με την θεωρία γράφων όπως βασικοί ορισμοί, θεωρήματα και αλγόριθμοι. Αρχικά, παρουσιάζονται βασικοί ορισμοί και πράξεις σχετικές με τους γράφους. Στο υπόλοιπο μέρος του μαθήματος, εξετάζονται βασικά και εξειδικευμένα θέματα σχετικά με τις κυριότερες εφαρμογές της θεωρίας γράφων και τη συνδεσμικότητα, την επιπεδικότητα, τον χρωματισμό και άλλα.

natural sciences subject

Human computer interaction

Διονύσιος Πολίτης - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

H στόχευση του μαθήματος είναι διττή: Αφενός οι διδασκόμενοι να γνωρίζουν τις θεωρίες μάθησης και το γνωστικό υπόβαθρό που διέπει την αλληλεπίδραση των χρηστών με τα πάσης φύσεως υπολογιστικά συστήματα (συμπεριλαμβανομένου του Διαδικτύου), αφετέρου δε να εξειδικεύονται σε μεθόδους και γλώσσες προγραμματισμού ώστε να δημιουργούν με τεχνικές ταχείας προτυποποίησης (rapid prototyping) διαδραστικά μοντέλα που υλοποιούν τις τεχνικές "διαλόγου" που επιτάσσει η θεωρία.

humanities and arts subject

Αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας: Ρεαλισμός και Αγγλικό Μυθιστόρημα του 19ου αι

Αικατερίνη Κίτση-Μυτάκου - Προπτυχιακό - (A-)
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Το μάθημα αυτό εξετάζει τρία μυθιστορήματα γνωστών Άγγλων συγγραφέων του 19ου αιώνα, Pride and Prejudice, Hard Times και The Mill on the Floss, με σκοπό να ερευνήσει την πολυπλοκότητα και ελαστικότητα της έννοιας του όρου «ρεαλισμού». Αν και η ρεαλιστική μυθιστοριογραφία είναι αναμφισβήτητα δεσμευμένη σε μια ιστορική πραγματικότητα, ως μορφή αναπαράστασης ο ρεαλισμός δεν μπορεί ποτέ να ταυτιστεί με την πραγματικότητα που αναπαριστά, καθώς τα εργαλεία του, η γλώσσα, οι λέξεις δηλαδή, δεν μπορούν ποτέ να λειτουργήσουν ως τέλειος καθρέφτης. Η σοβαρή ενασχόληση με καθημερινούς ανθρώπους και τις εμπειρίες τους, η γραμμική πλοκή, ο παντογνώστης αφηγητής, οι σφαιρικοί χαρακτήρες, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που συνήθως προσδίδουμε στη ρεαλιστική γραφή. Όπως θα δούμε όμως, ο βρετανικός ρεαλισμός του 19ου αιώνα παρεκκλίνει από το παραπάνω μοντέλο, καθώς οι βρετανοί ρεαλιστές πειραματίζονται πάνω στις αφηγητικές τεχνικές και ως αποτέλεσμα θέτουν υπό αμφισβήτηση τη δυνατότητα μιας αντικειμενικής αναπαράστασης ή ακόμη και την ίδια τη φύση της πραγματικότητας. Η χρήση του «ελεύθερου πλάγιου λόγου» στην Austen, για παράδειγμα, η κυκλικότητα του χρόνου στην Eliot, ή η ταυτόχρονη χρήση διαφόρων λογοτεχνικών ειδών στον Dickens αφενός προαναγγέλλουν μοντερνιστικές τεχνικές και αφετέρου περιπλέκουν την ίδια την ιστορική στιγμή την οποία αναπαριστούν.

medicine science health professions subject

Πρόγραμμα Αριάδνη - Εικονικοί Ασθενείς

Χαράλαμπος Ανταχόπουλος, Απόστολος Αποστολίδης, Ιωάννης Βακαλόπουλος, Βαργιάμη Efthymia, Βασίλειος Βασιλικός, Δήμος Γίδαρης, Όλγα Γιουλεμέ, Δημήτριος Γούλης, Παναγιώτης Ιωαννίδης, Σταύρος Ιωαννίδης, Παρασκευή Καραγιάννη, Χρήστος Κάρκος, Λήδα - Καλλιόπη Κοβάτση, Φώτιος Κυρβασίλης, Μαρία Κώτσιου, Ελισάβετ Λαζαρίδου, Βασίλειος Λιακόπουλος, Ασημίνα Ματαυτσή, Αντιγόνη Μαυρουδή, Ιωάννης Ντότης, Ιωάννης Ξυνιάς, Ευφημία Παπαδοπούλου-Αλατάκη, Κυριακή Παπαδοπούλου - Λεγμπέλου, Μαρία Παπαϊωάννου, Αικατερίνη Πατσατσή, Χρήστος Πατσιαλάς, Ευάγγελος Παύλου, Γεώργιος Πιτούλιας, Νικολέτα Πρίντζα, Κοσμάς Σαραφίδης, Κωνσταντίνος Τζιόμαλος, Χριστίνα - Μαρία Τρακατέλλη, Παναγιώτα Τριανταφύλλου, Στέφανος Φοινιτσης, Κατερίνα Χαϊδοπούλου, Ελπίδα Χατζηαγόρου, Xαρίκλεια Χατζησεβαστού - Λουκίδου - Προπτυχιακό - (A+)
Ιατρικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

H Ιατρική Σχολή ΑΠΘ στην προσπάθειά της να ενσωματώσει στη σύγχρονη ιατρική εκπαίδευση τη μάθηση με βάση το πρόβλημα-κλινικό σενάριο και τις τελευταίες τεχνολογίες του διαδικτύου, ανάθεσε στην κ. Χαρίκλεια Χατζησεβαστού-Λουκίδου Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Κλινικής Γενετικής, το καινοτόμο πρόγραμμα «ΑΡΙΑΔΝΗ» για το Ακαδημαϊκό έτος 2011-2012. Η κ. Χαρίκλεια Χατζησεβαστού-Λουκίδου οργάνωσε, συντόνισε, κατηύθυνε επιστημονικά τα συμμετέχοντα μέλη ΔΕΠ και, σε συνεργασία με τον Επίκουρο Καθηγητή Πληροφορικής και Ιατρικής Εκπαίδευσης του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής του Α.Π.Θ., κ. Παναγιώτη Μπαμίδη, και τους συνεργάτες του, τα εκπαίδευσε στη χρήση των απαραίτητων προγραμμάτων/τεχνολογιών στο διαδίκτυο όπως αυτές προέκυψαν μέσα από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα mEducator (www.meducator.net). Αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία των πρώτων εικονικών ασθενών της Σχολής μας, που είναι ευρέως διαθέσιμοι στους φοιτητές μας.

medicine science health professions subject

Ολικές Οδοντοστοιχίες

Αργύρης Πισιώτης - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Οδοντιατρικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Η εξοικείωση των φοιτητών στο αντικείμενο των ολικών οδοντοστοιχιών και η αντιμετώπιση του ολικά νωδού ασθενή ξεκινάει από τη μελέτη του ολικά νωδού στόματος και καταλήγει στην κατασκευή και τοποθέτηση των ολικών οδοντοστοιχιών. Ο φοιτητής εφοδιάζεται με τις απαραίτητες θεωρητικές, κλινικές και εργαστηριακές γνώσεις προκειμένου να κατασκευάσει λειτουργικές ολικές οδοντοστοιχίες.

natural sciences subject

Φυσικές μέθοδοι στην Ανόργανη Χημεία

Περικλής Ακρίβος - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Χημείας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Aνάλυση κανονικών συντεταγμένων και υπολογισμός σταθερών δύναμης ανόργανων ενώσεων. Hλεκτρονική φασματοσκοπία σύμπλοκων ενώσεων. Mαγνητικές ιδιότητες και μαγνητική υπερανταλλαγή. Eφαρμογές φασματοσκοπίας NMR και EPR. Mέθοδοι θερμικής ανάλυσης ανόργανων και σύμπλοκων ενώσεων.

engineering subject

Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας ΙΙΙ

Δημήτριος Λαμπρίδης - Προπτυχιακό - (A+)
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Στο μάθημα αυτό γίνεται μία εισαγωγή στα μεταβατικά φαινόμενα (ΜΦ) που συμβαίνουν στα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας (ΣΗΕ) και επηρεάζουν το σύστημα και τις συνιστώσες του. Εξετάζονται αρχικά τα πολύ γρήγορα ΜΦ, δηλαδή τα κυματικά φαινόμενα και τα οδεύοντα κύματα που δημιουργούνται στα ΣΗΕ. Αναλύονται οι τερματισμοί γραμμών μεταφοράς με οδεύοντα κύματα, οι πολλαπλές ανακλάσεις οδευόντων κυμάτων σε γραμμές μεταφοράς πεπερασμένου μήκους καθώς και η καταπόνηση μετασχηματιστών και μονωτήρων από οδεύοντα κύματα. Εξετάζονται στη συνέχεια τα γρήγορα ΜΦ, δηλαδή οι ζεύξεις, αποζεύξεις και τα βραχυκυκλώματα που προέρχονται από διάσπαση της μόνωσης ή από εσφαλμένους χειρισμούς. Αναλύονται οι μηχανισμοί που οδηγούν σε εσωτερικές υπερτάσεις και υπερρεύματα, οι επιδράσεις αυτών στις συνιστώσες του ΣΗΕ και η προστασία του ΣΗΕ από αυτά. Εξετάζονται τέλος τα αργά ΜΦ, δηλαδή η ευστάθεια των ΣΗΕ στη μόνιμη και στη μεταβατική κατάσταση λειτουργίας μετά από μικρές ή μεγάλες διαταραχές αντίστοιχα. Αναλύονται τα ηλεκτρομηχανικά ΜΦ και η εφαρμογή του κριτηρίου των ίσων εμβαδών σε ένα ιδεατό σύστημα γεννήτριας – άπειρου ζυγού.

social sciences  subject

Travel journalism, communication and social media

Φανή Γαλατσοπούλου, Κλειώ Κεντερελίδου - Προπτυχιακό - (A+)
Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

The course explores Travel as a constituent of the journalistic and communication process of public information, knowledge and engagement and as a civic awareness and social development issue. It focuses on the broadcast and print travel journalism and examines the travel communication strategies that incorporate social media. This course is ideal for those who wish to acquire knowledge of journalism and communication applied to travel. Whether you are setting out to become a professional travel journalist and communicator, or a casual travel blogger — or even if you are simply interested in enjoying writing, you are curious and interested in exploring new places and cultures and you like sharing your experiences with the use of the social media, you belong to our active travel community formed through this course where participants interact via a dynamic and comprehensive experience in the field of travel journalism and communication while networking. Going beyond the standard travel journalistic writing class, the course combines a robust curriculum with the praxis of applied workshops, field visits and research, experiential exercises and authentic experiences. In this way, participants discover locations and destinations (e.g. Thessaloniki/Greece), explore their culture, history, everyday life and are invited to communicate their pragmatic knowledge and empirical involvement and engagement by recording their real travel experiences, file their personal true stories and testimonials from the place, and by presenting their authentic experience in audiovisual travel journalistic and communicative articulations and sharing them publicly online.

humanities and arts subject

Διαγλωσσική μεταφορά και διαμεσολάβηση

Ελένη Κασάπη - Προπτυχιακό - (A+)
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Το μάθημα αυτό αφορά την απόκτηση γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων για αποτελεσματική και επιτυχή διαπολιτισμική και διαγλωσσική επικοινωνία σε υπηρεσίες επικοινωνίας για τον τουρισμό.

humanities and arts subject

Διδακτική της Παιδαγωγικής Γυμναστικής ΙΙ

Δημήτρης Χατζόπουλος - Προπτυχιακό - (A+)
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εισαγωγή στην επιστήμη της προπόνησης φυσικής κατάστασης στο σχολείο με στόχο τη δια βίου άθληση για υγεία.