Βρέθηκαν 40 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
other discipline image

Αρχές Βιοτεχνολογίας Τροφίμων (Εργαστήριο)

Σεραφείμ Παπανικολαου - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η ανάπτυξη της Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων μέσω της επιστημονικής έρευνας, καθώς και η δημιουργία νέων ερευνητών.

natural sciences subject

Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών

Θεόδωρος Τσιλιγκιρίδης - Προπτυχιακό - (A+)
Αγροτική Οικονομία και Ανάπτυξη, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/τρια - θα μπορεί να διακρίνει τις δυνατότητες των τμημάτων που συνθέτουν ένα υπολογιστή και θα μπορεί να επιλέξει τη σύνθεση ενός υπολογιστικού συστήματος που ικανοποιεί τις επιστημονικές ανάγκες ενός βιοτεχνολόγου, - θα μπορεί να αξιοποιεί τις δυνατότητες του Λειτουργικού Συστήματος του υπολογιστή του και θα μπορεί να προβαίνει στις επιθυμητές παραμετροποιήσεις, - θα αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις για την αναζήτηση πληροφοριών σε συνδεδεμένες (online) βιβλιοθήκες και αποθετήρια γνώσης, - θα κατανοήσει τις βασικές έννοιες της Επιστήμης της Πληροφορικής με ευρύτερες προεκτάσεις στην κοινωνία, την απασχόληση, την επιστημονική πρόοδο και τη φιλοσοφία, - θα αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις των Τεχνολογιών Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και της διασύνδεσής των με οικονομικούς και επιχειρηματικούς στόχους, - θα μπορεί να αξιοποιεί ειδικά πακέτα λογισμικού για την επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων, την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και τη λήψη αποφάσεων σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου της Βιοτεχνολογίας, - θα μπορεί να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή σε επίπεδο συνεργατικής μάθησης, συνεργαζόμενος με συμφοιτητές του στα πλαίσια ομαδικών εργασιών.

other discipline image

Μικροοικονομική Ανάλυση Ι

Παναγιώτης Λαζαρίδης - Προπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος της Εισαγωγής στην Οικονομική Θεωρία. Ειδικότερα το μάθημα αυτό αναλύει την διαδικασία λήψης αποφάσεων τόσο των καταναλωτών όσο και των παραγωγών και την επίδραση των αποφάσεων αυτών στην λειτουργία των αγορών με ιδιαίτερη έμφαση σε εφαρμογές που αφορούν την παραγωγή και κατανάλωση αγροτικών προϊόντων και τροφίμων.

agricultural sciences subject

Βιοπληροφορική

Τριάς Θηραίου - Προπτυχιακό - (A-)
Βιοπληροφορική, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση και πρακτική εφαρμογή των βασικών εννοιών, μεθόδων και εργαλείων της Βιοπληροφορικής. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να παρακολουθεί τις συνεχείς εξελίξεις του εν λόγω διεπιστημονικού πεδίου και να χρησιμοποιεί τα εργαλεία Βιοπληροφορικής για την επίλυση προβλημάτων ερευνητικού ενδιαφέροντος.

agricultural sciences subject

Μέθοδοι Γεωργοοικονομικής & Κοινωνιολογικής Έρευνας

Χαράλαμπος Κασίμης, Ελευθέριος Νέλλας - Προπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Στόχος του μαθήματος είναι η παροχή των γνώσεων εκείνων που θα συμβάλουν στην εκμάθηση τόσο των θεωρητικών όσο και των μεθοδολογικών προσεγγίσεων για την εκπόνηση της κοινωνικο-οικονομικής έρευνας στον αγροτικό χώρο. Το μάθημα στοχεύει να εξοπλίσει τον φοιτητή με εκείνα τα θεωρητικά και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει και να εξηγήσει τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα, να ανακαλύψει την κανονικότητα και την τάξη πίσω από αυτά και να εντάξει την ερμηνεία αυτών των φαινομένων μέσα στο σύγχρονο (ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό) πλαίσιο λειτουργίας τους. Το μάθημα αποτελείται από δυο διακριτά μέρη: αυτό της θεωρίας και αυτό του εργαστηρίου στο οποίο διδάσκονται τα εργαλεία ανάλυσης των δεδομένων της έρευνας.. Πιο συγκεκριμένα μέσα από την διδασκαλία της θεωρίας του μαθήματος ο φοιτητής κατανοεί ότι ο στόχος της έρευνας είναι διερευνητικός, περιγραφικός και εξηγητικός. Στο διερευνητικό επίπεδο ο στόχος είναι να βοηθήσει στην εξειδίκευση των ερωτημάτων και την προετοιμασία για την έρευνα. Το σημαντικότερο τμήμα της κοινωνικοοικονομικής έρευνας είναι περιγραφικό χρησιμοποιώντας τεχνικές συλλογής ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Στο επίπεδο αυτό, στόχος είναι η δημιουργία μιας εικόνας της κατάστασης, του κοινωνικοοικονομικού πλαισίου και των σχέσεων επικεντρώνοντας στο «πως» και το «ποιός» και λιγότερο στο «γιατί». Στο εξηγητικό επίπεδο, στόχος είναι να απαντήσει ο ερευνητής στο «γιατί» επιχειρώντας να εντοπίσει τις αιτίες και τους λόγους για τους οποίους κάτι συμβαίνει. Έτσι ο φοιτητής διδάσκεται πως θα πραγματοποιήσει τα βήματα της ερευνητικής διαδικασίας από την επιλογή του θέματος, στην επικέντρωση στο βασικό ερώτημα (ή τα βασικά ερωτήματα) της έρευνας, στον σχεδιασμό της, με την επιλογή των κατάλληλων μεθόδων, στην συγκέντρωση των δεδομένων, στην ανάλυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία, στην εξήγηση των ευρημάτων και τέλος στην συγγραφή και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων. Στο επίπεδο της διδασκαλίας των τεχνικών και εργαλείων της έρευνας στα πλαίσια του εργαστηρίου του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά γνώση αφενός της διαδικασίας μέτρησης και δειγματοληψίας και αφετέρου της επεξεργασίας και των μεθόδων ανάλυσης δεδομένων με τη χρήση του Spss. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: • έχει αποκτήσει τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις για την διατύπωση και διερεύνηση ενός ερευνητικού προβλήματος • έχει αποκτήσει τις κατάλληλες μεθοδολογικές τεχνικές και εργαλεία για την διεξαγωγή γεωργοοικονομικών και κοινωνιολογικών ερευνών στον αγροτικό χώρο • κατανοήσει και εξηγήσει τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα που μελετά • ανακαλύψει την κανονικότητα και την τάξη πίσω από τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα που μελετά και να εντάξει την ερμηνεία αυτών των φαινομένων μέσα στο σύγχρονο (ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό) πλαίσιο λειτουργίας τους • αποκτήσει τις τεχνικές δεξιότητες και την θεωρητική κατάρτιση για την διαχείριση και επίλυση κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν στην έρευνα και την ανάπτυξη σε εθνικό και διεθνές περιβάλλον • αναλύει τα δεδομένα, να συνθέτει τα ευρήματα, να ερμηνεύει τα ερευνητικά αποτελέσματα και να συντάσσει τις τελικές εκθέσεις

agricultural sciences subject

Κοινωνιολογία της Αγροτικής Ανάπτυξης

Χαράλαμπος Κασίμης - Μεταπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το μάθημα στοχεύει σε μια ολιστική και κριτική προσέγγιση της έννοιας της αγροτικής ανάπτυξης μέσα από τη διδασκαλία βασικών εννοιών και μεθόδων για την κατανόηση μιας κοινωνικά ετερογενούς αγροτικής κοινωνίας. Πλαίσιο αναφοράς αποτελεί η Ελλάδα και οι χώρες της Ε.Ε.

other discipline image

Εκτροφή Μηρυκαστικών Ζώων (Εργαστήριο)

Μιχάλης Γκολιομύτης, Παναγιώτα Κουτσούλη - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Οι φοιτητές μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος θα έχουν τις απαραίτητες γνώσεις δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για να εκτιμούν την ηλικία στα αγροτικά ζώα (βοοειδή, αιγοπρόβατα). Επίσης, θα έχουν τις απαραίτητες γνώσεις δεξιότητες και ικανότητες που αφορούν στη μηχανική άμελξη αγελάδων και αιγοπροβάτων, καθώς και τη χωλότητα των αγελάδων. Τέλος, η γνωριμία με το έριο και τα συστατικά του στο πρόβατο, τη δομή και τη σύσταση των τριχών.

agricultural sciences subject

Παραγωγή Υδρόβιων Οργανισμών

Ναυσικά Καρακατσούλη, Ελένη Μήλιου, Ευστράτιος Παπουτσόγλου - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

-

agricultural sciences subject

Αξιολόγηση Γεωργικών Επενδύσεων

ΣΤΕΛΙΟΣ ΡΟΖΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ - Προπτυχιακό - (A+)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Οι στόχοι του μαθήματος είναι η εκπαίδευση και πρακτική εξοικείωση των φοιτητών στις μεθόδους που χρησιμοποιούνται σήμερα για τη λήψη αποφάσεων επενδύσεων κεφαλαίου.

natural sciences subject

Προγραμματισμός και Εφαρμογές Υπολογιστών

Κωνσταντίνος Γιαλούρης - Προπτυχιακό - (A+)
Αγροτική Οικονομία κ Ανάπτυξη, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/τρια θα - έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές του προγραμματισμού, των αλγοριθμικών δομών και των τεχνικών ανάπτυξης προγραμμάτων, - αποκτήσει δεξιότητες προγραμματισμού σε περιβάλλον γλώσσας υψηλού επιπέδου, - μπορεί να συνδυάζει τις διάφορες αλγοριθμικές δομές και εντολές μιας γλώσσας προγραμματισμού, - αποκτήσει την ικανότητα σύνθεσης προγραμμάτων που επιλύουν συγκεκριμένα προβλήματα τόσο στο χώρο της Βιοτεχνολογίας όσο και γενικότερα άλλων επιστημονικών και πρακτικών προβλημάτων που απεικονίζουν πραγματικές καταστάσεις, - μπορεί να επεξεργάζεται προγραμματιστικά μεγάλους όγκους δεδομένων - παύσει να περιορίζεται από τις εξειδικευμένες δυνατότητες των υπαρχόντων πακέτων λογισμικού και θα μπορεί να αναπτύξει λογισμικό για την επίλυση εξειδικευμένων προβλημάτων, - αποκτήσει ευρύτερη αναλυτική και συνθετική σκέψη και δεξιότητες στην επίλυση ενός προβλήματος (όχι απαραίτητα προβλήματος που απαιτεί τη σύνταξη προγράμματος) με τον τεμαχισμό του σε επιμέρους απλούστερα που επιτυγχάνουν ενδιάμεσους στόχους.