Βρέθηκαν 39 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
natural sciences subject

Προγραμματισμός και Εφαρμογές Υπολογιστών

Κωνσταντίνος Γιαλούρης - Προπτυχιακό - (A+)
Αγροτική Οικονομία κ Ανάπτυξη, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/τρια θα - έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές του προγραμματισμού, των αλγοριθμικών δομών και των τεχνικών ανάπτυξης προγραμμάτων, - αποκτήσει δεξιότητες προγραμματισμού σε περιβάλλον γλώσσας υψηλού επιπέδου, - μπορεί να συνδυάζει τις διάφορες αλγοριθμικές δομές και εντολές μιας γλώσσας προγραμματισμού, - αποκτήσει την ικανότητα σύνθεσης προγραμμάτων που επιλύουν συγκεκριμένα προβλήματα τόσο στο χώρο της Βιοτεχνολογίας όσο και γενικότερα άλλων επιστημονικών και πρακτικών προβλημάτων που απεικονίζουν πραγματικές καταστάσεις, - μπορεί να επεξεργάζεται προγραμματιστικά μεγάλους όγκους δεδομένων - παύσει να περιορίζεται από τις εξειδικευμένες δυνατότητες των υπαρχόντων πακέτων λογισμικού και θα μπορεί να αναπτύξει λογισμικό για την επίλυση εξειδικευμένων προβλημάτων, - αποκτήσει ευρύτερη αναλυτική και συνθετική σκέψη και δεξιότητες στην επίλυση ενός προβλήματος (όχι απαραίτητα προβλήματος που απαιτεί τη σύνταξη προγράμματος) με τον τεμαχισμό του σε επιμέρους απλούστερα που επιτυγχάνουν ενδιάμεσους στόχους.

agricultural sciences subject

Κοινωνιολογία της Αγροτικής Ανάπτυξης

Χαράλαμπος Κασίμης - Μεταπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το μάθημα στοχεύει σε μια ολιστική και κριτική προσέγγιση της έννοιας της αγροτικής ανάπτυξης μέσα από τη διδασκαλία βασικών εννοιών και μεθόδων για την κατανόηση μιας κοινωνικά ετερογενούς αγροτικής κοινωνίας. Πλαίσιο αναφοράς αποτελεί η Ελλάδα και οι χώρες της Ε.Ε.

other discipline image

Φυσικοχημεία Τροφίμων

Βασιλική Ευαγγελίου - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το παρόν μάθημα εισάγει τους φοιτητές στις βασικές αρχές της Φυσικοχημείας που καθορίζουν τα φαινόμενα και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη μελέτη και τη μεταχείριση των τροφίμων. Παρέχει πληροφορίες για την αέρια κατάσταση της ύλης, τα διαλύματα, τη Θερμοδυναμική, τη Χημική Κινητική και τη Φωτοχημεία.

agricultural sciences subject

Παραγωγή Υδρόβιων Οργανισμών

Ναυσικά Καρακατσούλη, Ελένη Μήλιου, Ευστράτιος Παπουτσόγλου - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

-

other discipline image

Αρχές Βιοτεχνολογίας Τροφίμων (Εργαστήριο)

Σεραφείμ Παπανικολαου - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η ανάπτυξη της Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων μέσω της επιστημονικής έρευνας, καθώς και η δημιουργία νέων ερευνητών.

other discipline image

Καλλωπιστικά Φυτά (Εργαστήριο)

Μαρία Παπαφωτίου, Αναστασία Ακουμιανάκη-Ιωαννίδου, Αγγελική Παρασκευοπούλου - Προπτυχιακό - (A+)
Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κατάταξη των καλλωπιστικών φυτών σε ομάδες. (ετήσια φυτά άνοιξης και θέρους, πολυετή ποώδη, βολβώδη- κονδυλώδη- ριζωματώδη, φυτά πλαισίων και σχημάτων, αειθαλή θαμνώδη και δενδρώδη, φυλλοβόλα θαμνώδη και δενδρώδη, αναρριχώμενα και έρποντα φυτά, φυτά εσωτερικών χώρων, υδροχαρή φυτά, αλπικά φυτά). Ταξινόμηση. (προσδιορισμός ειδών και ποικιλιών). Μορφολογικά και βιομετρικά χαρακτηριστικά. (σχήμα και μέγεθος του φυτού και των τμημάτων του, περιγραφή άνθους, εποχή άνθησης και καρποφορίας). Πολλαπλασιασμός. (σπόροι, μοσχεύματα, παραφυάδες, καταβολάδες, υπόγεια όργανα, εμβολιασμός). Συνθήκες καλλιέργειας. (κλίμα, έδαφος, άρδευση, λίπανση, κλάδευση, φυτοπροστασία). Χρήσεις των καλλωπιστικών φυτών στην Κηποτεχνία και Αρχιτεκτονική του Τοπίου.

natural sciences subject

Εισαγωγή στην Επιστήμη Υπολογιστών

Θεόδωρος Τσιλιγκιρίδης - Προπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας κ Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/τρια - θα μπορεί να διακρίνει τις δυνατότητες των τμημάτων που συνθέτουν ένα υπολογιστή και θα μπορεί να επιλέξει τη σύνθεση ενός υπολογιστικού συστήματος που ικανοποιεί τις επιστημονικές ανάγκες ενός βιοτεχνολόγου, - θα μπορεί να αξιοποιεί τις δυνατότητες του Λειτουργικού Συστήματος του υπολογιστή του και θα μπορεί να προβαίνει στις επιθυμητές παραμετροποιήσεις, - θα αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις για την αναζήτηση πληροφοριών σε συνδεδεμένες (online) βιβλιοθήκες και αποθετήρια γνώσης, - θα κατανοήσει τις βασικές έννοιες της Επιστήμης της Πληροφορικής με ευρύτερες προεκτάσεις στην κοινωνία, την απασχόληση, την επιστημονική πρόοδο και τη φιλοσοφία, - θα αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις των Τεχνολογιών Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και της διασύνδεσής των με οικονομικούς και επιχειρηματικούς στόχους, - θα μπορεί να αξιοποιεί ειδικά πακέτα λογισμικού για την επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων, την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και τη λήψη αποφάσεων σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου της Βιοτεχνολογίας, - θα μπορεί να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή σε επίπεδο συνεργατικής μάθησης, συνεργαζόμενος με συμφοιτητές του στα πλαίσια ομαδικών εργασιών.

agricultural sciences subject

Μέθοδοι Γεωργοοικονομικής & Κοινωνιολογικής Έρευνας

Χαράλαμπος Κασίμης, Ελευθέριος Νέλλας - Προπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Στόχος του μαθήματος είναι η παροχή των γνώσεων εκείνων που θα συμβάλουν στην εκμάθηση τόσο των θεωρητικών όσο και των μεθοδολογικών προσεγγίσεων για την εκπόνηση της κοινωνικο-οικονομικής έρευνας στον αγροτικό χώρο. Το μάθημα στοχεύει να εξοπλίσει τον φοιτητή με εκείνα τα θεωρητικά και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει και να εξηγήσει τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα, να ανακαλύψει την κανονικότητα και την τάξη πίσω από αυτά και να εντάξει την ερμηνεία αυτών των φαινομένων μέσα στο σύγχρονο (ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό) πλαίσιο λειτουργίας τους. Το μάθημα αποτελείται από δυο διακριτά μέρη: αυτό της θεωρίας και αυτό του εργαστηρίου στο οποίο διδάσκονται τα εργαλεία ανάλυσης των δεδομένων της έρευνας.. Πιο συγκεκριμένα μέσα από την διδασκαλία της θεωρίας του μαθήματος ο φοιτητής κατανοεί ότι ο στόχος της έρευνας είναι διερευνητικός, περιγραφικός και εξηγητικός. Στο διερευνητικό επίπεδο ο στόχος είναι να βοηθήσει στην εξειδίκευση των ερωτημάτων και την προετοιμασία για την έρευνα. Το σημαντικότερο τμήμα της κοινωνικοοικονομικής έρευνας είναι περιγραφικό χρησιμοποιώντας τεχνικές συλλογής ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Στο επίπεδο αυτό, στόχος είναι η δημιουργία μιας εικόνας της κατάστασης, του κοινωνικοοικονομικού πλαισίου και των σχέσεων επικεντρώνοντας στο «πως» και το «ποιός» και λιγότερο στο «γιατί». Στο εξηγητικό επίπεδο, στόχος είναι να απαντήσει ο ερευνητής στο «γιατί» επιχειρώντας να εντοπίσει τις αιτίες και τους λόγους για τους οποίους κάτι συμβαίνει. Έτσι ο φοιτητής διδάσκεται πως θα πραγματοποιήσει τα βήματα της ερευνητικής διαδικασίας από την επιλογή του θέματος, στην επικέντρωση στο βασικό ερώτημα (ή τα βασικά ερωτήματα) της έρευνας, στον σχεδιασμό της, με την επιλογή των κατάλληλων μεθόδων, στην συγκέντρωση των δεδομένων, στην ανάλυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία, στην εξήγηση των ευρημάτων και τέλος στην συγγραφή και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων. Στο επίπεδο της διδασκαλίας των τεχνικών και εργαλείων της έρευνας στα πλαίσια του εργαστηρίου του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά γνώση αφενός της διαδικασίας μέτρησης και δειγματοληψίας και αφετέρου της επεξεργασίας και των μεθόδων ανάλυσης δεδομένων με τη χρήση του Spss. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: • έχει αποκτήσει τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις για την διατύπωση και διερεύνηση ενός ερευνητικού προβλήματος • έχει αποκτήσει τις κατάλληλες μεθοδολογικές τεχνικές και εργαλεία για την διεξαγωγή γεωργοοικονομικών και κοινωνιολογικών ερευνών στον αγροτικό χώρο • κατανοήσει και εξηγήσει τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα που μελετά • ανακαλύψει την κανονικότητα και την τάξη πίσω από τα κοινωνικοοικονομικά φαινόμενα που μελετά και να εντάξει την ερμηνεία αυτών των φαινομένων μέσα στο σύγχρονο (ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό) πλαίσιο λειτουργίας τους • αποκτήσει τις τεχνικές δεξιότητες και την θεωρητική κατάρτιση για την διαχείριση και επίλυση κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν στην έρευνα και την ανάπτυξη σε εθνικό και διεθνές περιβάλλον • αναλύει τα δεδομένα, να συνθέτει τα ευρήματα, να ερμηνεύει τα ερευνητικά αποτελέσματα και να συντάσσει τις τελικές εκθέσεις

other discipline image

Οικονομετρία

Παναγιώτης Λαζαρίδης - Προπτυχιακό - (A-)
Αγροτικής Οικονομίας & Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

-

agricultural sciences subject

Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία (Θεωρία)

Παναγιώτα Κουτσούλη - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιεργειών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει στους φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιεργειών στην επιστήμη της ζωικής παραγωγής.