Βρέθηκαν 385 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
medicine science health professions subject

Ανάλυση βάδισης

Δημήτριος Πατίκας - Προπτυχιακό - (A-)
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Περιγραφή και παρουσίαση μεθόδων αξιολόγησής της βάδισης

natural sciences subject

Δίκτυα Επικοινωνίας και υπολογιστών

Σωτήριος Γούδος - Μεταπτυχιακό - (A+)
Φυσικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

O σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με την αρχιτεκτονική και τα πρωτόκολλα στα σύγχρονα δίκτυα επικοινωνιών και υπολογιστών. Να μάθουν τα βασικά της διαδικτύωσης και τις εφαρμογές πάνω από τα IP δίκτυα.

engineering subject

Τοπογραφικά Δίκτυα και Υπολογισμοί

Χριστόφορος Κωτσάκης - Προπτυχιακό - (A)
Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

1) Ανασκόπηση Θεωρίας Εκτίμησης και Συνόρθωσης Παρατηρήσεων 2) Εισαγωγή στα Δίκτυα 3) Τύποι μετρήσεων δικτύου – Προεπεξεργασία δεδομένων 4) Εξισώσεις παρατηρήσεων στα Τοπογραφικά Δίκτυα και οι γραμμικοποιημένες μορφές τους 5) Δημιουργία κανονικών εξισώσεων και το πρόβλημα της αδυναμίας βαθμού 6) Τεχνικές και αλγόριθμοι συνόρθωσης δικτύου 7) Ανάλυση ακρίβειας και αξιοπιστίας αποτελεσμάτων συνόρθωσης δικτύου 8) Προβλήματα μετασχηματισμού δικτύων 9) Σχεδιασμός και Βελτιστοποίηση δικτύων

social sciences  subject

Εκκλησιαστικό Δίκαιο ΙΙΙ (ΜΠ)

Κυριάκος Κυριαζόπουλος - Μεταπτυχιακό - (A+)
Νομικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Η γενική θεματική του μαθήματος είναι οι σχέσεις μεταξύ κράτους και θρησκευμάτων ή θρησκευτικών κοινοτήτων ή κοινοτήτων μη πιστευόντων στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με παράδοση κατά πλειονότητα καθολική, προτεσταντική ή μικτή (καθολικοπροτεσταντική).

agricultural sciences subject

Βιομετρία

Γεώργιος Μενεξές - Μεταπτυχιακό - (A-)
Γεωπονίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εισαγωγή στη Βιομετρία. Μέθοδοι περιγραφικής και επαγωγικής Στατιστικής. Διαστήματα εμπιστοσύνης. Παραμετρικοί και μη παραμετρικοί στατιστικοί έλεγχοι. Γεωργικός πειραματισμός και εισαγωγή στην ανάλυση παραλλακτικότητας. Εισαγωγή στα γραμμικά μοντέλα-υποδείγματα (general/mixed). Μεθοδολογία εγκατάστασης και ανάλυσης δεδομένων απλών πειραματικών σχεδιασμών (Completely Randomized Design, Randomized Complete Block Design, Latin Square Design, Balanced Lattice Design). Μεθοδολογία εγκατάστασης και ανάλυσης δεδομένων παραγοντικών πειραμάτων με παραγοντική ή/και ιεραρχική κατάταξη των επιπέδων των παραγόντων. Ανάλυση δεδομένων από πειράματα που περιλαμβάνουν ομάδες με υποομάδες (split plot designs) και επαναλαμβανόμενες μετρήσεις (repeated measures designs). Ανάλυση πειραμάτων δικτυωμένων στο χώρο και στο χρόνο. Πολλαπλή γραμμική και μη γραμμική παλινδρόμηση. Εισαγωγή στην πολυδιάστατη – πολυμεταβλητή στατιστική ανάλυση. Ανάλυση σε κύριες συνιστώσες, ιεραρχική ανάλυση σε συστάδες, ανάλυση διγραφημμάτων (biplots) και διακρίνουσα ανάλυση. Ανάλυση κατηγορικών δεδομένων. Έλεγχοι συνάφειας. Εισαγωγή στην παραγοντική ανάλυση των αντιστοιχιών. Ανάλυση βιολογικών δεδομένων με τη χρήση στατιστικών πακέτων.

humanities and arts subject

Ιστορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

Βασίλειος Φούκας - Προπτυχιακό - (A-)
Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να μελετήσουν οι συμμετέχοντες/ουσες σε αυτό τη διαχρονική εξέλιξη της ελληνικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης από το 1837, έτος ίδρυσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, έως τη Μεταπολίτευση (1974). Η έμφαση θα δοθεί στις Φιλοσοφικές Σχολές των δύο Πανεπιστημίων, Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

humanities and arts subject

Τοπική Εκπαιδευτική Ιστορία: Το παράδειγμα των σχολείων της Θεσσαλονίκης

Βασίλειος Φούκας - Προπτυχιακό - (A-)
Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες να γνωρίσουν την Τοπική Ιστορία, τόσο σε θεωρητικό πλαίσιο (θεωρητικές παραδοχές, μεθοδολογικές προσεγγίσεις, καθιέρωση και εξέλιξη) όσο και σε επίπεδο εφαρμογών (διδακτική, εφαρμογές σε συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες). Το σεμινάριο διαρθρώνεται σε πέντε βασικές ενότητες: Α΄ ενότητα. Θεωρητικό πλαίσιο: Η Τοπική Ιστορία – Ιστορική Επισκόπηση: α) Αντικείμενο μελέτης, εμφάνιση ενδιαφέροντος και εξέλιξη. β) Η Τοπική Ιστορία ως επιστήμη: Προβλήματα αποδοχής, επιστημολογικά προβλήματα – προσεγγίσεις. γ) Η αναγκαιότητα και η σκοπιμότητα μελέτης της Τοπικής Ιστορίας. δ) Η έρευνα για την Τοπική Ιστορία στο εξωτερικό. ε) Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Τοπική Ιστορία στην Ελλάδα. στ) Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Τοπική Ιστορία στην Ελλάδα. ζ) Η έρευνα για την Τοπική Ιστορία στο ελληνικό Πανεπιστήμιο. η) Η Τοπική Ιστορία σήμερα: Ορισμός – αντικείμενο (τόπος και άνθρωποι). Β΄ ενότητα. Διδακτική της Τοπικής Ιστορίας. Γ΄ ενότητα: Θέματα Τοπικής Εκπαιδευτικής Ιστορίας: Το ‘παράδειγμα’ των σχολείων της Θεσσαλονίκης – Σχολεία και Εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης: - η Τοπική Ιστορία στην εκπαίδευση, - ιστορία των σχολείων της Θεσσαλονίκης: μεθοδολογικά ζητήματα, δεδομένα ερευνών, αναζήτηση πηγών - σχολιασμός πηγών. Δ΄ ενότητα. Επισκέψεις σε εκπαιδευτικούς φορείς και Ιστορικά Αρχεία: Το ενδιαφέρον θα επικεντρωθεί σε ‘παραδείγματα’ από την Ιστορία της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο του σεμιναρίου αυτού οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα επισκεφτούν φορείς της Θεσσαλονίκης, που διαθέτουν ιστορικό υλικό (Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας, Κέντρο Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Βιβλιοθήκη Δήμου Θεσσαλονίκης, Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου Αίμου, Εβραϊκό Μουσείο, Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, Μουσείο Λευκού Πύργου, Ελληνικό Ιστορικό και Λογοτεχνικό Αρχείο). Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που θα συμμετέχουν στο σεμινάριο θα παρουσιάσουν πρωτόκολλο από την επίσκεψή τους. Ε΄ ενότητα. Ατομικές ή/και ομαδικές εργασίες. Μικρής κλίμακας έρευνα (project) από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες και σχεδιασμός επί χάρτου μίας διδακτικής ενότητας, αξιοποιώντας τις γνώσεις τους αναφορικά με την Τοπική Ιστορία.

agricultural sciences subject

Γεωργικός Πειραματισμός

Γεώργιος Μενεξές - Προπτυχιακό - (A-)
Γεωπονίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εισαγωγή στο γεωργικό πειραματισμό. Σκοπός του γεωργικού πειραματισμού. Πειράματα στον αγρό, πειράματα στο θερμοκήπιο, πειράματα στο εργαστήριο. Τυχαιοποίηση, επανάληψη, δημιουργία ομάδων. Μεθοδολογία εγκατάστασης γεωργικών πειραμάτων. Εισαγωγή στην ανάλυση παραλλακτικότητας. Στατιστικοί έλεγχοι σημαντικότητας. Πειραματικό σφάλμα. Πλήρως τυχαιοποιημένο σχέδιο. Συγκρίσεις μέσων όρων. Πλήρως τυχαιοποιημένο σχέδιο σε ομάδες. Σχέδιο λατινικού τετραγώνου. Παραγοντικά πειράματα. Κύριες επιδράσεις και αλληλεπιδράσεις παραγόντων. Εισαγωγή στη γραμμική συσχέτιση. Εισαγωγή στην ανάλυση παλινδρόμησης. Μετασχηματισμοί δεδομένων. Παραδείγματα – Εφαρμογές. Επίδειξη χρήσης στατιστικών πακέτων. Πρακτική άσκηση σχεδιασμού πειραμάτων στον αγρό.

humanities and arts subject

Γεωργική Εκπαίδευση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Αφροδίτη Παπαδάκη-Κλαυδιανού - Μεταπτυχιακό - (A-)
Γεωπονίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Το μάθημα εστιάζει σε θέματα εκπαίδευσης, κυρίως γεωργικής εκπαίδευσης, ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η κατάσταση της εξ αποστάσεως στην Ευρώπη, στην Ελλάδα και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο γεωργικό χώρο.

natural sciences subject

Ιολογικές ασθένειες δένδρων και αμπέλου

Βαρβάρα Μαλιόγκα, Νικόλαος Κατής - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Γεωπονίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Περιλαμβάνει τις ιολογικές και συναφούς αιτιολογίας ασθένειες των πυρηνοκάρπων, γιγαρτοκάρπων, εσπεριδοειδών και της αμπέλου (συμπτωματολογία, επιδημιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση).