Βρέθηκαν 52 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
natural sciences subject

Αλγόριθμοι και Στοιχεία Πολυπλοκότητας

Ηλίας Σάββας - Προπτυχιακό - (A+)
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., ΤΕΙ Θεσσαλίας

Το μάθημα περιλαμβάνει την εισαγωγή αλλά και εμβάθυνση στην θεωρία των αλγορίθμων και παράλληλα εισαγωγή και χρήση βασικών στοιχείων πολυπλοκότητας.

engineering subject

Κινητές Επικοινωνίες

Γεώργιος Καρέτσος - Προπτυχιακό - (A+)
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής T.E., ΤΕΙ Θεσσαλίας

Αρχικά εξετάζονται τα ζητήματα της διάδοσης των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων και η μοντελοποίηση του ασύρματου καναλιού για το περιβάλλον των κινητών επικοινωνιών. Αναφέρονται τόσο αναλυτικά όσο και εμπειρικά μοντέλα διάδοσης. Τα φαινόμενα των διαλείψεων μικρής και μεγάλης κλίμακας στα δίκτυα κινητών επικοινωνιών καθώς και η μοντελοποίησή τους μελετώνται στην συνέχεια. Έπειτα παρουσιάζονται οι βασικές αρχές των κυψελωτών τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και ζητήματα διαστασιολόγησης βάσει της έντασης της κίνησης και του βαθμού εξυπηρέτησης. Στην συνέχεια το μάθημα επικεντρώνεται στα ζητήματα αντιμετώπισης του θορύβου και των παρεμβολών. Οι μηχανισμοί πολλαπλής πρόσβασης και διαχείρισης των ασύρματων πόρων αναλύονται στην επόμενη ενότητα. Τέλος παρουσιάζονται τα βασικά δομικά στοιχεία και οι δυνατότητες των δικτύων κινητών επικοινωνιών 2ης , 3ης και 4ης γενιάς και μελετάται διεξοδικά η διαδικασία της διαπομπής.

social sciences  subject

Διοίκηση Λειτουργιών και Παραγωγής

Βασιλική Καζαντζή - Προπτυχιακό - (A+)
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΤΕΙ Θεσσαλίας

Στα πλαίσια του μαθήματος αυτού γίνεται η παρουσίαση ενός σημαντικού επιστημονικού πεδίου της Διοικητικής επιστήμης, τη Διοίκηση Λειτουργιών που βρίσκει όλο και πιο εκτεταμένο φάσμα εφαρμογών στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, αφού αφορά όλες τις σύγχρονες λειτουργίες που απαιτούνται για τη δημιουργία προϊόντων και την παροχή υπηρεσιών από κάθε είδος οργανισμού, είτε αυτός είναι μεγάλος είτε μικρός, είτε είναι βιομηχανία είτε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών και διαχείρισης έργων, είτε είναι κερδοσκοπική είτε όχι. Η Διοίκηση των Λειτουργιών αυτών αποτελεί πρόκληση στη σημερινή εποχή των έντονων κοινωνικοοικονομικών αλλαγών. Οι ποικίλες τεχνολογικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις, η αυξανόμενη παγκοσμιοποίηση, οι σύνθετες απαιτήσεις στη διαχείριση της πληροφορίας και της γνώσης, καθώς και η εντεινόμενη σημασία της κοινωνικής υπευθυνότητας φέρουν τους διαχειριστές λειτουργιών στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών διερεύνησης των ζητημάτων αυτών και εύρεσης λύσεων, τόσο σε λειτουργικό και τακτικό επίπεδο, όσο και στα πλαίσια της συνεισφοράς των λειτουργιών αυτών στους στρατηγικούς στόχους του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα ο σκοπός του μαθήματος συνίσταται στην κατανόηση και εμπέδωση των εννοιών, μεθόδων, εργαλείων, πρακτικών και τεχνικών που αφορούν στη Διοίκηση Λειτουργιών ενός παραγωγικού συστήματος, καθώς και της εφαρμογής αυτών σε ένα ευρύτερο φάσμα επιχειρησιακών διαδικασιών (όπως στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και διεργασιών, διαχείριση αποθεμάτων, διερεύνηση αναγκών παραγωγικής δυναμικότητας, κ.α.). Έμφαση δίνεται στις λειτουργικές και διαρθρωτικές αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια στους οργανισμούς και επιβάλλουν προσπάθειες για ολιστική, εννοιολογικά και στρατηγικά προσανατολισμένη αντιμετώπιση των λειτουργικών ζητημάτων.

natural sciences subject

Τεχνολογία Λογισμικού

Γεώργιος Κακαρόντζας - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., ΤΕΙ Θεσσαλίας

Το μάθημα περιλαμβάνει τα θέματα της ανάλυσης και σχεδίασης λογισμικού με τη UML. Επιπλέον καλύπτει μεθοδολογίες ανάπτυξης λογισμικού όπως η Iconix, πρότυπα ανάθεσης αρμοδιοτήτων σε αντικείμενα, σχεδιαστικά πρότυπα καθώς και εισαγωγικά στοιχεία αρχιτεκτονικής λογισμικού.

natural sciences subject

Διδακτική της Πληροφορικής

Γεώργιος Σούλτης - Προπτυχιακό - (A-)
Tμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε., ΤΕΙ Θεσσαλίας

Το μάθημα κινείται σε δύο κυρίους άξονες: 1. Την Διδακτική θεμάτων και μαθημάτων πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και της δια βίου μάθησης –κατάρτισης. 2. Τον τρόπο με τον οποίον η πληροφορική επηρεάζει την διδασκαλία όλων των μαθημάτων. Το αντικείμενο έχει πολύ μεγάλο εύρος και είναι συνεχώς εξελισσόμενο. Στα πλαίσια του πρώτου άξονα, η διδακτική της πληροφορικής συνδέεται με τις ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες και τα εκπαιδευτικά μοντέλα και καταλήγει στον τρόπο και τις μεθόδους με τις οποίες θα διδάξουμε πληροφορική ή γενικά θέματα πληροφορικής. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην διδασκαλία και την διδακτική της πληροφορικής. Στον δεύτερο άξονα γίνεται παρουσίαση των μοντέλων εισαγωγής της πληροφορικής γενικά στην εκπαίδευση και παρουσιάζονται μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας και διδακτικής με τη χρήση της πληροφορικής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο εκπαιδευτικό λογισμικό καθώς και στις μεθόδους τηλεκπαίδευσης. Τέλος γίνεται ειδική αναφορά στη εκπαίδευση ενηλίκων και στις μεθόδους κατάρτισης στην πληροφορική.

natural sciences subject

Ενσωματωμένα Συστήματα

Νικόλαος Πετρέλλης - Προπτυχιακό - (A+)
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., ΤΕΙ Θεσσαλίας

Αρχιτεκτονική και Σχεδίαση ενσωματωμένων συστημάτων, Συ-σχεδίαση (Co-design) επιμερισμός λειτουργιών σε Υλικό και Λογισμικό και συν-εξομοίωση αυτών (HW/SW partitioning and co-simulation), συστήματα ενός ολοκληρωμένου κυκλώματος (προδιαγραφές διαστάσεων, κόστους, κατανάλωσης κλπ), συστήματα πραγματικού χρόνου, μικροελεγκτές και περιφερειακά κυκλώματα αυτών (σειριακές/παράλληλες θύρες, χρονομετρητές, ελεγκτές διακοπών κλπ), εξελιγμένα περιφερειακά κυκλώματα (Ethernet MAC, USB, PCI-bus)

natural sciences subject

Ψηφιακά Συστήματα

Κωνσταντίνος Χαϊκάλης - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., ΤΕΙ Θεσσαλίας

 Άλγεβρα Boole και κυκλώματα διακοπτών. Δυαδικές πράξεις, ορισμός της Άλγεβρας Boole, λογικές πύλες.  Συνδυαστική λογική. Μορφές λογικών συναρτήσεων. Σύνθεση ψηφιακών συνδυαστικών κυκλωμάτων. Απλοποίηση λογικών κυκλωμάτων με την μέθοδο του χάρτη Karnaugh. Προβλήματα λειτουργίας ψηφιακών συνδυαστικών κυκλωμάτων.  Στοιχεία υλοποίησης ψηφιακών κυκλωμάτων και οικογένειες ηλεκτρονικών πυλών και ολοκληρωμένων.  Ακολουθιακή λογική. Βασικά δομικά στοιχεία ακολουθιακής λογικής (flip-flop) Υλοποίηση flip-flop. Μετατροπές flip-flop. Προβλήματα κυκλωμάτων που χρησιμοποιούν flip-flop. Εφαρμογές ακολουθιακής λογικής: Καταχωρητές, μετρητές, ολισθητές και μνήμες. Σχεδιασμός ακολουθιακών λογικών κυκλωμάτων: Διαγράμματα καταστάσεων, πίνακες διέγερσης, σχεδίαση.  Παραδείγματα σχεδιασμού σύνθετων κυκλωμάτων συνδυαστικής και ακολουθιακής λογικής.

natural sciences subject

Aνάπτυξη Ανοικτών Ψηφιακών Μαθημάτων - Τεχνικά Θέματα - Υποστήριξη

ΤΕΙ Θεσσαλίας ΤΕΙ Θεσσαλίας - Προπτυχιακό - (A-)
ΤΕΙ Θεσσαλίας, ΤΕΙ Θεσσαλίας

Aνάπτυξη Ανοικτών Ψηφιακών Μαθημάτων - Τεχνικά Θέματα - Υποστήριξη

agricultural sciences subject

Αρδευτική Μηχανική

Παναγιώτης Βύρλας - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων, ΤΕΙ Θεσσαλίας

Αρδευτική Μηχανική

social sciences  subject

Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων

Παναγιώτης Φιτσιλής - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΤΕΙ Θεσσαλίας

Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες του έργου και των διαδικασιών διοίκησης και διαχείρισης έργων. Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της διοίκησης έργων, τη σύνδεση της έννοιας του έργου με τους εκάστοτε επιχειρησιακούς στόχους και το αντίστοιχο επιχειρησιακό / οικονομικό περιβάλλον και την κατανόηση της συνολικής εικόνας του έργου και των απαιτήσεων για την αποτελεσματική διαχείριση του. Επίσης αναφέρεται σε εισαγωγικές έννοιες σε μεθοδολογίες διαχείρισης έργων και τη θέση τους στη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός έργου, έτσι ώστε ο φοιτητής να έχει μία συνολική αντίληψη των διαδικασιών και μεθοδολογιών στη διαχείριση έργου. Με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία συγκεκριμένες μεθοδολογίες και τεχνικές διαχείρισης έργων αναπτύσσονται σε επί μέρους ειδικά μαθήματα της κατεύθυνσης.