Βρέθηκαν 38 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
engineering subject

Opencourse Ασφάλεια Υπολογιστών και Δικτύων 

Παναγιώτης Σαρηγιαννίδης - Προπτυχιακό - (A-)
Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Βασικά Θέματα Ασφάλειας, Κατηγορίες Απειλών, Σημεία Ευπάθειας. Κρυπτογραφικές Τεχνικές, Συμμετρική και Ασύμμετρη κρυπτογραφία, Πιστοποίηση Αυθεντικότητας, Ψηφιακές Υπογραφές. Πρωτόκολλα Παροχής Ασφάλειας: IPSec, SSL, SSH, PGP, MIME, SET. Θύρες, Ασφάλεια σε επίπεδο TCP/IP, Σάρωση Θυρών. Ασφάλεια Δικτύων, Πληροφοριακών Συστημάτων, Βάσεων Δεδομένων. Φράγματα Ασφάλειας, Εργαλεία Καταγραφής, Εργαλεία Άμυνας. Συστήματα Ανίχνευσης Εισβολών. OpenSSL, Πιστοποιητικά, Υπογραφές. Θέσπιση Πλαισίου Ασφάλειας. Πρότυπα, Πολιτικές. Νομικά Θέματα.

natural sciences subject

Opencourse Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισµικού

Θαρρενός Μπράτιτσης - Προπτυχιακό - (A+)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Καθορισμός των οπτικοακουστικών χαρακτηριστικών ενός τμήματος εκπαιδευτικού λογισμικού. Σύνθεση – κατασκευή (εικόνες, σχέδια, χρωματικοί συνδυασμοί, ήχοι), κίνηση (σκηνοθεσία κίνησης, αλληλουχία ενεργειών), αλληλεπίδραση (διεπαφή με το χρήστη, ενεργός συμμετοχή). Γνωριμία με περιβάλλοντα συγγραφής πολυμέσων που επιτρέπουν την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών. Εμβάθυνση, ρεαλιστικά σενάρια και δημιουργία παραδειγμάτων. Απαιτήσεις και αναμενόμενα χαρακτηριστικά του παραγόμενου εκπαιδευτικού λογισμικού (μεταφερσιμότητα, αυτονομία, δικτυακή παρουσίαση, διαχρονικότητα, ευρεία χρήση και υποστήριξη από τη δικτυακή κοινότητα). Κατασκευή, τεκμηρίωση και αξιολόγηση ολοκληρωμένων παραδειγμάτων.

natural sciences subject

Opencourse Βιοϊατρική Τεχνολογία

Παντελής Αγγελίδης - Προπτυχιακό - (A)
Βιοϊατρική Τεχνολογία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Ψηφιακή Επεξεργασία Βιολογικών Σημάτων Μέθοδοι και τεχνικές επεξεργασίας σημάτων που προέρχονται από βιολογικά συστήματα, σήματα και συστήματα, σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακών φίλτρων, εφαρμογές. Χρήση  μικροσκοπίου  φθορισμού  για  τη  λήξη  και  επεξεργασία  εικόνων  βιολογικών  δειγμάτων. Εισαγωγή στα Ιατρικά Απεικονιστικά Συστήματα Διαχείριση  και  επεξεργασία  εικόνων  από  αξονικό  τομογράφο,  μαγνητικό  τομογράφο, ενδοσκοπικά  συστήματα,  υπερηχογράφο.  Μέθοδοι  Ανακατασκευής  Ιατρικής  Εικόνας: αλγόριθμοι  ανακατασκευής  εικόνας  (απλή  οπισθοπροβολή,  φιλτραρισμένη  οπισθοπροβολή,  επαναληπτικοί  αλγόριθμοι  ανακατασκευής),  ατέλειες  στις  ανακατασκευασμένες εικόνες, τρισδιάστατη τομογραφία. Διαδικτυακή φροντίδα υγείας Παροχή και ζήτηση ιατρικών πληροφοριών online, ιατρικές παρεμβάσεις δια μέσου Internet (όπως  η  τηλε‐θεραπεία)  και  ομότιμα  δίκτυα  (p2p)  υποστήριξης  σε  ιατρικές  εικονικές  κοινότητες. Η χρήση online μεθόδων αναζήτησης και η χρήση του internet στην υποστήριξη  κλινικών  δοκιμών.  Πύλες  Υγείας.  Τηλεϊατρικές  υπηρεσίες  και  εφαρμογές.  Κινητές  και  Ασύρματες Επικοινωνίες στην Φροντίδα Υγείας.

Opencourse Έννοιες φυσικών επιστηµών Ι και αναπαραστάσεις τους

Πέτρος Καριώτογλου - Προπτυχιακό - (A)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εισάγονται βασικές έννοιες των Φυσικών Επιστημών και χρησιμοποιούνται στην πρόβλεψη, περιγραφή και ερμηνεία απλών φυσικών φαινομένων. Παράλληλα συζητούνται οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες των φοιτητών και νηπίων γι’ αυτές τις έννοιες και τα φαινόμενα, καθώς και διδακτικές προτάσεις για την αλλαγή τους. Οι περιοχές από τις οποίες αντλούνται έννοιες και φαινόμενα είναι: Δομή της ύλης (Φυσικές καταστάσεις και αλλαγές τους, Ατομικό μοντέλο – άτομα – μόρια, Πίεση υγρών και αερίων, Άνωση και Πλεύση - Βύθιση). Θερμότητα, θερμοκρασία και θερμικά φαινόμενα.

Opencourse Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Νίκος Φωτόπουλος - Προπτυχιακό - (A)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Το μάθημα «Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης» αποσκοπεί να εισάγει τους φοιτητές/τριες στις βασικές θεωρίες της Κοινωνιολογίας για την εκπαίδευση, τους θεσμούς, τις διαδικασίες και τους μηχανισμούς που πλαισιώνουν το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

natural sciences subject

Opencourse Ηλεκτρονική Υγεία

Παντελής Αγγελίδης - Προπτυχιακό - (A)
Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εισαγωγή στην ηλεκτρονική υγεία και σχετικές με αυτήν έννοιες (συμπεριλαμβανομένης της ιατρικής πληροφορικής και της διαχείρισης γνώσης με βάση την τεχνολογία πληροφορίας). Τι είναι; Γιατί είναι τόσο σημαντική; Η κύρια έρευνα και τα θέματα πολιτικής στην εφαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων στην φροντίδα υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυση των προκλήσεων και ευκαιριών όπως επίσης και μια επισκόπηση ειδικών εργαλείων όπως συστήματα ηλεκτρονικών αρχείων του ασθενή και συστήματα υποστήριξης υπολογιστικών αποφάσεων. Βασικές αρχές στη Διαχείριση Ιατρικών Δεδομένων. Υπολογιστικά Στατιστικά. Εισαγωγή στην κλινική ποιότητα ανάπτυξης σαν ένα ενιαίο τμήμα των κλινικών πληροφοριακών συστημάτων. Διαδικτυακή φροντίδα υγείας. Παροχή και ζήτηση ιατρικών πληροφοριών online, ιατρικές παρεμβάσεις δια μέσου internet (όπως η τηλε‐θεραπεία) και ομότιμα δίκτυα (p2p) υποστήριξης σε ιατρικές εικονικές κοινότητες. Η χρήση online μεθόδων αναζήτησης και η χρήση του ιντερνετ στην υποστήριξη κλινικών δοκιμών. Πύλες Υγείας. Τηλεϊατρικές υπηρεσίες και εφαρμογές. Κινητές και Ασύρματες Επικοινωνίες στην Φροντίδα Υγείας. Εισαγωγή στην ιατρική επαγγελματική εκπαίδευση με τη χρήση του διαδικτύου και στις κοινότητες πρακτικής για επαγγελματίες στο τομέα της υγείας. Ασφάλεια στην ηλεκτρονική υγεία. Βάσεις για την Ιδιωτικότητα & Εμπιστευτικότητα της Φροντίδας Υγείας. Ηθικές αρχές.

Opencourse Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

Θαρρενός Μπράτιτσης - Προπτυχιακό - (A+)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Οι νέες τεχνολογίες στην κοινωνία και στη ζωή μας. Εκπαιδευτικές λειτουργίες και εκπαιδευτική χρήση του υπολογιστή. Θεωρίες μάθησης και υπολογιστές. Παιδαγωγικές χρήσεις της πληροφορικής, συνεργατική μάθηση, τεχνολογικός αλφαβητισμός. Παιδαγωγική αξιοποίηση λογισμικού και εφαρμογών. Μαθησιακές δυσκολίες και υπολογιστές. Πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού. Επιθυμητά χαρακτηριστικά. Στοιχεία σχεδίασης, διεπαφής, γλώσσας, λειτουργικότητας, ευελιξίας, αποτελεσματικότητας, αμεσότητας, εμβάθυνσης, φιλικότητας, γενίκευσης. Ανθρώπινη, ηθική, νόμιμη χρήση των υπολογιστών. Παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού ανοικτού κώδικα: άδειες και πνεύμα που το διέπει. Προχωρημένες εκπαιδευτικές τεχνικές μέσω τεχνολογικών εργαλείων, ψηφιακή αφήγηση. Μέθοδοι διδασκαλίας: Διαλέξεις, ατομικές εργασίες, πρότυπες διδασκαλίες.

natural sciences subject

Opencourse Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών

Λούτα Μαλαματή - Προπτυχιακό - (A-)
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ   ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ , Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Επισκόπηση τεχνολογιών δικτύων. Τεχνικές Μεταγωγής. Μεταγωγή  Κυκλώματος. Μεταγωγή Πακέτου. Δρομολόγηση. Έλεγχος Κίνησης  και Διαχείριση Συμφόρησης. Δίκτυα Ενσύρματης και Ασύρματης  Πρόσβασης. Τεχνολογίες x‐DSL, X.25, Frame Relay, ATM. Τηλεφωνικό  Δίκτυο. Δίκτυα Κινητών Επικοινωνιών. Σύγχρονη Ψηφιακή Ιεραρχία. Σηματοδοσία Νο. 7. Συστήματα Ελέγχου Υπηρεσιών. Ευφυή Δίκτυα. Ποιότητα Υπηρεσίας. Μοντέλα Τηλεπικοινωνιακής Κίνησης. Διαχείριση Δικτύων.

natural sciences subject

Opencourse Μαθηματική Ανάλυση ΙΙ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΥΓΚΙΡΙΔΗΣ - Προπτυχιακό - (A-)
Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Ο χώρος ℝn. Επιφάνειες β΄ βαθμού. Πραγματικές συναρτήσεις πολλών μεταβλητών. Μερικές παράγωγοι. Αλυσιδωτή παραγώγιση. Παράγωγος κατά κατεύθυνση. Ακρότατα. Τύπος Taylor. Διπλά ολοκληρώματα. Τριπλά ολοκληρώματα. Διανυσματικές συναρτήσεις. Καμπύλες. Επικαμπύλια ολοκληρώματα. Παραγώγιση βαθμωτών και διανυσματικών πεδίων. Συντηρητικά πεδία. Θεώρημα του Green. Επιφανειακά ολοκληρώματα. Θεωρήματα των Gauss και Stokes.

Opencourse Κοινωνιολογία του πολιτισμού

Νίκος Φωτόπουλος - Προπτυχιακό - (A-)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Το μάθημα «Κοινωνιολογία του Πολιτισμού» αποσκοπεί να εισάγει τους φοιτητές/τριες στις βασικές θεωρήσεις της Κοινωνιολογίας για το νεωτερικό πολιτισμό, τους θεσμούς, τις διαδικασίες και τους μηχανισμούς που πλαισιώνουν το σύγχρονο «πολιτισμικό γίγνεσθαι».