Βρέθηκαν 38 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
engineering subject

Opencourse Ασφάλεια Υπολογιστών και Δικτύων 

Παναγιώτης Σαρηγιαννίδης - Προπτυχιακό - (A-)
Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Βασικά Θέματα Ασφάλειας, Κατηγορίες Απειλών, Σημεία Ευπάθειας. Κρυπτογραφικές Τεχνικές, Συμμετρική και Ασύμμετρη κρυπτογραφία, Πιστοποίηση Αυθεντικότητας, Ψηφιακές Υπογραφές. Πρωτόκολλα Παροχής Ασφάλειας: IPSec, SSL, SSH, PGP, MIME, SET. Θύρες, Ασφάλεια σε επίπεδο TCP/IP, Σάρωση Θυρών. Ασφάλεια Δικτύων, Πληροφοριακών Συστημάτων, Βάσεων Δεδομένων. Φράγματα Ασφάλειας, Εργαλεία Καταγραφής, Εργαλεία Άμυνας. Συστήματα Ανίχνευσης Εισβολών. OpenSSL, Πιστοποιητικά, Υπογραφές. Θέσπιση Πλαισίου Ασφάλειας. Πρότυπα, Πολιτικές. Νομικά Θέματα.

natural sciences subject

Opencourse Μαθηματική Ανάλυση ΙΙ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΥΓΚΙΡΙΔΗΣ - Προπτυχιακό - (A-)
Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Ο χώρος ℝn. Επιφάνειες β΄ βαθμού. Πραγματικές συναρτήσεις πολλών μεταβλητών. Μερικές παράγωγοι. Αλυσιδωτή παραγώγιση. Παράγωγος κατά κατεύθυνση. Ακρότατα. Τύπος Taylor. Διπλά ολοκληρώματα. Τριπλά ολοκληρώματα. Διανυσματικές συναρτήσεις. Καμπύλες. Επικαμπύλια ολοκληρώματα. Παραγώγιση βαθμωτών και διανυσματικών πεδίων. Συντηρητικά πεδία. Θεώρημα του Green. Επιφανειακά ολοκληρώματα. Θεωρήματα των Gauss και Stokes.

Opencourse Πρακτική Άσκηση

Σοφία Αυγητίδου - Προπτυχιακό - (A)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Στη σύνδεση της παιδαγωγικής και διδακτικής θεωρίας και πράξης των υποψήφιων νηπιαγωγών συμβάλλει η πρακτική άσκηση στο νηπιαγωγείο, στον τόπο της αγωγής και διδασκαλίας. Η πρακτική άσκηση δίνει την ευκαιρία συνειδητοποίησης των προσωπικών εκπαιδευτικών θεωρίων των υποψηφίων νηπιαγωγών και του τρόπου που συνδέονται με τις εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και διδακτικές τους επιλογές. Η πρακτική άσκηση συνοδεύεται και υποστηρίζεται από τον κλάδο της παιδαγωγικής επιστήμης που έχει ως αντικείμενο τη διδακτική πράξη, δηλαδή από τη Διδακτική Μεθοδολογία. Τη μεσολάβηση μεταξύ θεωρίας και πράξης, πανεπιστημίου και νηπιαγωγείου, σπουδών και επαγγέλματος, αναλαμβάνει το πρόγραμμα της Διδακτικής Μεθοδολογίας και Πρακτικής Άσκησης.

natural sciences subject

Opencourse Εισαγωγή στις Τηλεπικοινωνίες

Λούτα Μαλαματή - Προπτυχιακό - (A-)
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ   ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ , Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Ιστορική Αναδρομή. Μοντέλο Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων. Μετάδοση Πληροφορίας. Εύρος Ζώνης, Φάσμα. Ρυθμός Μετάδοσης  και Χωρητικότητα Καναλιού. Συγχρονισμός. Σύγχρονη και Ασύγχρονη  Μετάδοση. Διαμόρφωση και Κωδικοποίηση Πληροφορίας. Μέσα  Μετάδοσης Πληροφορίας. Πολυπλεξία. Θόρυβος. Έλεγχος, Ανίχνευση, Διαχείριση Σφαλμάτων. Τεχνικές Επαναμετάδοσης. Εισαγωγή στα Τηλεπικοινωνιακά Δίκτυα. Ταξινόμηση. Σχεδιασμός  Δικτύων & Διαστρωματωμένη Αρχιτεκτονική. Μοντέλο Αναφοράς OSI. Γενικές Αρχές Διαχείρισης Δικτύων. Παραδείγματα Δικτύων.

Opencourse Κοινωνιολογία του πολιτισμού

Νίκος Φωτόπουλος - Προπτυχιακό - (A-)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Το μάθημα «Κοινωνιολογία του Πολιτισμού» αποσκοπεί να εισάγει τους φοιτητές/τριες στις βασικές θεωρήσεις της Κοινωνιολογίας για το νεωτερικό πολιτισμό, τους θεσμούς, τις διαδικασίες και τους μηχανισμούς που πλαισιώνουν το σύγχρονο «πολιτισμικό γίγνεσθαι».

natural sciences subject

Opencourse Βιοϊατρική Τεχνολογία

Παντελής Αγγελίδης - Προπτυχιακό - (A)
Βιοϊατρική Τεχνολογία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Ψηφιακή Επεξεργασία Βιολογικών Σημάτων Μέθοδοι και τεχνικές επεξεργασίας σημάτων που προέρχονται από βιολογικά συστήματα, σήματα και συστήματα, σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακών φίλτρων, εφαρμογές. Χρήση  μικροσκοπίου  φθορισμού  για  τη  λήξη  και  επεξεργασία  εικόνων  βιολογικών  δειγμάτων. Εισαγωγή στα Ιατρικά Απεικονιστικά Συστήματα Διαχείριση  και  επεξεργασία  εικόνων  από  αξονικό  τομογράφο,  μαγνητικό  τομογράφο, ενδοσκοπικά  συστήματα,  υπερηχογράφο.  Μέθοδοι  Ανακατασκευής  Ιατρικής  Εικόνας: αλγόριθμοι  ανακατασκευής  εικόνας  (απλή  οπισθοπροβολή,  φιλτραρισμένη  οπισθοπροβολή,  επαναληπτικοί  αλγόριθμοι  ανακατασκευής),  ατέλειες  στις  ανακατασκευασμένες εικόνες, τρισδιάστατη τομογραφία. Διαδικτυακή φροντίδα υγείας Παροχή και ζήτηση ιατρικών πληροφοριών online, ιατρικές παρεμβάσεις δια μέσου Internet (όπως  η  τηλε‐θεραπεία)  και  ομότιμα  δίκτυα  (p2p)  υποστήριξης  σε  ιατρικές  εικονικές  κοινότητες. Η χρήση online μεθόδων αναζήτησης και η χρήση του internet στην υποστήριξη  κλινικών  δοκιμών.  Πύλες  Υγείας.  Τηλεϊατρικές  υπηρεσίες  και  εφαρμογές.  Κινητές  και  Ασύρματες Επικοινωνίες στην Φροντίδα Υγείας.

natural sciences subject

Opencourse Διακριτά Μαθηματικά

Κωνσταντίνος Στεργίου - Προπτυχιακό - (A-)
Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Πεπερασμένα και Άπειρα Σύνολα. Υπολογισιμότητα. Γλώσσες και  Γραμματικές. Μεταθέσεις, Συνδυασμοί και Διακριτή Πιθανότητα. Σχέσεις και Συναρτήσεις. Γραφήματα και Δένδρα. Μηχανές  Πεπερασμένων Καταστάσεων. Αριθμητικές Συναρτήσεις και  Γεννήτριες Συναρτήσεις. Αναδρομικές Σχέσεις.  Ομάδες και  Δακτύλιοι.

natural sciences subject

Opencourse Πολιτική Έρευνας Τεχνολογίας & Καινοτομίας

Ιωάννης Μπακούρος - Προπτυχιακό - (A+)
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εθνικές Πολιτικής έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης. Εθνικές Πολιτικές καινοτομίας. Ευρωπαικός χάρτης έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης. Μοντέλα πολιτικών έρευνας και ανάπτυξης.Μοντέλα πολιτικών καινοτομίας. Ανάλυση εφαρμογών περιπτώσεων. Μελέτη και Ανάπτυξη Επιχειρηματικού σχεδίου.

Opencourse Εφαρμογές της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

Θαρρενός Μπράτιτσης - Προπτυχιακό - (A+)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Οι νέες τεχνολογίες στην κοινωνία και στη ζωή μας. Εκπαιδευτικές λειτουργίες και εκπαιδευτική χρήση του υπολογιστή. Θεωρίες μάθησης και υπολογιστές. Παιδαγωγικές χρήσεις της πληροφορικής, συνεργατική μάθηση, τεχνολογικός αλφαβητισμός. Παιδαγωγική αξιοποίηση λογισμικού και εφαρμογών. Μαθησιακές δυσκολίες και υπολογιστές. Πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού. Επιθυμητά χαρακτηριστικά. Στοιχεία σχεδίασης, διεπαφής, γλώσσας, λειτουργικότητας, ευελιξίας, αποτελεσματικότητας, αμεσότητας, εμβάθυνσης, φιλικότητας, γενίκευσης. Ανθρώπινη, ηθική, νόμιμη χρήση των υπολογιστών. Παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού ανοικτού κώδικα: άδειες και πνεύμα που το διέπει. Προχωρημένες εκπαιδευτικές τεχνικές μέσω τεχνολογικών εργαλείων, ψηφιακή αφήγηση. Μέθοδοι διδασκαλίας: Διαλέξεις, ατομικές εργασίες, πρότυπες διδασκαλίες.

natural sciences subject

Opencourse Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισµικού

Θαρρενός Μπράτιτσης - Προπτυχιακό - (A+)
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Καθορισμός των οπτικοακουστικών χαρακτηριστικών ενός τμήματος εκπαιδευτικού λογισμικού. Σύνθεση – κατασκευή (εικόνες, σχέδια, χρωματικοί συνδυασμοί, ήχοι), κίνηση (σκηνοθεσία κίνησης, αλληλουχία ενεργειών), αλληλεπίδραση (διεπαφή με το χρήστη, ενεργός συμμετοχή). Γνωριμία με περιβάλλοντα συγγραφής πολυμέσων που επιτρέπουν την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών. Εμβάθυνση, ρεαλιστικά σενάρια και δημιουργία παραδειγμάτων. Απαιτήσεις και αναμενόμενα χαρακτηριστικά του παραγόμενου εκπαιδευτικού λογισμικού (μεταφερσιμότητα, αυτονομία, δικτυακή παρουσίαση, διαχρονικότητα, ευρεία χρήση και υποστήριξη από τη δικτυακή κοινότητα). Κατασκευή, τεκμηρίωση και αξιολόγηση ολοκληρωμένων παραδειγμάτων.