Εισαγωγή στην Επιστημολογία


Στην ύλη του μαθήματος εντάσσεται η έρευνα για τη δυνατότητα της γνώσης και τα σκεπτικιστικά επιχειρήματα, το πεδίο από το οποίο μπορούμε να αντλήσουμε γνώση (ορθός λόγος - νους, εμπειρία -αισθήσεις), ο τρόπος με τον οποίο συνδέεται η γνώση με την επιστήμη στην εποχή μας και άλλα βασικά ερωτήματα της επιστημολογίας. Για την εξέταση των θεμάτων αυτών, ακολουθείται η παρακάτω πορεία: α) Διευκρινίζεται κατά το δυνατόν η έννοια της Επιστημολογίας και διακρίνεται από την έννοια της Φιλοσοφίας της Επιστήμης. β) Γίνεται μνεία στις απόψεις του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη και των σκεπτικών για τη γνώση. γ) Στο πλαίσιο των αντιλήψεων για τη γνώση των νεότερων χρόνων, παρουσιάζονται (i) επιλεκτικά οι θέσεις για τη γνώση (πηγή, διαδικασία πρόσκτησης) των ορθολογιστών (Descartes – Καρτέσιος) και των άγγλων εμπειριστών (Locke, Berkeley, Hume - Λοκ, Μπέρκλεϋ, Χιουμ) και (ii) αναλυτικά η έννοια της ορθολογικότητας, ο ρόλος που παίζει και η σημασία που της αποδίδεται στη σύγχρονη διαμάχη μεταξύ των ορθολογιστών και κονστρουκτιβιστών ως προς τη συγκρότηση της επιστήμης και της γνώσης καθώς, αναλύονται, επίσης, ορισμένες από τις βασικές θέσεις μιας από τις ριζοσπαστικότερες σχολές του σύγχρονου κονστρουκτιβισμού, της Σχολής του Εδιμβούργου.


Στόχοι Μαθήματος


Προαπαιτούμενες Γνώσεις


Περιεχόμενα

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Χρήστος Ξανθόπουλος
Τμήμα: Τμήμα Κοινωνιολογίας
Ίδρυμα: Πάντειον Πανεπιστήμιο
Θεματική Περιοχή: Άλλο Επιστημονικό Υπο-Πεδίο
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ