Στόχοι και κατευθύνσεις στη διαπολιτισμική εκπαίδευση


Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να ευαισθητοποιηθούν ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί σχετικά με την ετερότητα στην κοινωνία και την εκπαίδευση, να κατανοήσουν τη φιλοσοφία της διαπολιτισμικής προσέγγισης σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής και εκπαιδευτικής πράξης και να εφαρμόσουν τη διαπολιτισμική θεωρία σε βασικά πεδία της μειονοτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.


Στόχοι Μαθήματος

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, στόχος είναι ο αναγνώστης: να έχει κατανοήσει ότι το φαινόμενο της μετανάστευσης και η διαφορετικότητα που υπάρχει στις κοινωνίας δεν είναι κάτι προσωρινό. να γνωρίζει τις βασικές αρχές και τους στόχους της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. να μπορεί να διαχωρίσει τα διάφορα εκπαιδευτικά μοντέλα που εφαρμόζονται για τη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας. να έχει επίγνωση της σημασίας του ρόλου του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. να γνωρίζει τον τρόπο διαχείρισης της ετερότητας τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε άλλα μέρη στον κόσμο. να κατανοήσει τί είναι ο ρατσισμός και ποιες είναι οι αιτίες και οι συνέπειες της ύπαρξής του. να έχει μια συνοπτική εικόνα στα θέματα της ένταξης των Ελληνοποντίων στην ελληνική εκπαίδευση και την αγορά εργασίας και της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Δυτική Θράκη. να έχει κατανοήσει τη σημασία της διγλωσσίας και τη θέση που πρέπει να έχει στην εκπαίδευση. να γνωρίζει τη σχέση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με τα προγράμματα διδασκαλίας και τα σχολικά εγχειρίδια. να έχει εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στα Βαλκάνια όσον αφορά τη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας. να γνωρίζει το περιεχόμενο του όρου και τη στοχοθεσία της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Το μάθημα συνδέεται με το μάθημα κορμού ΚΕ 800 Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (κοινωνικοποίηση-διαπολιτισμικότητα), το οποίο προσφέρει εισαγωγικές γνώσεις στο πεδίο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.


Περιεχόμενα

Η πολυπολιτισμικότητα στην κοινωνία και στο σχολείο (1η ενότητα), Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο πολυπολιτισμικό σχολείο (2η ενότητα), Μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαίδευση (3η ενότητα), Αξιώματα, αρχές και στόχοι της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (4η ενότητα), Η διαχείριση της εκπαιδευτικής ετερότητας στην Ελλάδα, την Ευρώπη και αλλού (5η ενότητα), Ρατσισμός (6η ενότητα), Ρατσισμός και σχολείο (7η ενότητα), Η ένταξη των Ελληνοποντίων στην ελληνική εκπαίδευση και την αγορά εργασίας (8η ενότητα), Η μειονοτική εκπαίδευση στη Δυτική Θράκη (9η ενότητα), Διγλωσσία και εκπαίδευση (10η ενότητα), Διαπολιτισμική εκπαίδευση, προγράμματα διδασκαλίας και σχολικά εγχειρίδια (11η ενότητα), Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στα Βαλκάνια (12η ενότητα), Η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση (13η ενότητα).

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Αναστασία Κεσίδου
Τμήμα: Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Ίδρυμα: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θεματική Περιοχή: Παιδαγωγική
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ