Τεχνολογία και Γλωσσική Κατάρτιση


Το μάθημα αυτό αφορά στην δημιουργία και επιτυχή ένταξη λογισμικού στη γλωσσική διδασκαλία και στοχεύει στην εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων της Ιταλικής στο συγκεκριμένο θέμα. Ως εκ τούτου προσφέρει μία εισαγωγή, ανάλυση και πρακτική άσκηση στη χρήση και ένταξη μίας σειράς διαφορετικών εκφάνσεων της σύγχρονης τεχνολογίας (κυρίως υπολογιστών αλλά και κινητών τηλεφώνων) στη γλωσσική εκμάθηση με παράλληλη διερεύνηση των αλλαγών που επιφέρει αυτή η επιλογή στο έργο και τον ρόλο του δασκάλου μέσα στην τάξη.


Στόχοι Μαθήματος

Ως πρωτεύων στόχος τίθεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων (τεχνικών και μεθοδολογικών) που θα επιτρέπει στους φοιτητές να μπορούν να εντοπίζουν, να αξιολογούν και να αποκωδικοποιούν τη μέθοδο σχεδιασμού έτοιμων προγραμμάτων και ιστότοπων για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών. Επίσης, καταρτίζονται στο να κατασκευάζουν δικό τους ψηφιακό υλικό με ένα συγκεκριμένο μεθοδολογικό υπόβαθρο, να χρησιμοποιούν τεχνικές ένταξης για τη χρήση τους μέσα στην τάξη και να οργανώνουν μαθήματα ηλεκτρονικής μάθησης για τους μαθητές τους, αξιοποιώντας ιστότοπους κοινωνικής διασύνδεσης. Τέλος, να μπορούν να προετοιμάσουν ηλεκτρονικές ασκήσεις με αντίστοιχα προγράμματα συγγραφής και να παίρνουν αποφάσεις που αφορούν στο δικό τους ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. Ειδικότερα στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν:  Να εγκαταστήσουν ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα στον υπολογιστή ή να εντοπίσουν ένα ιστότοπο στο διαδίκτυο και να οργανώσουν τα ευρήματά τους. Να εγκαταστήσουν ή να ‘κατεβάσουν’ και να χρησιμοποιήσουν ένα λογισμικό για συγγραφή ηλεκτρονικών ασκήσεων. Να αξιολογήσουν και να αποκωδικοποιήσουν λογισμικό για τη διδασκαλία της ιταλικής και να το εντάξουν στην διδασκαλία τους ενώ παράλληλα να φροντίσουν για τον δικό τους ενεργό ρόλο ως δάσκαλοι. Να εμπλουτίζουν τη διδασκαλία των γλωσσικών δεξιοτήτων με ηλεκτρονικό υλικό. Να χρησιμοποιούν λογισμικά μηχανικής μετάφρασης στη γλωσσική διδασκαλία. Να εντάσσουν με επιτυχία ιστότοπους για κοινωνική διασύνδεση στη διδασκαλία της ιταλικής. Να χειρίζονται προγράμματα δημιουργίας ιστότοπων, όπως το MS FRONT PAGE ή προγράμματα δημιουργίας ψηφιακών βιβλίων, όπως το DESKTOP AUTHOR.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

 Γενικές προαπαιτήσεις: Η παρακολούθηση του μαθήματος ‘Εισαγωγή στη διδακτική των ομιλουμένων γλωσσών’. Η κατοχή ενός flash disk στο οποίο ο φοιτητής αποθηκεύει το ηλεκτρονικό υλικό που κατασκεύασε μέσα στην τάξη. Οι φοιτητές προσέρχονται στα μαθήματα με ένα βιβλίο διδασκαλίας της ιταλικής.


Περιεχόμενα

Το μάθημα εκτυλίσσεται σε τρείς (3) περιόδους που καταλήγουν, η κάθε μία, σε ένα κουίζ (τρία στο σύνολο). Οι περίοδοι αυτές περιέχουν πέντε (5) ενότητες. Οι δύο (πρώτη και τελευταία) έχουν ως στόχο την πληροφόρηση των φοιτητών σε θέματα που αφορούν στο μάθημα (περιεχόμενο, διδακτικές μορφές, στόχους, αξιολόγηση, συνεργασία, σχετική ορολογία). Οι υπόλοιπες, που αποτελούν και τον πυρήνα του μαθήματος αφορούν σε διαλέξεις πάνω σε γνωστικά θέματα, εργαστήριο τάξης, σεμινάρια και πρακτική άσκηση. Δ= Διάλεξη, Ε/Τ= Εργαστήριο Τάξης, Φ/Μ= Φροντιστηριακό Μάθημα.  Στις διαλέξεις ο διδάσκων παρουσιάζει και συζητά θέματα σχετικά με το αντικείμενο ενώ στο εργαστήριο τάξης, στην πρακτική και στο σεμινάριο οι φοιτητές συμμετέχουν ενεργά, αφού έχουν προετοιμασθεί στο θέμα με πρότερη αυτόνομη μάθηση και μέσω των φροντιστηριακών μαθημάτων (σημειώνονται στο παραπάνω σχήμα ως Δ, Ε/Τ, Φ/Μ). Η πρακτική άσκηση (με τα Φ/Μ) αφορά στην χρήση και διαχείριση λογισμικού που μπορεί να ενταχθεί στη γλωσσική διδασκαλία. Κατά την διάρκεια του εξαμήνου προσφέρονται τέσσερις διαλέξεις, τρία φροντιστηριακά μαθήματα πρακτικής άσκησης (ενώ παράλληλα στις εβδομάδες αυτές γίνεται παράλληλη αυτόνομη μάθηση σε ένα θέμα ως προετοιμασία για το σεμινάριο ή το εργαστήριο τάξης), ένα σεμινάριο, τρία κουίζ, και δύο μαθήματα πληροφόρησης εκ των οποίων το ένα εισαγωγικό και το άλλο με θέμα τις τελικές εξετάσεις.  8 Διαλέξεις open courses: 1η διάλεξη: Εισαγωγή - Περιγραφή του μαθήματος, στόχων, αξιολόγησης, εργασιών, μεθόδων συνεργασίας και της διαδικασίας της μάθησης. 2η διάλεξη: H/Y στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας - ΙΣΤΟΡΙΑ CALL, ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ, Τι είναι CALL –Τι δεν είναι CALL, History of CALL, e-Learning, Mobile Assisted Language Learning (MALL), Κατηγοριοποίηση Λογισμικού. 3η διάλεξη: Η διδασκαλία των δεξιοτήτων μέσω Η/Υ  & Δάσκαλος και Υπολογιστής – Κατανόηση γραπτού λόγου, Κατανόηση προφορικού λόγου, Ο ρόλος του δασκάλου και του Υπολογιστή. 4η διάλεξη: Δημιουργία Blog και Wiki και εφαρμογή τους στη διδασκαλία ξένων γλωσσών. 5η διάλεξη: Η διδασκαλία των δεξιοτήτων μέσω Η/Υ – Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. 6η διάλεξη: Προγράμματα και Λειτουργία, Μάθηση μέσω κινητής τηλεφωνίας. 7η διάλεξη: Παρουσίαση και εγκατάσταση του προγράμματος Hot Potatoes. 8η διάλεξη: Μηχανική μετάφραση – Παρουσίαση online μεταφραστικών εργαλείων.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Γεώργιος Υψηλάντης
Τμήμα: Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Ίδρυμα: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θεματική Περιοχή: Γλώσσα και Λογοτεχνία
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ