Μάρκετινγκ Υπηρεσιών


Αντικειμενικός σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να γνωρίσει ο φοιτητής τις ιδιαιτερότητες του μάρκετινγκ των υπηρεσιών συγκριτικά με το μάρκετινγκ των προϊόντων. Παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών και πώς αυτά επηρεάζουν βασικά στρατηγικά ζητήματα του μάρκετινγκ επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών, αναλύονται θέματα που σχετίζονται με τα συστήματα ταξινόμησης των υπηρεσιών, την ποιότητα της υπηρεσίας, τη σημασία του προσωπικού εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και το ρόλο του εσωτερικού μάρκετινγκ για το αποτελεσματικό μάρκετινγκ της υπηρεσίας, όπως επίσης θέματα που σχετίζονται με τις διαδικασίες (operations) παραγωγής της υπηρεσίας, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, την επικοινωνία, τη διανομή και την τιμολόγηση των υπηρεσιών.


Στόχοι Μαθήματος

Σκοπός  είναι οι φοιτητές να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το Μάρκετινγκ υπηρεσιών και τις διαφορές του από το Μάρκετινγκ υλικών προϊόντων να κατανοήσουν οι τις εναλλακτικές δυνατότητες κατηγοριοποίησης των υπηρεσιών την φιλοσοφία της εξυπηρέτησης και ικανοποίησης του πελάτη και την δημιουργία νέας υπηρεσίας Σκοπός  είναι οι φοιτητές να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το Μάρκετινγκ υπηρεσιών και τις διαφορές του από το Μάρκετινγκ υλικών προϊόντων να κατανοήσουν οι τις εναλλακτικές δυνατότητες κατηγοριοποίησης των υπηρεσιών την φιλοσοφία της εξυπηρέτησης και ικανοποίησης του πελάτη και την δημιουργία νέας υπηρεσίας


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ


Περιεχόμενα

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Κωδικός:10.3S Εξάμηνο / Έτος: 10 /  5 (Υποχρεωτικό) Ιστοσελίδα Μαθήματος: Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3 Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα): Υλη  Μαθήματος Δεδομένης της σημασίας που έχουν οι υπηρεσίες (τουριστικές, τραπεζικές, κλπ) για την ελληνική οικονομία το συγκεκριμένο μάθημα εστιάζει στις βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ Υπηρεσιών. Το Μάρκετινγκ Υπηρεσιών αναγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες των υπηρεσιών, συγκριτικά με τα αγαθά, ασχολείται με τη διερεύνηση των επιπτώσεων τους στη συμπεριφορά των καταναλωτών και σε στρατηγικά ζητήματα του μάρκετινγκ. Στα πλαίσια του μαθήματος παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών, αναλύονται τα συστήματα ταξινόμησης των υπηρεσιών, εφαρμόζονται μοντέλα αξιολόγησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και τονίζεται η σημασία των εργαζομένων πρώτης γραμμής και ο ρόλος του εσωτερικού μάρκετινγκ.   Στόχοι του Μαθήματος Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν: Τα μοναδικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών σε σύγκριση με τα φυσικά αγαθά  το σημαντικό ρόλο των εργαζομένων πρώτης γραμμής κατά τη διάρκεια των στιγμών της αλήθειας Την επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος στην επιτυχημένη εξυπηρέτηση Τα ερευνητικά εργαλεία μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών Τις επιπτώσεις της κακής παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών και τα οφέλη των στρατηγικών ανάκτησης δυσαρεστημένων πελατών Την αξία της διατήρησης των υφιστάμενων πελατών.   ΑποτίμησηΒασίζεται στην απόδοση των φοιτητών σε ατομική εργασία.   Προτεινόμενα συγγράμματα: Γούναρης, Σ. και Καραντινού Κ. (2014), Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Εκδόσεις ROSILI. Χυτήρης, Λ. και Άννινος, Λ. (2015), Διοίκηση και Ποιότητα Υπηρεσιών, http://repository.kallipos.gr/handle/11419/4981 Πρωτοπαπαδάκης Ι. (2013), Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Εκδόσεις Σταμούλη. Γαλάνης Β. (1995), Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα. Gremler, D.  Bitner, M. and  Zeithaml, V. (2012), Services Marketing, McGraw-Hill/Irwin. Wirtz, J. Chew, P. and Lovelock C.H. (2012), Essentials of Services Marketing, Pearson Education. Hoffman, D.K. and Bateson, J.E.G. (2010), Services Marketing: Concepts, Strategies and Cases, Cengage Learning. Αντικειμενικός σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να γνωρίσει ο φοιτητής τις ιδιαιτερότητες του μάρκετινγκ των υπηρεσιών συγκριτικά με το μάρκετινγκ των προϊόντων. Παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών και πώς αυτά επηρεάζουν βασικά στρατηγικά ζητήματα του μάρκετινγκ επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών, αναλύονται θέματα που σχετίζονται με τα συστήματα ταξινόμησης των υπηρεσιών, την ποιότητα της υπηρεσίας, τη σημασία του προσωπικού εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και το ρόλο του εσωτερικού μάρκετινγκ για το αποτελεσματικό μάρκετινγκ της υπηρεσίας, όπως επίσης θέματα που σχετίζονται με τις διαδικασίες (operations) παραγωγής της υπηρεσίας, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, την επικοινωνία, τη διανομή και την τιμολόγηση των υπηρεσιών.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ
Τμήμα: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩ
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Πατρών
Θεματική Περιοχή: Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ