Αρχές Μάρκετινγκ


Το μάθημα έχει σχεδιασθεί έτσι ώστε να βοηθήσει τους φοιτητές στην κατανόηση της έννοιας, της φιλοσοφίας και του ρόλου του Μάρκετινγκ στο σύγχρονο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Το μάθημα αποβλέπει στην εξοικείωση των σπουδαστών με τις διεργασίες, μεθόδους και τεχνικές του Μάρκετινγκ όπως ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της επιχείρησης, ο Σχεδιασμός και η Διαδικασία του Μάρκετινγκ, η Έρευνα Αγοράς και η Συμπεριφορά του Καταναλωτή, η Τμηματοποίηση, Στόχευση, Τοποθέτηση, οι Στρατηγικές του Προϊόντος, Τιμολόγησης, Διανομής και Προώθησης- επικοινωνίας.


Στόχοι Μαθήματος

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να: Έχει  κατανοήσει  τη φιλοσοφία,  τις βασικές έννοιες  και γενικές αρχές   του Μάρκετινγκ και της σημασίας του στη λειτουργία και ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Είναι εξοικειωμένος  με το σύνολο  των διεργασιών και λειτουργιών του μάρκετινγκ.           Να έχει  αποκτήσει την ικανότητα αξιολόγησης κατάλληλων στρατηγικών  και μίγματος μάρκετινγκ με στόχο την ικανοποίηση του πελάτη. Είναι σε θέση  να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές  στην  εκπόνηση σχεδίων Μάρκετινγκ.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν είναι απαραίτητο προαπαιτούμενο μάθημα.


Περιεχόμενα

Εισαγωγή, περιεχόμενο,  αντικείμενο,  ορισμοί,  φιλοσοφία του Μάρκετινγκ. Το Μίκρο και το Μακρό περιβάλλον του Μάρκετινγκ. Στρατηγικός Σχεδιασμός σε επίπεδο επιχείρησης.  Όραμα και αποστολή της επιχείρησης . Ανάλυση του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος. Σχέδιο Μάρκετινγκ. Συστήματα πληροφοριών  μάρκετινγκ και Έρευνα αγοράς. Παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά.  Διαδικασία αγοραστικής απόφασης. Τμηματοποίηση και Στόχευση της αγοράς.  Τοποθέτηση προϊόντος. Τι είναι προϊόν. Αποφάσεις για το μίγμα προϊόντος.  Γκάμα προϊόντων. Επωνυμία , συσκευασία, ετικέτα. Δημιουργία νέων προϊόντων,  λανσάρισμα και επαναλανσάρισμα προϊόντων. Φύση και συστήματα καναλιών διανομής. Αποφάσεις για τη μορφή  και το μάνατζμεντ των καναλιών διανομής. Μίγμα προώθησης.  Διαφήμιση, προώθηση πωλήσεων, δημόσιες σχέσεις, προσωπική πώληση. Στρατηγικές και προγράμματα τιμολόγησης. Κύκλος ζωής του προϊόντος και στρατηγικές μάρκετινγκ στη διάρκεια του κύκλου ζωής. Ιδιαιτερότητες βιομηχανικού μάρκετινγκ, μάρκετινγκ υπηρεσιών, τραπεζικού μάρκετινγκ. Ψηφιακό Μάρκετινγκ.  

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Ανδρονίκη Καταραχιά
Τμήμα: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Ίδρυμα: ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Θεματική Περιοχή: Άλλο Επιστημονικό Υπο-Πεδίο
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ