Διδακτική της Φυσικής Αγωγής στην Α' βάθμια Εκπαίδευση


Εισαγωγή στην επιστήμη της Διδακτικής της Φ.Α. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


Στόχοι Μαθήματος

Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα: Εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση ενός αποτελεσματικού μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της παιδαγωγικής για την πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς. Καλλιεργήσουν το προσωπικό τους στιλ διδασκαλίας. Θα συνδέσουν θεωρία και πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε διδακτικές δραστηριότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θα παράγουν ερευνητικά ερωτήματα στη Φυσική Αγωγή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το μάθημα. 


Περιεχόμενα

Ενότητα 1: Οργάνωση μαθήματος Οργάνωση μαθήματος Διατύπωση στόχων στη Φυσική Αγωγή (Φ.Α.) Βήματα διδασκαλίας δεξιοτήτων  Ενότητα 2: Αποτελεσματική διδασκαλία Ανατροφοδότηση Πρωτόκολλα συμπεριφοράς Επίδειξη δεξιοτήτων Διδακτικές ατάκες Ενότητα 3: Ο ρόλος της προθέρμανσης στη Φυσική Αγωγή Επίβλεψη τάξης Προθέρμανση Διατύπωση εντολών Ενότητα 4: Διαφοροποίηση διδασκαλίας Περιγραφή ασκήσεων στη Φυσική Αγωγή Δημιουργία σκίτσων για τα ημερήσια πλάνα Ένταση μαθήματος Αύξηση χρόνου εξάσκησης των μαθητών Διαφοροποίηση της διδασκαλίας  Ενότητα 5: Προσωπικότητα εκπαιδευτικού Προθέρμανση (κλασική περιγραφή) Σπουδαιότητα των διατάσεων Δεκάλογος καλού δασκάλου Ενότητα 6: Σύστημα διαχείρισης της τάξης Κανόνες και κυρώσεις Βασικές αρχές για την αντιμετώπιση της αταξίας Τέσσερις βασικές αρχές για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς Ενότητα 7: Αντιμετώπιση αταξίας Δια βίου άθληση για υγεία. Αντιμετώπιση αταξίας.  Ενότητα 8: Γλώσσα σώματος εκπαιδευτικού Γλώσσα σώματος εκπαιδευτικού  Ενότητα 9: Αντιμετώπιση αταξίας – μοντέλα αυτορρύθμισης Μοντέλα ψυχοδυναμικής σχολής (αυτορρύθμισης των μαθητών) Πρωτόκολλα αυτοελέγχου του θυμού για μαθητές Σενάριο από την πράξη Οδηγίες για τις προσωπικές συζητήσεις με τους μαθητές/τριες Ενότητα 10: Μέθοδοι διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής Στατιστική σημαντικότητα και κινητικά τεστ στο σχολείο Μέθοδοι διδασκαλίας των Mosston και Ashworth (2008) Η μέθοδος Project  Ενότητα 11: Διδασκαλία αθλοπαιδιών  Διδασκαλία αθλοπαιδιών με τη μέθοδο των δεξιοτήτων (skill approach Διδασκαλία αθλοπαιδιών με τη μέθοδο των παιχνιδιών (Teaching games for understanding) Το σχολείο της μπάλας  Ενότητα 12: Αξιολόγηση των μαθητών Τα στάδια της αξιολόγησης Δυνατότητες σύγκρισης μιας επίδοσης Αξιολόγηση μαθητών Προβλήματα ατομικής προόδου Αξιολόγηση προσπάθειας, συμπεριφοράς και στάσεων στη Φυσική Αγωγή

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Δημήτρης Χατζόπουλος
Τμήμα: Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ίδρυμα: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θεματική Περιοχή: Παιδαγωγική
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ