Μάρκετινγκ Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών


Το μάθημα αποσκοπεί στην περιγραφή και κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (προϊόντα, τιμές, διανομή, συμμετέχοντα άτομα, διαδικασίες, φυσική υπόσταση) και στην απόκτηση όλων των απαραίτητων γνώσεων διοίκησης μάρκετινγκ στο χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Μελετώνται τα χαρακτηριστικά των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και ιδιαίτερα των Τραπεζικών υπηρεσιών και η επιρροή τους σε βασικά στρατηγικά ζητήματα του μάρκετινγκ της χρηματοοικονομικής υπηρεσίας. Δίνεται έμφαση στη σημασία των εργαζομένων για την αποτελεσματική παροχή των υπηρεσιών και σε θέματα που σχετίζονται με τις διαδικασίες (operations) παραγωγής της υπηρεσίας, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, την αμφίδρομη επικοινωνία, την διανομή και την τιμολόγηση των υπηρεσιών καθώς και στην εμπιστοσύνη, πιστότητα και ικανοποίηση των πελατών.


Στόχοι Μαθήματος

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να: Έχει κατανοήσει  τις  βασικές έννοιες , γενικές αρχές  και τις  ιδιαιτερότητες  του μάρκετινγκ  χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και τη σημασία της εφαρμογής του στη λειτουργία και ανάπτυξη του κλάδου   παροχής χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Έχει εξοικειωθεί   με το σύνολο  των διεργασιών και λειτουργιών του μάρκετινγκ   χρηματοοικονομικών / Τραπεζικών υπηρεσιών. Έχει αποκτήσει  ικανότητα  επιλογής και εφαρμογής  κατάλληλων τακτικών ενεργειών και στρατηγικών  μάρκετινγκ, ιδιαίτερα στον Τραπεζικό κλάδο.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν είναι απαραίτητο προαπαιτούμενο μάθημα.


Περιεχόμενα

Εφαρμογή των αρχών του Μάρκετινγκ  στο Χρηματοπιστωτικό / Τραπεζικό τομέα.                        Χαρακτηριστικά των υπηρεσιών. Το περιβάλλον του  Μάρκετινγκ Χρηματοπιστωτικών / Τραπεζικών υπηρεσιών. Εξελίξεις του διεθνούς χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος.  Ανάλυση Ελληνικής αγοράς χρηματοπιστωτικών αγορών. Έρευνα και συστήματα πληροφοριών μάρκετινγκ στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Η αγοραστική συμπεριφορά στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Τμηματοποίηση,  στόχευση, τοποθέτηση. Το Μίγμα μάρκετινγκ στις Τράπεζες. Τα συστατικά του μίγματος μάρκετινγκ των  τραπεζικών υπηρεσιών.                                                                                         Το προϊόν στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Είδη τραπεζικών προϊόντων / υπηρεσιών. Επωνυμία και στρατηγική προϊόντος.  Στρατηγικές  ανάπτυξης νέων προϊόντων.                              Το δίκτυο πωλήσεων και διανομής των χρηματοπιστωτικών / τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών. Τύποι δικτύων και στρατηγικές αποφάσεις διανομής. Καταστήματα και εναλλακτικά δίκτυα εξυπηρέτησης.                                                                                                                                           Τιμολογιακή  Πολιτική. Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής ( Εσωτερικοί – εξωτερικοί παράγοντες).  Πολιτικές τιμολόγησης. Το μίγμα προβολής και επικοινωνίας στις Τραπεζικές Υπηρεσίες .Ο ρόλος και οι τρόποι επικοινωνίας. Λήψη αποφάσεων για το μίγμα προβολής και επικοινωνίας. Η διαφήμιση, το άμεσο μάρκετινγκ, η προώθηση πωλήσεων, η προσωπική πώληση. Τα επιπλέον στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ υπηρεσιών. Ο ανθρώπινος παράγοντας, οι διαδικασίες και η φυσική υπόσταση των τραπεζικών υπηρεσιών. Συστήματα διαχείρισης σχέσεων, ποιότητα και ικανοποίηση πελατών και εργαζόμενων. Οργάνωση του μάρκετινγκ στις Τράπεζες και τις Χρηματοπιστωτικές Θυγατρικές τους.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Ανδρονίκη Καταραχιά
Τμήμα: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Ίδρυμα: ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Θεματική Περιοχή: Άλλο Επιστημονικό Υπο-Πεδίο
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ